Valeriaan tinctuur kruidvat voor hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Valeriaan tinctuur kruidvat voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 20:05

Ik wil mijn hond ondersteunen in haar stress bij het alleen blijven.
KAn ik de valeriaan tinctuur van het kruidvat veilig gebruiken bij honden?
https://www.kruidvat.be/nl/kruidvat-val ... country=BE

Alles met valeriaan voor honden is in pil of tabletvorm en dat krijg ik er niet in (ook niet gemaskeerd in vlees, paté, het gaat er gewoon niet in...

CharmingS

Re: Valeriaan tinctuur kruidvat voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:12

Ik gebruik sinds een aantal dagen CBD olie(wiet olie) voor mijn hond, gehaald bij de DA kost 20 euro voor een flesje en dat gaat wel even mee.. Moet zeggen dat ik al wel wat verschil aan mijn hond merk in de positieve zin. Mijn ene hond is heel neurotisch en de ander heeft last van artrose, de hond met artrose loopt al een stuk makkelijker nu.

Dit zijn druppels en kun je gewoon in een stuk leverworst of iets druppelen en eten ze zo op. Ik heb een chihuahua die ik ook geen pil naar binnen krijg, maar die olie in een stuk vlees gaat er meteen in.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:39

Valeriaan tinctuur kan absoluut voor honden en katten.

Wat ik echter doe is zelf bach bloesem samenstellen. Enorm goedkoop en werkt super

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 14:50

CharmingS: welke cbd olie heb jij? Ik zoek die nl ook voor mijn oude merrie met artrose.

Mijn hond heeft geen fysieke klachten, maar heeft moeite met alleen zijn. CBD olie werkt meer op pijnklachten dacht ik?

dierenfan: dankjewel. Bachbloesem heb ik vroeger nog gebruikt (de rescue), maar merkte daar eigenlijk geen verschil in, vandaar dat ik nu de valeriaan wil gebruiken.
Stel jij de druppels samen, of koop je gewoon de verschillende varianten zelf en meng je ze?
De bach online vind ik nl niet zo goedkoop (30-40 euro voor een flesje, die dan goed is voor 1 maand ofzo?)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:56

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 16:59

Duhelo schreef:
CharmingS: welke cbd olie heb jij? Ik zoek die nl ook voor mijn oude merrie met artrose.

Mijn hond heeft geen fysieke klachten, maar heeft moeite met alleen zijn. CBD olie werkt meer op pijnklachten dacht ik?

Ik heb de CBD olie ook voor mijn hond die nogal neurotisch is, hij heeft verder ook geen pijnklachten, is vorige week nog medisch goedgekeurd ook op röntgenfoto's.
Heb CBD olie van de dierenkliniek waar mijn vriend werkt. Ik wil dan ook alleen olie die van een DA af komt, ik ga dat niet online bestellen (tenzij dit bij een kliniek kan).

Als je wil kan ik aan hem vragen of hij een flesje naar je op zou willen sturen zodat je het kan uitproberen :) Ik ben er heel erg tevreden over, die middeltjes van Bach, beaphar en al die andere natuurlijke producten heb ik geprobeerd en daar merkte ik geen verschil in bij mijn hond.

Mijn hond begint namelijk heel erg te slopen als ik er niet ben, en doet dit nu al een paar dagen niet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:23

Duhelo schreef:

dierenfan: dankjewel. Bachbloesem heb ik vroeger nog gebruikt (de rescue), maar merkte daar eigenlijk geen verschil in, vandaar dat ik nu de valeriaan wil gebruiken.
Stel jij de druppels samen, of koop je gewoon de verschillende varianten zelf en meng je ze?
De bach online vind ik nl niet zo goedkoop (30-40 euro voor een flesje, die dan goed is voor 1 maand ofzo?)

Heb een handleiding welke bach voor wat geschikt is. Als je je hond goed kan lezen dan kun je zo nauwkeurig zoeken welke tincturen (max 5 varianten) bij hem past.

Die flesjes zijn puur die moeten nog verdunt worden daar kun je een zogezegd mengflesje van 30 ml voor kopen. Van elke variant doe je 2 druppels in dat mengflesje en verder vul je het met gedestilleerd water. Dus die flesjes doe je erg lang mee.

De mensen variant neem ik altijd want die is op alcohol basis en slaat daardoor veel beter aan dan de dieren variant. Ook omdat je het nauwkeurig op je hond kan afstemmen.

Heb het zelf aangeschaft toen ze keer 3 flesjes waren met... Korting ;)

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:30

Wij geven dit ook aan onze hond! Hij blafte 4 weken lang elke nacht en als we dan gingen kijken wat er was, was hij heel erg angstig. Maar we konden verder niks vinden.. We geven hem nu al een tijdje valeriaan in combinatie met bach blossom rescue en hij slaapt nu weer hele nachten door! Dus het is zeker het proberen waard

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:37

Is dat die van 2.5 euro? Ik lees even mee. Hier ook een stresskip.
Krijgt nu van bach de Larch en Impatiens. Maar heb het idee dat het meer mag.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 17:49

ik heb net die vh kruidvat gehaald. wel op alcoholbasis en smaakt vies! ik hoop dat ik het erin krijg.
Ze zeggen 3 x 15 a 20 druppels voor een mens. Hond weegt 30 kilo. 20 drupjes per dag?
Ik stuur een dezer dagen een pb voor de cbd olie en de bachbloesems!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:13

Je kan het in drinkwater doen. Of over de brok of..... Hij hoeft het volgens mij niet perce binnen te krijgen dus ergens wat tegen alcohol kan op smeren wat hij goed ruikt is ook een optie

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 21:31

het ging verbazingwekkend goed, ik heb nu 5 druppels met wat water opgetrokken. worstje voor de neus, tussen de tanden en worstje erin, ze liet het mooi toe (is niet van haar gewoonte nl :D).
Starten met 2 keer per dag 5 druppels?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:20

Tis natuurlijk middel dus kan best doseren en proberen wat oke is. 2x 5 a 10 druppels en 10 a 20 druppels in drinkwater bijv. Zou ik best durven hoor

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:35

Valeriaan maakt rustig en dat kan goed helpen, je lost alleen niet het echte probleem op. Zoals bij voorbeeld verlatingsangst, bach zoals eerder over geschreven werkt wel aan de onderliggende oorzaak. Ik ben bloesem therapeut als de valeriaan niet voldoende werkt mag je me een pb sturen.