hond met allergie voor vogels in huis??

Moderators: Muiz, Essie73, MirandaT, Ods, Warboel

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

aerdenhout1

hond met allergie voor vogels in huis??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 15:14

Ik ben een beetje ten einde raad en zie zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer.
Al bijna een jaar geleden heb ik een klein Mechels herdertje uit het asiel gehaald.Hij had een paar hele grote plekken op zijn zij en achterpoot, maar dat was volgens het asiel al een stuk minder geworden in de 3 maanden dat hij in het asiel was
Ik heb hem toch meegenomen en daar geen moment spijt van gehad, want wat een geweldige hond!
Maar na een paar maanden speelde toch de jeuk erg op.
Natuurlijk naar de dierenarts en die dacht meteen voedsel allergie, dus eliminatie dieet.
We zijn nu dik 6 weken verder en het word alleen maar erger.
Nu heb ik ook 2 vogels in huis die los vliegen de hele dag.
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

wie zijn buisje lapt met leugens
vind, al lapt hij dag en nacht
toch altijd weer nieuwe gaatjes
daar waar hij niet had verwacht

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:18

Ik heb een hond gekend die allergisch was voor huisstofmijt en huidschilfers van de mens. Was echt sneu want het beest was zo graag bij mensen. :(:) die is uiteindelijk buiten terecht gekomen met goed uitwasbare dekens in een eugen schuurtje en een dagelijkse knuffelbeurt met baasje met handschoenen aan.

Dus ja in huis kan een allergie om meerdere redenen erger worden -O-

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:20

Wat vervelend! Een allergie zou best kunnen een vriendin van mij heeft een Amerikaanse bulldogg die continu met ontstoken ogen bleef lopen alles geprobeerd en niks hielp, tot dat 5 maanden geleden haar vogel overleed en sindsdien heeft hij nergens meer last van...

He's not just a horse, He's my therapist Pride Happiness My Best Friend. [/color]

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:27

Wat voor soort plekken zijn het?

Wij hadden een hond die idd een vogelallergie had. Komt vrij regelmatig voor dat honden daar niet zo goed tegen kunnen. Die van ons kreeg vreselijke hotspots, echt continu.
Viel niet tegenop te behandelen, was een kwestie van de oorzaak wegnemen. Dus hond weg of vogels weg. Nou hadden wij niet zoveel met de vogels dus die hebben we zonder aarzelen weg gedaan. En gelijk hotspots weg, heeft ze nog heel zelden een keer gehad omdat het wat dat betreft een gevoelig dier was, maar er was echt gelijk gigantische verbetering na het wegdoen van de vogels.

Weten ze bij het asiel ook of de hond van een plek kwam waar ze vogels hadden? Dat het daarom in het asiel eerst zoveel beter ging en nu bij jou weer erger?

"Nobody exists on purpose
Nobody belongs anywhere
Everybody's gonna die
Come watch TV?"
~ Rick and Morty

Duhelo

Re: hond met allergie voor vogels in huis??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:29

kan je niet testen door de hond tijdelijk in een andere ruimte te houden waar geen vogels of vogelstof terecht komen?

https://www.bokt.nl/markt/ad/484628/sta ... elgi%C3%AB
(doe - het - zelf ) stalling/weide gang gezocht omgeving moorslede, west-vlaanderen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:01

aerdenhout1 schreef:
Maar na een paar maanden speelde toch de jeuk erg op.
Natuurlijk naar de dierenarts en die dacht meteen voedsel allergie, dus eliminatie dieet.

Als het een allergie voor de vogels zou zijn dan zou je het toch wel wat eerder hebben moeten merken.
Heeft de dierenarts ook onderzoek gedaan naar bepaalde allergieen of is het natte vinger werk?

Een vriendin van mij heeft een mechel die zichzelf open bijt, die heeft ook plekken op zijn zij en poot, en die hond doet het uit stress/frustratie.

Mijn stiefvader heeft een hond die een allergie heeft voor vanalles, die krijgt nu natuurlijke voeding zonder granen.

Geef je hem naast zijn dieetvoer ook nog ander eten, tussendoortjes koekjes of eten van tafel?

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:13

Of het eliminatie dieet is alsnog iets waar hij niet tegen kan. Dat heb ik gehad, brokken van de DA speciaal voor voedselallergie werd het erger van, allerlei merken geprobeerd. Uiteindelijk kan hij dus wel tegen vlees (kvv en barf), maar ik ben nog geen brok tegen gekomen waar hij tegen kan.

In het begin werd het langzaam steeds erger, maar ondertussen heeft 1 mini brokje nodig om weken lang last te houden. Door het krabben en bijten komen er wondjes, die genezen en gaan weer jeuken en krabt of bijt hij dus weer open...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 16:19

Hij kreeg met het dieetvoer enkel dat, wel met eend, dat mocht dus van de dierenarts omdat dat ook in de brokken zat
Het is een moeilijke eter jammer genoeg, dus alleen brok eet meneer niet. De jeuk heeft hij vanaf het begin, maar werd erger na een aantal maanden. De 2 grote hotspots die hij had waren binnen een aantal weken wel weg.Nu heeft hij nog steeds plekken op een achterpoot die zien er een beetje eeltachtig uit en vooral in zijn liezen is hij erg rood en voelt het heet aan.
Jammer genoeg wil de oude eigenaar geen contact.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 16:21

MyWishMax schreef:
Of het eliminatie dieet is alsnog iets waar hij niet tegen kan. Dat heb ik gehad, brokken van de DA speciaal voor voedselallergie werd het erger van, allerlei merken geprobeerd. Uiteindelijk kan hij dus wel tegen vlees (kvv en barf), maar ik ben nog geen brok tegen gekomen waar hij tegen kan.

