Onze windhond is er nu 14.
Kerngezond (op hartruis en een been aan elkaar gezet met een L-plaat na).
Op 4 jaar uit Spanje gekomen en altijd een kouschijter eerste klasse geweest.
Elk jaar van zodra de herfst er is hebben we prijs. Dan plast ze in huis.
‘s Nachts: perfect droog.
In het daglicht: kan geen 3h zonder een plas.
Manlief werkt fulltime, ik 4 dagen, waarvan 1 dag thuiswerk. 4 dagen in de week is dus iemand thuis, 1 dag is iemand thuis na 6 uur, 2 dagen zijn we 8h weg van huis.
We hebben nog 2 andere honden en een zeer ruim huis met verschillende slaapplaatsen.
En nu, het is koud. Ze krijgt een jas aan voor buiten, maar het mag niet baten. Elke dag is het prijs, vaak zelfs 2 keer. Vandaag na het werk: in huis geplast. Net is ze om 20h buiten geweest, nu net plast ze weer in huis. In het weekend naar de winkel? Je laat haar uit voor de winkel, wil niet plassen, je komt thuis: in huis geplast.
De urine is nagekeken: geen probleem.
Bloedwaarden, ook goed.
Ondertussen gaat dit al 5 jaar van af en toe in huis plassen naar dagelijks. Zo ongeveer van mei tot oktober houdt ze het droog. En in de winter in de nacht houdt ze het ook op.
Ik snap het niet meer, de dierenarts ook niet. Gedragstherapeut heeft ook niet echt aanleiding kunnen geven, buiten dat ze dacht dat ze meer slaapplaatsjes wilde.
De dierenarts gaf aan dat een spuitje in dit geval niet wereldvreemd is.
Maar, ondanks dat ik nooit echt een band heb gehad met deze hond, ze is wel deel van mijn gezin... Ik heb nu het gevoel dat er nog iets is dat ik niet geprobeerd heb...
Nog mensen tips?
We zien vermoedelijk iets over het hoofd...
*edit: we hebben ook al getraind op pas binnenkomen als je geplast hebt maar dan is het een mini-plas en bibberen/huilen om naar binnen te gaan