veel van jullie kennen inmiddels Soraya wel van de meerdere posts die ik over haar heb geplaatst..
Ze is nu een jaar of 14 en komt uit het asiel, eten is altijd al een dingetje geweest (zwerfkat) en hoewel ze door de jaren heen best selectief is geworden zit ik nu toch een beetje met mijn handen in het haar omdat de dame me elke keer te slim af is met eten.
Ik denk dat ze sowieso ergens jat want ze lijkt dik te blijven van lucht.
Ze krijgt per dag zo'n 15 gram JD hill's prescription, 5 gram een mix van anti hairball en dental care.
Daarnaast krijgt ze zo'n 1 tot 1,5 blikje gourmet natvoer (85 gram per blikje), hier is ze ook strontvervelend mee, het is bijna geen doen haar dat te ontzeggen, maar ik heb inmiddels ook begrepen dat dit alleen maar goed is om te voeren, mede ook omdat ze voor 4 kg meloxidyl krijgt (ze weegt 5,5kg) en deze medicijnen nogal zwaar op de nieren wegen.
Nu, de JD werkt voor geen meter. Nu kan dat misschien zijn omdat ze hier relatief weinig van eet? Ik heb lopen zoeken naar de natvoer variant van JD, maar die lijkt er niet te zijn, of heet dit anders? Kanttekening:
brokjes in saus vreet ze echt niet, moet echt een mousse zijn.
En dan is er het afvallen: Ja ze is lui, grootste deel van de dag ligt ze te slapen, ze is moeilijk te activeren, spelen doet ze wel, dan is ze even 2 minuten extreem explosief en daarna ploft ze neer en steekt ze nog net niet dr middelvinger op naar me. In de zomer is ze meestal een halve kilo lichter dan in de winter, ze schommelt dus tussen de 5 en 5,5 kg. Ze is een relatief grote poes, maar 5 kg is wel te zwaar (meen me te herinneren dat 4 tot 4,5 ideaal is voor haar) maar dat is een gevecht dat al 10 jaar gaande is.
Nu krijgt ze volgens mij echt niet teveel voeding, ook niet als je kijkt naar haar luiheidsfactor, zou me niks verbazen als ze ergens buurt. Ze is er slim genoeg voor, ze wilt ook nog wel eens doen alsof ze voeding A niet lekker vindt, en als ik dan een nieuw bordje met voeding B neer zet, B terugzet in de koelkast en me omdraai, dan is poes, voeding B EN voeding A gevlogen

Lang verhaal kort: Hoe in vredesnaam kan ik deze slimme draak af laten vallen?
Hoe kan ik er voor zorgen dat ze meer geschikte voedingsstoffen binnenkrijgt om haar te ondersteunen met haar artrose, daar natvoer toch de voorkeur heeft (mede ook met oog op de nieren). How do i outwit this monster?