In het begin werd het langzaam steeds erger, maar ondertussen heeft 1 mini brokje nodig om weken lang last te houden. Door het krabben en bijten komen er wondjes, die genezen en gaan weer jeuken en krabt of bijt hij dus weer open...

Het werd inderdaad alleen maar erger.alleen vlees heb ik nog niet geprobeerd, maar welk soort vlees geef je dan?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:26

aerdenhout1 schreef:
Hij kreeg met het dieetvoer enkel dat, wel met eend, dat mocht dus van de dierenarts omdat dat ook in de brokken zat
Het is een moeilijke eter jammer genoeg, dus alleen brok eet meneer niet. De jeuk heeft hij vanaf het begin, maar werd erger na een aantal maanden. De 2 grote hotspots die hij had waren binnen een aantal weken wel weg.Nu heeft hij nog steeds plekken op een achterpoot die zien er een beetje eeltachtig uit en vooral in zijn liezen is hij erg rood en voelt het heet aan.

Mijn hond doet het heel goed op Wolfsblut Zalm, op andere brok en vlees ging het helemaal mis. Dit is het enige waar ze tegen kan. Je zou het eens kunnen opzoeken.

Je kan trouwens brok en vlees niet combineren, wat geef je nog meer dan alleen brok?

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:29

Vlooien?? Klinkt raar in deze tijd maar de temperaturen zijn niet laag genoeg dus ook ontvlooien en ontwormen meenemen in de behandeling.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:34

De hond van de buren heeft een aantal maanden vegan gegeten ( :') ) ivm allergieën en alhoewel ze er nooit helemaal achter zijn gekomen wat de allergie daadwerkelijk is, kan de hond nu wel goed door het leven! Het dieet hielp en vanuit daar zijn ze beetje bij beetje gaan opbouwen.

Vogel allergie kan inderdaad ook makkelijk of als de hond graag op een kussen ligt is het textiel ook wel eens een probleem

Oh hay, wanna horse around? :#

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:39

CharmingS schreef:
Je kan trouwens brok en vlees niet combineren, wat geef je nog meer dan alleen brok?

Dat kan wel hoor, makkelijk. Zolang de hond er tegen kan, maar bij de meeste honden is er geen enkel probleem.

aerdenhout1 schreef:
MyWishMax schreef:

Het werd inderdaad alleen maar erger.alleen vlees heb ik nog niet geprobeerd, maar welk soort vlees geef je dan?

Ik ben toen begonnen met zelf samenstellen, wat wel meteen een gedoe is, maar ik had er al ervaring mee. Hij heeft toen 2 maanden alleen maar konijn gegeten, rauw. Daarna is er paard bijgekomen en weer een paar weken alleen maar dat. Zo ben ik langzaam aan uit gaan breiden en nog steeds probeer ik maar 1 nieuw ding tegelijk. Qua vlees kan hij nu alles eten, brok absoluut niet meer. Ook tussendoortjes heb ik 1 voor 1 geprobeerd. Het is dan echt belangrijk dat je maar 1 diersoort tegelijk voert en of tussendoortjes die gedroogd zijn van die diersoort zonder toevoegingen of niks.

Hij eet nu dus KVV, verschillende merken, zolang er geen toevoegingen in zitten.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 17:14

Het is zo jammer dat het allemaal zo duur is.Ik heb na de dood van mijn Duitse Herder gekozen voor een kleinere hond om de kosten wat te drukken,deze kost nu het dubbele!
Let wel, ik wil hem voor geen goud meer kwijt.
De vogels (twee valkparkieten) ,kunnen naar een hele grote buiten voliere, maar dat kan pas in het voorjaar als het warmer is. Nu zouden ze het niet overleven omdat ze altijd binnen in een warm huis
zitten.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:16

Hier ook een jonge hond met allergie. Echter dacht de DA aan voedselallergie maar eerst de Artuvetrin allergietest laten doen alvorens aan lastige eliminatie dieeten te beginnen. Bleek dus dat de hond voor alles wat op die lijst voorkomt aan bomen, pollen, grassen ed allergisch was. Heeft inmiddels een jaar de immuuntherapie van Artuvetrin en het werkt!

Het is een dure test en een flesje met die vloeistof voor behandeling is ook duur maar we doen nu een jaar met zo'n flesje (en dat wordt nog langere tijd vanaf nu), dus op zich valt het mee gezien de hond er ook goed op reageert. Het valt evt onder de hondenverzekering mocht je die hebben.

Verder zou je kunnen laten onderzoeken of hij geen allergie voor dierlijke eiwitten heeft. Daar heb ik diverse honden met kale plekken van zien genezen zodra ze geen voer oid meer kregen met dierlijke eiwitten. Ik kan voor je informeren welke test ze destijds hebben gedaan. Dacht bloedonderzoek ook.

I'm so busy... I don't know if I found a halter or lost a horse

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:20

Ik zou naar een dermatoloog gaan, continue rode warme liezen is echt wel flink vervelend voor hem. Heb je daar nu zalf voor? Een dermatoloog kan ook uitzoeken waar het probleem zit en als laatste oplossingen zijn er oa apoquel en cytopoint.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:03

CharmingS schreef:
aerdenhout1 schreef:

Mijn hond doet het heel goed op Wolfsblut Zalm, op andere brok en vlees ging het helemaal mis. Dit is het enige waar ze tegen kan. Je zou het eens kunnen opzoeken.

Zoals Mywishmax al zegt kan dat zeker wel, alleen kun je volgens mij niet alle btokken combineren.

Ik doe mee met de SweekStars2018 wedstrijd in verschillende onderdelen. Doe jij ook mee?
Hier kun je al mijn verhalen vinden: https://sweek.com/nl/profile/394861/74088 Laat ook wat feedback achter als je toch gaat lezen! :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie