En ik dacht misschien vinden mensen het leuk om ons te volgen, met de laatste loodjes en natuurlijk de geboorte van de pups. En natuurlijk de verdere ontwikkeling tot ze naar hun nieuwe huisjes mogen vertrekken.
Als eerst wil ik jullie voorstellen aan de mama in spe!
Roepnaam: Nova (Lotte van de hoge Veluwe).

Nova is geboren op 15 november 2015.
Wij hebben haar rechtstreeks van een foto af gekocht. Geen idee hoe haar karakter was. Maar wat een fantastische hond is het gebleken. Niet de manier hoe ik gewend ben een hond uit te kiezen. Mijn ouders hebben jaren berners gefokt dus ik heb van huis uit veel meegekregen kwa fokken.
Zij is met 18 maanden volledig gekeurd op HD en ED. En volledig HD en ED vrij verklaard door de Raad van beheer.
Vorig jaar heeft zij een prachtig nestje mogen krijgen bij mijn moeder. 9 prachtige gezonde pups.
Dit jaar wilde wij zelf een poging wagen.
Wij hebben de mooie Zwitser van de Barking Bunch (Fortuneia Caramel Slushie) uitkozen als dekreu.
Zwitser is ook volledig HD en ED vrij!

Kwa bouw en karakter sluit hij goed aan bij ons teefje. Vandaar deze goed door dachten keuze.
Ze is gedekt op 22 en 23 december, wat haar nu 45 dagen drachtig maakt.
2 weken geleden is er een half dracht echo gemaakt. De woorden van de dierenarts waren: ik zie een 10-tal
Wauw dit hadden we niet verwacht.
Natuurlijk kunnen het er altijd 1 of 2 meer of minder zijn. Maar daarom wordt er volgende week een röntgenfoto gemaakt om een beter beeld te krijgen van het aantal.
Genoeg gepraat, hierbij nog een paar foto's van de mama in spe.
Sommige zijn van een fotoshoot en de rest zijn gewoon zelfgemaakte kliekjes.

Zoals ze nu is met haar dikke buik.

Krijg bijna geen goede foto van haar gemaakt op het moment. Ze heeft er echt geen zin meer in, die dikke buik zit gewoon in de weg.
Ik ben vast nog een heleboel vergeten te vertellen. Maar mochten er vragen zijn, stel ze vooral!
Bedankt voor het lezen en hopelijk volgen jullie met ons mee, tot we een mooi nestje puppy's hebben gekregen!
Waggelhond!

haar buik zal wel te vol aanvoelen