Senior poes natvoer blaas/nier problemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

welmoedz

Senior poes natvoer blaas/nier problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 21:06

Hoi!

Onze oude kat eet de laatste tijd slecht. Brokken kijkt ze helemaal niet meer naar om; eigenlijk eet ze alleen nog blikvoeding. We zijn laatste jaar al meermaals met haar naar de dierenarts geweest en daar komt steeds uit dat er niks aan de hand is behalve dat ze erg gevoelig is op de nieren. Omdat ze altijd al een moeilijke eter is geweest kreeg ze voorheen gourmet mousse. Grote stukjes houdt ze al niet van dat laat ze liggen dus mousse was de goede uitkomst. Echter Gourmet mocht niet meer vanwege haar nier problemen. We zijn toen overgestapt op hills dierenartsvoer, erg prijzig en dit liet ze vrijwel direct staan. Ook Royal Canin laat ze staan. Momenteel krijgt ze 3 blikjes per dag van dit: https://www.zoo-enzo.nl/kattenvoer-over ... 58884.html echter hier laat ze ook veel van liggen omdat er vaak te taaie en grote stukken inzitten. Mijn vraag: hebben jullie ervaring met een goed, smakelijk blaas en nier vriendelijk en enigzins betaalbaar nat voer? Wij zijn inmiddels 140 euro per maand kwijt aan haar voer, nog niet kijkend naar de overige kosten (oa dierenarts). Dit hebben we allemaal voor haar over natuurlijk. Maar als het dan niet het goede resultaat heeft is dat erg jammer. Ze laat vaak de helft staan en komt nogsteeds niet aan. Haar bak de hele dag laten staan heeft geen zin, dan eet ze rustig 2 dagen niet. De Gourmet mousse was ze helemaal gek en bleef ze mooi van op gewicht dus ik zoek iets vergelijkbaars
Laatst bijgewerkt door welmoedz op 27-01-19 21:13, in het totaal 3 keer bewerkt

BigOne

Re: Senior poes natvoer blaas/nier problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:09

Gewoon overgaan op de gourmet mousse, beter nog een kortere periode lekker leven dan rekken met eten wat ze niet lust. Doe ik ook bij onze kat van 19, je weet toch niet of ze met dieetvoeding er nog een jaar bijkrijgt en met mousse een half jaar.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:11

Het is vooral belangrijk dat de kat blijft eten. Als ze dieetvoer niet blieft, zou ik weer overgaan op het oude voer. Dan maar iets minder ideaal leven.

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:12

Kijk eens naar eco style blaasgruis! Erg goede voeding. Geen dieet voeding maar veel katten die voorheen op dierenartsen voeding stonden, doen het hier ook prima op. Hier is ook nat voeding van.

Of kijk eens naar prins dieet voeding.
Deze is gewoon verkrijgbaar in de dierenwinkel.

Voor vragen mag je altijd pb-en ik werk zelf in een dierenwinkel en krijg geregeld de vraag of wij een alternatief hebben op dierenartsen voeding, en vaak is er wel een goedkoper alternatief te vinden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:15

Als ze last hebben vd nieren komt er een stofje vrij dat maakt dat ondanks dat ze wel trek hebben toch misselijk worden en dan niet eten.
Dat was wat de DA zei bij mijn nierpatientje die ook geen dieetvoer at. Ze mocht toen alles eten als ze maar at.

Toen ze echt stopte met eten en alles liet staan heb ik dr laten gaan. Op dat moment waren dr nieren al verschrompelt.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 14:46

bedankt voor de antwoorden! ik ga eens naar Ekostyle kijken, die hebben we nog niet gehad. Ik wil het liefste geen gourmet meer geven omdat ik dan bang ben dat ze binnen no time weer moeilijkheden heeft met plassen. Dan doet ze het overal in huis en heeft ze echt pijn. Sinds we geen gourmet meer geven heeft ze hier ook bijna geen last meer van alleen valt ze steeds iets meer af omdat ze niet genoeg eet.

GDG

Re: Senior poes natvoer blaas/nier problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:10

Ik ben het meest te spreken over het nierdieet van specific, ze hebben ook brok maar ik vind vooral het natvoer van goede kwaliteit (voor een niervoeder). Het is geen mousse maar wel homogeen en zeker als je het aanlengt met water (en dan prakt) eet mijn kat het net zo goed als mousse.