Ik ga het verhaal zo kort mogelijk houden:
15.12 - 7m oude Kitten gevonden. Ziek (nietziekte) maar levendig.
17.12 - DA1 bezoek. Kuur 10dagen Marboyl 5mg. DA heef nog nooit zo een opgezetten klieren gevoeld en vreest dat het niet goed afloop.
18.12 tot 27.12 - Kitten doet het erg goed. Steeds meer energie en klieren zijn flink geslonken doch nog steeds goed voelbaar.
28.12 Plots heel hard achteruit. 40graden koorts. DA1 injectie pijnstiller + antibiotic. Ook nieuwe kuur Doxybatin 10 dagen mee naar huis gekregen. 3 uur later zit ze al terug rond te rennen.
07.01 tot 23.01: Antibiotica vrij en kitten doe het erg goed!
23.01: DA1 eerste inenting. Klieren nog steeds voelbaar.
23.01 - 31.01: Wat ziekjes na de inenting. Klieren terug opgezet. Heeft 3x Pijnstilling gekregen (Tolfedine halve dosis met 30uur tussen)
31.01 tot 10.02 Antibiotica vrij en pijnstiller vrij.
10.02 tot 15.02 Ze gaat plots terug achteruit. Ik geef zelf weer pijstilling, maar dit keer is het minder effectief. DA1 gebeld en hij vertelde me dat we niets meer konden doen....
15.02 - DA2 bezoek. 40 graden koorts. Hij zag het ook niet positief in en denk aan Lymphoma, desondanks haar jonge leeftijd. Ziektebeeld is te heftig voor chonische niesziekte. Injectie cortizone + antibiotica + 10 dagen kuur Doxybactin. De injectie blijven 3 weken werkzaam.
15.02 tot 03.03: Intussen is de kuur op en de kitten heeft het nog nooit zo goed gedaan. Klieren zijn gesloken, maar toch nog steeds goed voelbaar. Aan de 1ne kant meer dan de andere.
Ze is negatief getest voor FIV en FELV.
DA1 denk dat het geen Lymphoma is, DA2 denk dat het wel zou kunnen. Hij zou dan ook een bioptie laten doen. Ik heb al vaker een bloedonderzoek voorgesteld, maar blijkbaar als je niet weer naar wat je zoekt is het nutteloos. Aan de andere kant met een beetje google werk (ook op bokt) is een bloedonderzoek vaak het eerste wat gedaan wordt....
Hoe nu verder? Ze is voor het eerste krols en heel heftig ook. Operatie zie ik niet zitten zolang ik geen beter idee heb wat er nu mis is. Echter, wie weet heeft ze een ontsteking in de baarmoeder, en zou dit wel eens kunnen helpen...
De Bioptie wil ik laten uitvoeren, echter welke onderzoeken kan ik nog aanvragen? Indien bloed onderzoek, welke dingen zou je laten checken?
Voor de rest krijgt ze goed natvoer (IAM, Naturo, Almo), L-Lysine en Viyo Weerstand versterker.
Alle advies/ervaringen welkom!
Het bovenstaande lijkt heel heftig, echter heeft ze veel meer goede dan slechte dagen gehad, en zelfs het grotendeel van de mindere dagen was ze gewoon zelfstandig (eten, toilet). M.u.v de laatste crash heeft ze altijd goed, en direct gereageerd op medicatie, zonder bijwerkingen. Kwaliteit van leven staat voorop.
Het gaat om dit mormeltje: