Lange riemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxLMMxX

Lange riemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 19:51

Ik zoek een lange lijn (3-5 m) voor een kleine hond (chi).
Vorige lijn die ik bestelde kwam aan met een enorme musketonhaak, veel te zwaar voor zo’n klein hondje.

Met welke hebben jullie goede ervaringen?
Liefst eentje die ook fijn vasthoudt, zodat ik niet na een paar km met blaren zit. Leer bijv dus, maar andere materialen zijn ook goed.

eilleen333

Re: Lange riemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:52

Kan je geen kleiner musketonnetje aan die andere riem (laten) zetten? Wij merken het ook met de halstertouwen voor de minipaarden, maar dan zetten we daar een andere knip op

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 19:53

eilleen333 schreef:
Kan je geen kleiner musketonnetje aan die andere riem (laten) zetten? Wij merken het ook met de halstertouwen voor de minipaarden, maar dan zetten we daar een andere knip op

Die heb ik teruggestuurd. Maar misschien inderdaad een goede optie als ik tegen dit probleem blijf aanlopen. Bedankt voor je tip.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:56

Google eens op “jachtlijn” of “zweetwerk”. In die tak van sport wordt vaak met lange lijnen gewerkt.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:58

En zo'n leadrope die je bijvoorbeeld bij touwhalsters gebruikt en grondwerk? Heb je in verschillende lengtes en zijn (naar mijn mening) fijn vast te houden, zit over t algemeen ook een kleine en lichte musketon aan

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:00

Ik weet niet of je ook op het hondenforum zit, maar daar zit iemand die dergelijke lijnen wel voor je kan maken mits ze genoeg op voorraad heeft van de kleuren, anders wil ze evt wel extra bestellen wanneer ze weer inkopen doet.
Zij kan er evt ook puppymusketons en -ringen opzetten.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:02

Ik zou een dunne biothaan lijn bestellen.

Zweetlijnen hebben een relatief lichte clip, maar de lijnen zelf zijn voor een Chi al veel te zwaar. Je zou bijvoorbeeld eens met goedhard kunnen overleggen. Daar heb ik mijn 3m-lijnen vandaan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:09

een flexilijntje nemen voor kleine hondjes, die uitrollen en los laten slepen? (of als je niet graag het handvat van de flexi hebt, dan zou ik hem uitrollen, afknippen en aan een fijn handvat knopen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:10

Een biothane lijn! Super licht en je kan gewoon de dikte kiezen. Wordt ook niet vies met over de grond slepen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:18

Hrb van zooplus een biothane lijn. Heel fijn. Is er in oranje en geel.
Lichte musketon

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:08

Biothane lijnen vind ik enorm snijden. 2 meter lijnen bestel ik via aliexpress van true love. Helaas daar geen 3 meter gezien. Dat zijn wel softlijnen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:57

Ik maak ze zelf van pmm touw.
Bestel touw en losse muskatons...
Kon ook nergens geschikte lange lijnen vinden die licht waren en goed vasthouden

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:02

Dierenoppas Amersfoort heeft biothane lijnen voor kleine hondjes, 3 en 5 meter.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 23:26

Bedankt voor al jullie berichten.

Maddy Paola, ik heb wel een leadrope, maar nog nooit op die manier geprobeerd. Ik ga er eens naar kijken.

De rest die biothane aanraadt, bedankt voor de tip. Is zeker het proberen waard zo te zien. Ik ga hier eens op googlen.

Redpassion heb jij de lijnen van dierenopvangcentrum Amersfoort ook zelf geprobeerd?

Creatief hoor! De mensen die zelf riemen maken. Ik ben toch wel een beetje op zoek naar iets kant en klaars. Gemakzucht. Maar als ik niks vindt kan ik het altijd nog in mijn achterhoofd houden.

Dierenfan bij alie vind ik het zo rot dat je niks terug kunt sturen, maar als hij jou goed bevalt misschien toch maar erop gokken. Zijn vaak geen enorme prijzen in ieder geval. Bedankt ook voor je tweede link.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:31

XxLMMxX schreef:
Ik zoek een lange lijn (3-5 m) voor een kleine hond (chi).
Vorige lijn die ik bestelde kwam aan met een enorme musketonhaak, veel te zwaar voor zo’n klein hondje.

Met welke hebben jullie goede ervaringen?
Liefst eentje die ook fijn vasthoudt, zodat ik niet na een paar km met blaren zit. Leer bijv dus, maar andere materialen zijn ook goed.

Zoo-plus. nl . Die hebben (flexi riemen voor groot tot kleine hondjes) en daar is het stuk goedkoper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 00:36

XxLMMxX schreef:
Bedankt voor al jullie berichten.

Maddy Paola, ik heb wel een leadrope, maar nog nooit op die manier geprobeerd. Ik ga er eens naar kijken.

De rest die biothane aanraadt, bedankt voor de tip. Is zeker het proberen waard zo te zien. Ik ga hier eens op googlen.

Redpassion heb jij de lijnen van dierenopvangcentrum Amersfoort ook zelf geprobeerd?

Creatief hoor! De mensen die zelf riemen maken. Ik ben toch wel een beetje op zoek naar iets kant en klaars. Gemakzucht. Maar als ik niks vindt kan ik het altijd nog in mijn achterhoofd houden.

Dierenfan bij alie vind ik het zo rot dat je niks terug kunt sturen, maar als hij jou goed bevalt misschien toch maar erop gokken. Zijn vaak geen enorme prijzen in ieder geval. Bedankt ook voor je tweede link.

Ja, ik heb ze zelf. Zowel de gewone als voor kleine hondjes. Die laatste is echt fijn en licht. :)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 01:22

Kijk even bij dabo design. Dabo hier op Bokt. Maakt van alles van biotane. Ook voor honden alle maten. Echt een aanrader.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 06:58

Overigens een tip. 3 meter is vaak zonder rolsysteem erg onhandig. Maak dus dat je eenvoudig een karabijnhaakje hebt die je door handvat haalt en aan musketon bevestigd. Dan kun je hem simpel halveren ;)

Wou ook 3 meter namelijk vandaar mijn 3 meter lijn maar eigenlijk gebruik ik hem nooit tenzij ik naar het strand ga als vast leg lijn.
Om uut te laten of flexi rollijn of 2 meter lijn is eigenlijk het fijnste

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 07:00

Zeker irritant dat bij alie terug sturen moeilijk is maar het zijn maar lage bedragen en vaak ook goed weer te verkopen via marktplaats. Al heb ik 6 honden dus komt wel goed hier. Heb zelf het voordeel in een pension te werken voor honden dus kan op mijn werk al van veel aliexpress dingen de kwaliteit goed zien en maten bekijken enz.
True love merk van alie is echt super qua hun lijnen en liggen zacht in de hand

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 09:52

Otti1977 schreef:
Kijk even bij dabo design. Dabo hier op Bokt. Maakt van alles van biotane. Ook voor honden alle maten. Echt een aanrader.

Afbeelding
Deze bijvoorbeeld.. maakt ze in alle lengtes in alle kleuren. Met of zonder ringen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:30

Oh en als je enkel zit over musketon haak. Knip die er dan af en koop een kleintje en ga naar schoenen maker om die er aan te zetten. Kost hier hooguit 3 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:08

dierenfan schreef:
Overigens een tip. 3 meter is vaak zonder rolsysteem erg onhandig. Maak dus dat je eenvoudig een karabijnhaakje hebt die je door handvat haalt en aan musketon bevestigd. Dan kun je hem simpel halveren ;)

Wou ook 3 meter namelijk vandaar mijn 3 meter lijn maar eigenlijk gebruik ik hem nooit tenzij ik naar het strand ga als vast leg lijn.

Niet als je oefent op lijnvaardigheden zoals bijvoorbeeld bij BAT gebruikt wordt. Ik zweer juist bij mijn lange lijnen (3 of 5 meter) en heb dan 2 honden tegelijk bij me. Na wat oefenen gaat dat heel goed, veel makkelijker juist dan die onhandige flexi's met hun grote kasten. Ook kan je met een lange lijn meer 'sturen' en gedoseerder ruimte geven of nemen dan met een flexi.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 13:12

RedPassion schreef:
dierenfan schreef:

Niet als je oefent op lijnvaardigheden zoals bijvoorbeeld bij BAT gebruikt wordt. Ik zweer juist bij mijn lange lijnen (3 of 5 meter) en heb dan 2 honden tegelijk bij me. Na wat oefenen gaat dat heel goed, veel makkelijker juist dan die onhandige flexi's met hun grote kasten. Ook kan je met een lange lijn meer 'sturen' en gedoseerder ruimte geven of nemen dan met een flexi.

Ik loop gerust kilometers met 4x 8 meter flex lijnen in gebruik aan heupgordel zonder knopen. Ook zonder BAT methode haha maar 3 meter lijn die niet rolt en dan 4 honden mee is een ellende als ze even snuffelen oid. Gezien snuffelen zeer belangrijk is voor honden ga ik dat ook echt niet af leren dat mogen ze de hele wandeling.

Overigens meestal lopen 4 vd 6 los maar wil nogal eens 4 vast hebben. 2 lopen zelden aangelijnd