8nnemiek schreef:Wij wonen op zo'n 100 meter afstand van het bos en in landelijk gebied. Onze ren gaat 's avonds dicht en 's morgens weer open, die is wel volledig afgedekt en ingegraven, en overdag lopen ze vrij in de wei. We wonen er nu een jaar of 8, en tot nu toe nooit last gehad van vossen of marters (alleen aan onze auto, dus ze zitten er wel), en vier keer een roofvogel aanval waarvan twee kippen het niet overleefd hebben helaas. Dat waren allebei kleine, onhandige krieltjes die gewoon geen kans hadden.
Bij ons lopen ze los op 3000m2 weide, dus overdekken is niet mogelijk, maar we hebben wel gezorgd voor veel schuilplekken en daar maken ze ook goed gebruik van.
Je zou misschien eens kunnen vragen of er bij buurtbewoners veel overlast is van marters of vossen.
Ik heb zelf voor onze dichte ren een frame gemaakt van hout en helemaal met volieregaas bekleed. Daar komt helemaal niks doorheen, ideaal! En die was binnen een dag klaar.
Wij wonen aan hetzelfde bos
Mijn tuin grenst eraan
Ik kan de kippen in de avond nog ophokken maar de konijnen niet, zo tam zijn die niet. Helaas wordt nu wij gaan verhuizen de ren ook de enige plek waar ze los kunnen, kippen los zou nog kunen als de honden binnen zitten maar ik kan daar niet alles konijnproef gaan maken. dat is het enige voordeel aan een kleinere tuin wat ik nu heb, alls is omheind zodat ook de konijnen af en te lekker in de tuin kunnen hupsen
Ik ben eraan het denken om ze af te geven en alleen de kippen te houden, manlief wil ze liever houden maar als ze ooit doodgaan geen nieuwe meer halen. Zou voor de ren in elk geval al een hoop werk schelen