kat die zich kapot likt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

kat die zich kapot likt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 13:29

hoi,

ben even opzoek naar wat bruikbare tips zelf weet ik het even niet en twijfel ik..

week of 3 geleden had ik 1van mijn katten dat haar hals kapot was door vlooienband.. Dit merk gebruikte we al 3jaar bij haar en altijd goed gegaan. we zijn naar de da geweest en nu naar 3weken is dit helemaal mooi opgelost.

nu heeft mijn andere kat sinds ander halve week dat hij zich helemaal kapot likt bij zijn staart.
vorige week donderdag naar de da geweest had vermoede dat zijn anaalkliertje verstop zat en volgende de da was dit ook zo.
maar nu ruim week later blijft hij zicht kapot likken.. zal het opnieuw anaalklier zijn of toch echt stress.
maar dat stress vind ik een lastig iets bij hem omdat hij in alle jaren dat we hem hebben juist nooit stress heeft en altijd heel nieuwgierig is.

maar om weer 50euro er tegen aan te gooien bij de dierenarts om te laten kijken voor die anaalklier vind ik ook wel weer zonde..

ik ben daarnaast bij 37weken zwanger dus alles wordt al zo lekkere opgave.

even voor de duidelijkheid hier foto
Afbeelding

voel me er ook best schuldig onder hoe hij er zo uitziet hij heeft echt nog nooit ergens last van gehad...

Sophie_Wind

Re: kat die zich kapot likt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 13:33

Onze poes likt zich ook helemaal kapot, maar dan wel overal. Niet gewoon op één punt. We denken dat ze een beetje allergisch is voor vlooien. We zijn tijdje geleden naar de dierenarts geweest, en die had haar cortisone gegeven. Dat hielp destijds erg goed, maar dat moet je wel blijven geven om de paar maanden. Nu moeten we voor een 2de dosis gaan, en kijken hoe het dan gaat. Want ze begint alweer een beetje te likken en wondjes te krijgen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 13:34

Geen vlooien luizen, mijten en teken allergie?
Die was 1 van de eerste plekken waar onze Miep zich helemaal kaal ging likken wegens allergie. Inmiddels ook een andere kat met allergie die nog heviger reageert. Miep kan het af met een pil elke 6 weken inmiddels, maar Minoes moet speciale injecties krijgen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 13:34

Ah wat sneu, zo ellendig als je beest zich niet goed voelt en je niet weet waarom..
Mijn kat likte zijn buik kaal, maar met Feliway doet hij dat een stuk minder, heb je dat al geprobeerd?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 13:56

vlooien hebben we ook op gecheckt. deze heeft hij niet.
zelf denk ik soms ook wel dat hij reactie heeft op een beet.. in al die jaren nooit ergens last van gehad. daarom ook de vlooienbanden die werken eigelijk altijd super

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:09

Wij hebben een kat die exact hetzelfde krijgt. Zij heeft een allergie voor het speeksel van vlooien, bij haar is zeer streng ontvlooien (en de rest van de dieren) de enige optie. Op het moment dat we een keer te laat zijn wordt het een tripje dierenarts, krijgt ze een spuit die de jeuk onderdrukt en dan gaat het langzaam beter.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 18:29

Kaitlyn schreef:
Wij hebben een kat die exact hetzelfde krijgt. Zij heeft een allergie voor het speeksel van vlooien, bij haar is zeer streng ontvlooien (en de rest van de dieren) de enige optie. Op het moment dat we een keer te laat zijn wordt het een tripje dierenarts, krijgt ze een spuit die de jeuk onderdrukt en dan gaat het langzaam beter.

hij heeft vorige week dus ook spuit daarvoor gehad..
maar morgen rij ik even langs de da denk ik om even te vragen of ze nog iets hebben voor de huid. kan ik gelijk maar even advies vragen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 18:32

Google eens op miliar eczeem, is hormoongerelateerd

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 18:33

Terug naar de DA en gezien je andere kat ook problemen had zou ik vragen of hij een huidschraapsel kan onderzoeken onder de microscoop voor mijten. In dat geval zou een vlooien and ook kunnen irriteren namelijk. Hoe dan ook, sowieso terug naar de dierenarts. Er zijn meer redenen voor jeuk behalve vlooien of vlooien allergie.

