Plots hoop vogels tegen venster,oorzaak?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Plots hoop vogels tegen venster,oorzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 19:15

er zitten hier mensen die wel wat van vogels afweten en mss het antwoord weten.

Mijn man en ik zaten deze middag te eten en zien we een zwerm vogels op onze koer vliegen en plots overal knallen....
Tegen verschillende vensters vlogen massaal vogels.
De 'gelukkigen' moesten even bekomen en vlogen verder,maar er zijn ook 4 dode vogels.(3spreeuwen en eentje die me niet bekend is)(en dit op 30 seconden tijd)

Een paar keer per jaar vliegt er wel eens een vogel tegen het raam,meestal een duif,maar zoiets nog nooit gezien,vreselijk,we waren ons beiden een hoedje geschrokken.

En 'zomaar' een 10-tal vogels die op een halve minuut massaal tegen alle vensters aanvliegen leek ons geen normaal vogelgedrag,

Hier mensen die een oorzaak hiervan weten?
Wij dachten mss de sneeuw,maar lijkt ons te vreemd bijna....

Sting

Re: Plots hoop vogels tegen venster,oorzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:07

Spreeuwen vliegen altijd in grotere zwermen, dus als ze dan gedesorienteerd zijn kan het best zijn dat er meerdere de verkeerde kant op vliegen. Wel sneu zeg :(. Geen idee van de oorzaak, ze kunnen ergens van geschrokken zijn wellicht?

Pluttersput

Re: Plots hoop vogels tegen venster,oorzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:09

Het kan heel goed zijn dat ze bijvoorbeeld hebben zitten eten (weet niet of je voert?), en dat er een sperwer oid in de groep is gevlogen.
Hebben wij hier ook eens gehad. 2 mezen dood, en de sperwer dood met semi-dood meesje in zijn klauwen. Ook heel gruwelijk..

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:40

Dat heeft inderdaad vaak met een roofvogel te maken. Met de kou verplaatsen veel vogels zich wat dichter naar de bebouwing, zo ook hun natuurlijke vijanden. Als ze dan moeten vluchten en een raam tegenkomen is dit helaas een van de effecten daarvan.. Het verhaal van pluttersput is ook wel erg sneu zeg.