Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
aerdenhout1 schreef:Maar na een paar maanden speelde toch de jeuk erg op.
Natuurlijk naar de dierenarts en die dacht meteen voedsel allergie, dus eliminatie dieet.
MyWishMax schreef:Of het eliminatie dieet is alsnog iets waar hij niet tegen kan. Dat heb ik gehad, brokken van de DA speciaal voor voedselallergie werd het erger van, allerlei merken geprobeerd. Uiteindelijk kan hij dus wel tegen vlees (kvv en barf), maar ik ben nog geen brok tegen gekomen waar hij tegen kan.
In het begin werd het langzaam steeds erger, maar ondertussen heeft 1 mini brokje nodig om weken lang last te houden. Door het krabben en bijten komen er wondjes, die genezen en gaan weer jeuken en krabt of bijt hij dus weer open...
aerdenhout1 schreef:Hij kreeg met het dieetvoer enkel dat, wel met eend, dat mocht dus van de dierenarts omdat dat ook in de brokken zat
Het is een moeilijke eter jammer genoeg, dus alleen brok eet meneer niet. De jeuk heeft hij vanaf het begin, maar werd erger na een aantal maanden. De 2 grote hotspots die hij had waren binnen een aantal weken wel weg.Nu heeft hij nog steeds plekken op een achterpoot die zien er een beetje eeltachtig uit en vooral in zijn liezen is hij erg rood en voelt het heet aan.
Jammer genoeg wil de oude eigenaar geen contact.
CharmingS schreef:Je kan trouwens brok en vlees niet combineren, wat geef je nog meer dan alleen brok?
aerdenhout1 schreef:MyWishMax schreef:Of het eliminatie dieet is alsnog iets waar hij niet tegen kan. Dat heb ik gehad, brokken van de DA speciaal voor voedselallergie werd het erger van, allerlei merken geprobeerd. Uiteindelijk kan hij dus wel tegen vlees (kvv en barf), maar ik ben nog geen brok tegen gekomen waar hij tegen kan.
In het begin werd het langzaam steeds erger, maar ondertussen heeft 1 mini brokje nodig om weken lang last te houden. Door het krabben en bijten komen er wondjes, die genezen en gaan weer jeuken en krabt of bijt hij dus weer open...
Het werd inderdaad alleen maar erger.alleen vlees heb ik nog niet geprobeerd, maar welk soort vlees geef je dan?
CharmingS schreef:aerdenhout1 schreef:Hij kreeg met het dieetvoer enkel dat, wel met eend, dat mocht dus van de dierenarts omdat dat ook in de brokken zat
Het is een moeilijke eter jammer genoeg, dus alleen brok eet meneer niet. De jeuk heeft hij vanaf het begin, maar werd erger na een aantal maanden. De 2 grote hotspots die hij had waren binnen een aantal weken wel weg.Nu heeft hij nog steeds plekken op een achterpoot die zien er een beetje eeltachtig uit en vooral in zijn liezen is hij erg rood en voelt het heet aan.
Jammer genoeg wil de oude eigenaar geen contact.
Mijn hond doet het heel goed op Wolfsblut Zalm, op andere brok en vlees ging het helemaal mis. Dit is het enige waar ze tegen kan. Je zou het eens kunnen opzoeken.
Je kan trouwens brok en vlees niet combineren, wat geef je nog meer dan alleen brok?