Je hebt niet toevallig sinds kort een nieuw wasmiddel of wasverzachter oid?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:06

Welk merk vlooienband gebruikte je?

voor mij ziet het er uit als vlooienallergie.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 21:06

Wildgirl schreef:
Google eens op miliar eczeem, is hormoongerelateerd

zal even google. al heb ik maandag wel afspraak bij kennis die werk met homeopathisch middelen.

NatasjavE schreef:
Welk merk vlooienband gebruikte je?

voor mij ziet het er uit als vlooienallergie.

gebruiken seresto altijd heel te vrede over.

VillaNeusjes schreef:
Terug naar de DA en gezien je andere kat ook problemen had zou ik vragen of hij een huidschraapsel kan onderzoeken onder de microscoop voor mijten. In dat geval zou een vlooien and ook kunnen irriteren namelijk. Hoe dan ook, sowieso terug naar de dierenarts. Er zijn meer redenen voor jeuk behalve vlooien of vlooien allergie.

Je hebt niet toevallig sinds kort een nieuw wasmiddel of wasverzachter oid?

de andere kat had stom weg een reactie op de vlooienband. hier lag de hals van open
en nee ik kan zelf al tegen weinig wasmiddelen dus wisselen doen we daar niet in.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 08:30

Oh das jammer. Seresto is echt heel goed. Maar als ze daar op reageren dan houdt het op.

De DA heeft druppels die heel goed zijn. Die moeten 4 x per jaar. Zijn ietsjes duurder daardoor dan Seresto maar ook echt goed. Wellicht dat je die kan proberen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 08:33

Wat voor voer geef je?
Vroeger een kat gehad die daar dus kaal werd door allergie voor de voeding.
Overgestapt naar ander voer en toen was het over

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 21:04

NatasjavE schreef:
Oh das jammer. Seresto is echt heel goed. Maar als ze daar op reageren dan houdt het op.

De DA heeft druppels die heel goed zijn. Die moeten 4 x per jaar. Zijn ietsjes duurder daardoor dan Seresto maar ook echt goed. Wellicht dat je die kan proberen?

hij heeft de seresto nog om. de andere kat krijgt binnenkort pilletjes voor de vlooien.
die red het niet op die druppels in de nek.

ow en we voeren vigor sage nu bijna jaar doen ze het eigelijk heel goed op.
maar denk dat maandagochtend weer ritje da wordt..

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:18

Een kat die wij hebben gehad had ook zulke plekken. Dat was achteraf pure stress. We hebben haar dan ook laten adopteren, daarna had ze het nooit meer.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:28

Onze kat heeft een vlooienallergie. Deze slikt zich ook tot wondjes aan toe. Halve rug/kont kaal en soms binnenkant van de achterpoten. Heeft ook geen vlo, krijgt hij hier pilletjes voor. Gaan, zodra het weer kaal wordt, met hem naar de da die hem dan een spuit geeft zodat het weer wat rustiger wordt. Soms moeten we nog een keer ritje da en soms blijft het een tijd rustig en groeit het haar weer helemaal aan. Wij denken dat het gedeeltelijk ook stress is, zijn nog niet onwijs lang geleden verhuist.

Sterkte ermee!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 22:01

jah zelf begin ik ook steeds meer aan de vlooienallergie te denken.

dus nog maar x ritje DA

stress geloof ik bij hem niet in daarvoor is hij veel te ondernemend. hij vind het zelf leuk om de kamer bij de DA te onderzoeken. en er staan geen nieuwe spullen nog in de woonkamer. al maakt hij zich daar ook nooit druk om.

wel heel sneu dat hij vandaag halve dag opgesloten heeft gezeten in de garage bij de buurman :\
nu heeft hij omdat het nog kan nachtje gezellig bij ons slapen Afbeelding

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:01

Hoe is het inmiddels met je kat?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 20:11

he wat leuk dat je het vraagt.
gaat stuk beter! zijn die maandag naar kennis gegaan die op homeopathisch wijzen werkt. en die heeft hem getest welke druppels hij het besten kon gebruiken, deze krijgt hij nu 2x per dag en het is al stuk rustiger!

nu zal het nog tijd duren voor dat de haren terug zijn.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:07

Ah wat fijn dat t een stuk beter gaat door de druppels, hopelijk blijft dat zo!
Inderdaad, nu de haren nog weer terug!