Hagedis voor beginner

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Star_x

Hagedis voor beginner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 14:54

Goedemiddag,

Ik wil graag een hagedis en ben mij hierin aan het verdiepen. Ik ben een beginner en lees veel over de baardagaam. Ik vraag mij af of er nog andere soorten zijn die goed bij beginners passen?

Ik heb ruimte voor een terrarium van 100x50x50 en ben opzoek naar een dier die (ook) overdag actief is, qua voedsel maakt het niet uit, ik heb geen moeite met levend voedsel geven.

Graag zou ik hem er af er af en toe uit willen halen, dus ik vind het belangrijk dat hij hanteerbaar is.

Ik las dat bepaalde soorten hagedissen een winterrust nodig hebben. Is dit altijd noodzakelijk of alleen als je ermee wilt kweken?

Ik hoor graag welke soorten jullie denken dat bij mij past?

sevke

Re: Hagedis voor beginner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:00

Reptielen worden niet graag gemanipuleerd (opgepakt,...). Ze krijgen daar veel stress van, en dat verkort hun levensduur.
Gekko’s zijn, naast baardagamen, wel gemakkelijk te houden. Of een slang. Maar die zijn niet echt actief.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:04

Blauwtong skinken voldoen redelijk aan je eisen de enige nadelen zijn bijten hard, zijn wat duurder in aanschaf en zit meer tijd in het tam maken.

Verder super dieren, eten groente fruit en insecten (sommige vinden het fijn om hond/kattenvoer bij te voeren maar is met een gevarieerd dieet niet nodig)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:00

Luipaardgekko? Die van mij ging niet in winterrust, vond het gezellig om op je arm te wandelen en was leuk om naar te kijken :j

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:10

Luipaardgekko's zijn niet perse heel actief overdag, zijn echt schemer-dieren, maar was ook het eerste wat in mij op kwam.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:26

Berber skinken zou ik aanraden, hele leuke dieren, niet duur in aanschaf en vinden het leuk om bij je te zijn.
Ik heb er zelf 2, ze zijn echt heel erg leuk en hebben in de tijd dat ik ze heb nog nooit gebeten (ruim 3 jaar, uit dierenwinkel).
Mijn kinderen hebben ze wel eens meegenomen voor spreekbeurt of dierendag, heel leuk vonden ze dat (al zag ik wel wanneer ze het zat waren, ze gingen me in de massa zoeken en gingen via via zelfs terug naar mij, klas van ruim 30 mensen en ze herkende me eruit).