Ik heb vooraf bloedonderzoek laten doen en een röntgenfoto laten maken. Op de foto's was te zien dat ze helemaal netjes in orde is en alles zit waar het moet zitten. Uit het bloed kwam dat ze (zeker voor haar leeftijd) kern- en kerngezond is. Dat laatste verraste me, want ze was de laatste tijd een beetje aan het kwakkelen. Ze zat niet meer zo mooi in haar vacht, gaf vorig jaar zomer regelmatig over en zeurt vaak om eten. Dat laatste doet ze vooral als we binnenkomen. Ik wijt sommige dingen maar aan de tumoren.
Ik wil haar graag in de laatste jaren van haar leven een mooi en gezond leven geven. En dus ook zo gezond houden zoals ze nu is. Omdat ze vaak zeurt om eten en begon over te geven, ben ik me gaan verdiepen in ander voer en dat is de laatste maanden super goed uitgepakt.
Alleen: het gezeur blijft. Pluk is altijd al een moeilijke eter geweest, maar het wordt eigenlijk steeds erger. Ik merk heel erg dat als er nieuwe brok is, ze dat de eerste twee dagen heel graag eet en daarna wordt het rap minder. Ik ben gaan afwisselen met kleine zakjes proefvoer maar heb nog steeds het juiste niet gevonden.
Bij de dierenwinkel begint het me een beetje de duizelen. Er is zo ontiegelijk veel keus. Ik krijg goed advies maar heb dus nog niet wat ik moet hebben.
Ze eet nu Hills omdat ik dat van de dierenarts (maand van het gebit) heb gekregen.
Sams Field was in het begin een hit, nu niet meer. Edgar Cooper ook niet, terwijl dat iets langer goed ging dan de twee dagen. Royal Canin was het ook gauw mee bekeken.
Stuzzy eet ze ook matig.
Pluk krijgt dagelijks ongeveer 30 gram nat voer van Almo Nature en dat gaat áltijd op.
Mijn voorkeur gaat uit naar voer zonder granen en het liefst biologisch, maar dat laatste is geen must.
Wie kan me goed adviseren? Het gezeur ben ik inmiddels wel aan gewend, ik vind het belangrijker dat ze een brok heeft die ze goed eet en blijft eten.