Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evelien_vp schreef:Ik heb sinds twee weken een kleine ragdoll kitten in huis, een echte knuffel die graag op schoot komt liggen en bij je wil zijn waar je gaat in huis, hij gaat ook al mee naar buiten aan een bandje en is dagelijks ook een 3 a 4 uur alleen als mijn pa en ik beiden gaan werken zijn. Mijn idee was eerst ook om in België te zoeken maar uiteindelijk ben ik toch naar Nederland getrokken voor mijn kitten. Ik heb meteen ook gevraagd naar de stamboom en of beide ouders getest waren, en vooral de kittens gaan bezoeken en zien hoe ze reageren.
Ik ben bij enkele nestjes toen gaan kijken en er was eentje van kittens zonder stamboom waarbij de kittens meteen wegtrokken als je ze wou aaien, moeder viel aan als je haar wou aaien. wat dus een groot verschil was met waar mijn kitten vandaan kwam, hij komt uit een huiselijk opgevoed nestje met honden en kinderen aanwezig, was al kattebak zindelijk, at flink, speelde actief met zijn nestgenootjes... voornamelijk door die ervaring was het voor mij duidelijk waar ik mijn kitten ging halen.
Kwa budget kom je er wel met 650-750€ normaal, tenzij je echt een show/fok kitten wil, dan betaal je zowiezo meer (tot soms boven de 1000€ ben ik tegengekomen tijdens mijn zoektocht.) Kittens zonder stamboom zijn ook wel goedkoper, maar dat kan je zelf beslissen of je daar naar zoekt of niet.
dromertje2 schreef:Zou wel uitkijken dat de ouders getest zijn op verschillende genetische aandoeningen en ze dit ook op officiële papieren kunnen staven.
Heb in oktober een 1.5 jarige heilig birmaan verloren aan ons. Wil je niet meemaken.
En dat kunnen mensen die fokken zonder papieren vaak niet voorleggen.
Lukasje schreef:Ook leuk op deze manier! En over welke rassen hebben we het nu?
Zoe_97 schreef:Als je zegt dat je een raskat wil is dat dus een kat met stamboom. Net als bij honden is alles zonder stamboom look alike en kan er vanalles achter zitten. Er is dan ook 0,0 controle op testen en combinatie.
Jij woont ook in België? Vergeet dan ook niet dat je wettelijk verplicht bent dat de kat gesteriliseerd/gecastreerd is VOORDAT hij naar jou komt. Binnenland of buitenland aankopen maakt daarin geen verschil.
Succes met je zoektocht
CalipsoLover schreef:Lukasje schreef:Ook leuk op deze manier! En over welke rassen hebben we het nu?
Scottish fold x britse korthaar en Munckin
Zoe_97 schreef:Als je zegt dat je een raskat wil is dat dus een kat met stamboom. Net als bij honden is alles zonder stamboom look alike en kan er vanalles achter zitten. Er is dan ook 0,0 controle op testen en combinatie.
Jij woont ook in België? Vergeet dan ook niet dat je wettelijk verplicht bent dat de kat gesteriliseerd/gecastreerd is VOORDAT hij naar jou komt. Binnenland of buitenland aankopen maakt daarin geen verschil.
Succes met je zoektocht
Hier ben ik van op de hoogtewij hebben ons huis een tijd zelf ook open gesteld voor zwerfkatten tot ze een thuis hadden, ook 2 nestjes gehad. Dus alle wettelijke procedures ken ik. Ook ervaring met kittens.
CalipsoLover schreef:Evelien_vp schreef:Ik heb sinds twee weken een kleine ragdoll kitten in huis, een echte knuffel die graag op schoot komt liggen en bij je wil zijn waar je gaat in huis, hij gaat ook al mee naar buiten aan een bandje en is dagelijks ook een 3 a 4 uur alleen als mijn pa en ik beiden gaan werken zijn. Mijn idee was eerst ook om in België te zoeken maar uiteindelijk ben ik toch naar Nederland getrokken voor mijn kitten. Ik heb meteen ook gevraagd naar de stamboom en of beide ouders getest waren, en vooral de kittens gaan bezoeken en zien hoe ze reageren.
Ik ben bij enkele nestjes toen gaan kijken en er was eentje van kittens zonder stamboom waarbij de kittens meteen wegtrokken als je ze wou aaien, moeder viel aan als je haar wou aaien. wat dus een groot verschil was met waar mijn kitten vandaan kwam, hij komt uit een huiselijk opgevoed nestje met honden en kinderen aanwezig, was al kattebak zindelijk, at flink, speelde actief met zijn nestgenootjes... voornamelijk door die ervaring was het voor mij duidelijk waar ik mijn kitten ging halen.
Kwa budget kom je er wel met 650-750€ normaal, tenzij je echt een show/fok kitten wil, dan betaal je zowiezo meer (tot soms boven de 1000€ ben ik tegengekomen tijdens mijn zoektocht.) Kittens zonder stamboom zijn ook wel goedkoper, maar dat kan je zelf beslissen of je daar naar zoekt of niet.
Stamboom maakt mij niet zoveel uit, een showkitten hoeft ook weer nietwaar heb jij uiteindelijk eentje gekocht? Mag ook via pb