Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95, Firelight
ellepel schreef:1,5liter water voor 2 konijnen vind ik al erg veel.
Maar ik heb het eerder gezien en kan wel gedrag zijn wat voortkomt uit stress.
Wat voer je verder allemaal?
Castreren is misschien een optie bij de ram of het uit de omgeving halen.
maar dan ook helemaal uit de buurt en kijken wat hij doet.
Heb je een foto van de leefomgeving en wat voor afleiding bied je ze?
Leandra schreef:Er zijn wel degelijk testen voor EC bij konijnen. Zowel op bloed als op urine. Ik weet alleen even niet meer bij welk lab dat is. Wij doen vaker deze testen op de praktijk.
Ik zou ook laten kijken naar nieren en diabetes.
Succes met je konijntje!
Safiy93 schreef:Ik vind EC wel aannemelijk. Onze konijnen hebben het allebei, de een heeft een hele erge aanval gehad met scheefheid etc. En de andere drinkt en plast ontzettend veel. Een kuur fenbendrops hielp. (We moesten het heel lang achter elkaar geven want als we stopte kwam het weer terug) ze was ook niet meer goed zindelijk en liet het veel lopen.
Het kan dus heel goed ec zijn, wel in de gaten houden of je konijn goed blijft eten en niet zieker wordt etc natuurlijk!
Amber_anne schreef:Safiy93 schreef:Ik vind EC wel aannemelijk. Onze konijnen hebben het allebei, de een heeft een hele erge aanval gehad met scheefheid etc. En de andere drinkt en plast ontzettend veel. Een kuur fenbendrops hielp. (We moesten het heel lang achter elkaar geven want als we stopte kwam het weer terug) ze was ook niet meer goed zindelijk en liet het veel lopen.
Het kan dus heel goed ec zijn, wel in de gaten houden of je konijn goed blijft eten en niet zieker wordt etc natuurlijk!
Wat vervelend om te horen
Hij drinkt hier altijd al veel en plast wel heel bewust en laat het dus niet zomaar lopen. Kan een kuur fenbendrops kwaad anders als ze geen ec hebben?
Mars schreef:Ik heb dit ook gehad met een ram maar daar kwam bij bloedprikken een behoorlijk hoge calcium uit. Die zijn we calciumarmer gaan voeren en ik heb m op de foto laten zetten. Hij bleek een grote niersteen te hebben, DA durfde hem niet te opereren gezien de daaraan verbonden risicos. Op het calciumarm eten heeft hij het lang goed/pijnvrij gedaan totdat ik zag dat hij daadwerkelijk pijn kreeg. In overleg met DA hebben we hem laten inslapen. Hij had overigens ook EC maar dat was onder controle op dat moment, in dit geval was de niersteen helaas de boosdoener.
Hopelijk gaat de kuur je konijn helpen TS ben erg benieuwd en zal voor je duimen! Geen idee of jouw DA ook calcium getest heeft maar zo niet is het wellicht een goede richting om verder in te kijken als de kuur niets uithaalt.
Mars schreef:Ik heb dit ook gehad met een ram maar daar kwam bij bloedprikken een behoorlijk hoge calcium uit. Die zijn we calciumarmer gaan voeren en ik heb m op de foto laten zetten. Hij bleek een grote niersteen te hebben, DA durfde hem niet te opereren gezien de daaraan verbonden risicos. Op het calciumarm eten heeft hij het lang goed/pijnvrij gedaan totdat ik zag dat hij daadwerkelijk pijn kreeg. In overleg met DA hebben we hem laten inslapen. Hij had overigens ook EC maar dat was onder controle op dat moment, in dit geval was de niersteen helaas de boosdoener.
Hopelijk gaat de kuur je konijn helpen TS ben erg benieuwd en zal voor je duimen! Geen idee of jouw DA ook calcium getest heeft maar zo niet is het wellicht een goede richting om verder in te kijken als de kuur niets uithaalt.
Neverland schreef:Ik lees mee. Heb hetzelfde 'probleem' met mijn dwergkonijn. Hij heeft een paar jaar terug EC gehad en daarna is hij ontzettend veel gaan drinken. Ik heb er eigenlijk niks achter gezocht...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers