Honden beneden houden: traphekje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Honden beneden houden: traphekje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 20:56

Nieuw huis, nieuwe trap en hopelijk een haarvrije slaapkamer. Binnenkort gaan we verhuizen en daarna moeten de honden toch echt beneden blijven. Nu slapen ze nog bij ons op de kamer.
Had al bedacht een traphekje te plaatsen, maar welke? Een zonder drempel en die snel opent en sluit (dus niet sukkelen met een klein haakje, of iets ergens in proppen). Gewoon click&go, daarna liefst dichttrekken en klaar (of zelfsluitend, zoals een keukenkastje? Gaat dat?)
Het moet bovenop de eerste tree worden bevestigd, dus het mag ook niet te laag zijn (wij zijn lange mensen en denken aan ons rug :)* )
Wie kent het ultieme rekje?

Oja, breedte is 89 cm.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:59

Laatst bijgewerkt door KarmaChansy op 26-01-19 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:59

Ik had ook zo'n rekje de afgelopen maanden voor mijn nieuwe hond.
Ik heb ook best wel moeten zoeken, maar volgens mij had ik er uiteindelijk eentje bij Gamma gevonden. Jammer dat ik niet meer weet welke het was, ik heb hem inmiddels weer verkocht.
Ik had hem inderdaad ook op de eerste tree van de trap, hij was in breedte verstelbaar en hij klikte heel simpel dicht en was met 1 hand simpel te openen.
Ik zal eens zoeken of ik nog kan vinden welke het was.

Edit:
https://www.gamma.nl/assortiment/traphe ... /p/B597184

Sneller gevonden dan ik dacht :+

Lindsey_99

Re: Honden beneden houden: traphekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:10

Ik had destijds zo'n schaarhekje. Ideaal omdat die smal weg te klappen is. Voor kindertjes mag het niet meer, maar voor de honden werkt het prima.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:16

Lindsey_99 schreef:
Ik had destijds zo'n schaarhekje. Ideaal omdat die smal weg te klappen is. Voor kindertjes mag het niet meer, maar voor de honden werkt het prima.

Ik wilde het net zeggen. Vroeger had mijn tante ook een schaarhekje onderaan de trap voor de honden.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 19:13

Het zijn wel kleine honden, 4,5 en 5,5 kg. Veel haar, weinig lijf :P Zouden ze daar niet doorheen kruipen? De kat mag er gewoon overheen springen van me, maar die is dus even groot als het gewoefte :o

De gegeven opties ga ik eens nader bestuderen, thanks!!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:17

Als je niet al te vindingrijke honden hebt, kun je voor een magneetsluiting kiezen. Is het gemakkelijkst te openen en sluiten als je er geregeld doorheen moet.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:52

Hier een roltraphekje van Lascal Kittyguard. Ideaal ding. Ze zijn er van verschillende breedten en staan er genoeg van op MP. https://www.mrkidsproducts.nl/traphekjes/KACW.html

Bij kleine hondjes zou ik uitkijken met schaarhekjes. Kunnen ze met de kop in vast komen te zitten.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:30

Ik had vroeger deze: https://www.gamma.nl/assortiment/traphe ... gJhtfD_BwE
Heeft een dubbel vergrendeling, maar wij hadden het extra dingetje wat je moest indrukken eruit gehaald zodat je hem alleen op hoeft te tillen. Super handig en onze kleine honden krijgen dat niet open. En ook nog niet super lelijk vind ik.
Maar bij ons gaat de kat ook gewoon op bed en laat meer haar achter dan de honden hoor ;)