Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Die van mij ging kussens slopen uit verveling.
Een runderoor of pees loste dit op.
Heb je al eens iets om te kauwen in de bench laten liggen?
Amandavd schreef:Je zegt dat het een prikkelsgevoelige hond is, maar je doet wel ontzettend veel hersenwerk met haar? Die combinatie snap ik niet.
Amandavd schreef:8nnemiek schreef:Die van mij ging kussens slopen uit verveling.
Een runderoor of pees loste dit op.
Heb je al eens iets om te kauwen in de bench laten liggen?
Ik geef mijn hond never nooit iets te kauwen zonder toezicht nadat ze bijna tot twee keer toe stikte in iets waar ik godzijdank wel bij was. Ik durf het niet meer zonder toezicht.
Duhelo schreef:Netjuh: op haar kop geven is geen optie als ze het ongewenste gedrag enkel vertonen als je er niet bent. Terugspraakfunctie via de camera om haar gerust te stellen heeft geen effect.
Lufwinny: . Ze zit maximaal 5uur in de bench (ook overwogen, keuze met werkuren was ofwel 1 keer 5 uur ofwel 2 keer 3 uur. We merken dat routine erg belangrijk is voor haar en voorheen kon ze een langere periode in de kennel beter handlen dan twee maal "achtergelaten" te worden.)
Dit is op din, woe en donderdag, de vrijdag maar twee uurtjrs, dan komt de poetsvrouw.
Op maandag gaat ze een dag naar mijn moeder, de namiddagen werk ik van thuis uit.
Als ik thuiskom gaan we een halfuur gaan wandelen, fietsen of steppen en krijgt ze bij thuiskomst een voederbal. Op din en don gaat ze mee naar de paarden en doen we vaak nog een rondje bos. Die dagen doe ik wat detectie of hersenwerk.
Op woe en vrijdag maakt ze savonds een langere wandeling met vriend (5 a 10 km)
Zaterdag gaat ze ofwel mee naar de paarden, en/of doen we een langere wandeling, op zondag pikken we meestal een wandeltocht mee.
ze heeft genoeg beweging, uitdaging, afwisseling en rust. Ik heb er alles aan gedaan om de thuisblijfperiodes zo kort mogelijk te houden. Helaas is een dogsit geen optie, zowel financieel als met haar karakter en is meer naar mijn moeder ook geen optie.
Ze wordt ondersteund met valeriaan, radio staat stil aan en ik hoop dat de adaptil ook eens wil binnen komen...
Troi: wolfhond inderdaad. Een maatje kan misschien de oplossing eijn, maar dat is een keuze dat we weloverwogen willen nemen. Ervaring met logeehondjes maakte totnutoe geen verschil. Komende tijd test ik enige dingen uit met de hond van mijn moeder (zowel in de bench als los). Indien dat inderdaad hét verschil maakt gaan we op zoek naar een maatje.
Echter, als er een tweede bijkomt mag het geen pup zijn (ivm kopieergedrag), iets dat goed meekomt met het karakter van het wolfje, alleen kan zijn, met katten kan, en sociaal moet zijn naar vreemden en andere honden. De perfecte hond in een herplaatserjasje dus... En ik wil eerst zeker zijn dat een tweede hond effectief het verschil maakt. We wonen niet extreem groot en een tweede hond neemt uiteraard ook een hoop extra tijd en aandacht op.
Duhelo schreef:Het hersenwerk doe ik niet zo vaak dat ze er overprikkeld van wordt hoor. Die drie keer in de week dat ze een voedselbal krijgt en een paar keer een zoekspelletje...
Uitlaatservive en dagopvang zijn geen optie nee. IN België is dat ook niet zo gewoon en ik wil ze niet bij vreemde mensen. Even alleen laten in een niet overdekte kennel of niet afgesloten ruimte en we zijn ze kwijt...
Ze is inmiddels 5 jaar. Afgelopen 2 jaar kon ze mee naar het werk maar dat is helaas niet meer mogelijk. We hebben het afgelopen jaar opgebouwd met alleen zijn. Bench is op zich geen probleem. Ze kan dus wel even alleen zijn,maar we merkën dus dat ze alsnog gaat slopen.
Afgelopen week was de eerste echte week, dus er komt ook nog een deel gewenning erbij.
Ik zal het voor nu houden met de vetbedjes erin en een kong aanbieden met iets lekkers.