Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
eilleen333 schreef:Kan je geen kleiner musketonnetje aan die andere riem (laten) zetten? Wij merken het ook met de halstertouwen voor de minipaarden, maar dan zetten we daar een andere knip op
XxLMMxX schreef:Ik zoek een lange lijn (3-5 m) voor een kleine hond (chi).
Vorige lijn die ik bestelde kwam aan met een enorme musketonhaak, veel te zwaar voor zo’n klein hondje.
Met welke hebben jullie goede ervaringen?
Liefst eentje die ook fijn vasthoudt, zodat ik niet na een paar km met blaren zit. Leer bijv dus, maar andere materialen zijn ook goed.
XxLMMxX schreef:Bedankt voor al jullie berichten.
Maddy Paola, ik heb wel een leadrope, maar nog nooit op die manier geprobeerd. Ik ga er eens naar kijken.
De rest die biothane aanraadt, bedankt voor de tip. Is zeker het proberen waard zo te zien. Ik ga hier eens op googlen.
Redpassion heb jij de lijnen van dierenopvangcentrum Amersfoort ook zelf geprobeerd?
Creatief hoor! De mensen die zelf riemen maken. Ik ben toch wel een beetje op zoek naar iets kant en klaars. Gemakzucht. Maar als ik niks vindt kan ik het altijd nog in mijn achterhoofd houden.
Dierenfan bij alie vind ik het zo rot dat je niks terug kunt sturen, maar als hij jou goed bevalt misschien toch maar erop gokken. Zijn vaak geen enorme prijzen in ieder geval. Bedankt ook voor je tweede link.
dierenfan schreef:Overigens een tip. 3 meter is vaak zonder rolsysteem erg onhandig. Maak dus dat je eenvoudig een karabijnhaakje hebt die je door handvat haalt en aan musketon bevestigd. Dan kun je hem simpel halveren
Wou ook 3 meter namelijk vandaar mijn 3 meter lijn maar eigenlijk gebruik ik hem nooit tenzij ik naar het strand ga als vast leg lijn.
Om uut te laten of flexi rollijn of 2 meter lijn is eigenlijk het fijnste
RedPassion schreef:dierenfan schreef:Overigens een tip. 3 meter is vaak zonder rolsysteem erg onhandig. Maak dus dat je eenvoudig een karabijnhaakje hebt die je door handvat haalt en aan musketon bevestigd. Dan kun je hem simpel halveren
Wou ook 3 meter namelijk vandaar mijn 3 meter lijn maar eigenlijk gebruik ik hem nooit tenzij ik naar het strand ga als vast leg lijn.
Om uut te laten of flexi rollijn of 2 meter lijn is eigenlijk het fijnste
Niet als je oefent op lijnvaardigheden zoals bijvoorbeeld bij BAT gebruikt wordt. Ik zweer juist bij mijn lange lijnen (3 of 5 meter) en heb dan 2 honden tegelijk bij me. Na wat oefenen gaat dat heel goed, veel makkelijker juist dan die onhandige flexi's met hun grote kasten. Ook kan je met een lange lijn meer 'sturen' en gedoseerder ruimte geven of nemen dan met een flexi.