Epileptische aanval na medicatie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Epileptische aanval na medicatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 02:15

Hoi medebokkers.

Even een vraag of iemand dit al eens heeft meegemaakt.
Vandaag met kat naar de dierenarts geweest ivm hoesten. Heeft een prik prednison gehad en antibiotica.
Op de thoraxfoto waren de bronchieen zichtbaar.
Nu net krijgt hij ineens een aanval.
Kotst zijn brokjes uit en daarna een epileptische aanval inclusief urine laten lopen etc.

Iemand dit al eerder gehad?
Natuurlijk dierenarts uit zn bed gebeld. Die zegt even aankijken.

Medicatie die hij vandaag gehad heeft:
Prik dexadreson
Pil doxybactin.

JPS

Re: Epileptische aanval na medicatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 03:12

Ik heb er gelukkig geen ervaring mee maar ik zou niet kunnen leven met het advies van de dierenarts om het even aan te kijken.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 04:02

Helaas ervaring met een paard met een insult. Ook compleet in paniek gebeld, dierenarts gaf meteen aan te willen komen maar eigenlijk niks te kunnen doen. Epileptische insulten zie je niks van in het bloed, aanval was voorbij dus eigenlijk zou ze komen om beest na te kijken wat ik ook zelf kon.

Ik snap het advies dus wel, dokter kan er zo weinig mee als de aanval al voorbij is. Maar ik snap ook heel goed dat je niet tijdens een aanval belt.
Hoe is het nu met je kat?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 04:05

Hij lijkt nu weer helder. Dus zo maar even poging tot slapen.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 07:21

Mijn vorige kat had ook epilepsie. Dierenarts kan er eigenlijk weinig aan doen op zo'n moment tenzij hij er bij is. Of het soor de medicijnen komt weet ik niet. Als hij deze aanvallen vaak krijgt dan kan de kat daar medicijnen voor krijgen
Onze kat kreeg maar 1 a 2 keer een aanval per jaar en dat was veel te weinig voor medicijnen. Hou het in de gaten en als hij meerdere aanvallen per week heeft naar de dierenarts met hem.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 07:52

Onze kat had een oorontsteking. Ook gestart net AB (clavubactin) en pijnstillers (loxicom) en dezelfde avond ook een insult. Tot heden nu niet meer gehad. Kuur hebben we wel afgemaakt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:05

Saaams schreef:
Onze kat had een oorontsteking. Ook gestart net AB (clavubactin) en pijnstillers (loxicom) en dezelfde avond ook een insult. Tot heden nu niet meer gehad. Kuur hebben we wel afgemaakt.

Oren zijn naar hoor bij ontstekingen. Kan ook goed zijn omdat door de medicatie inwendig alles los kwam en hij daardoor zo'n soort insult kreeg. Gelukkig maar eenmalig geweest!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:23

JPS schreef:
Ik heb er gelukkig geen ervaring mee maar ik zou niet kunnen leven met het advies van de dierenarts om het even aan te kijken.

Dierenarts kan er weinig mee helaas. En om je op consult te vragen (voor nachttarief!) om vervolgens de poes te bekijken (en te constateren dat het insult weer voorbij is) en je weer naar huis te sturen (met eventueel een prik erin zodat de eigenaar een fijn gevoel krijgt) kan je vast ook niet waarderen..

Dierenartsen hebben geen toverstokjes natuurlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:31

Bij honden kan zoiets door medicatie komen wanneer ze hun MDR1 gen niet goed hebben.
Dat kun je bij honden via een gen test laten onderzoeken.
Ik weet niet of dit bij katten ook op die manier voorkomt?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 12:11

Tot nu toe nog geen bewijzen van een nieuwe insult. Geen kots gevonden en ook geen urine op de vloer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:26

Ik zou hem die combinatie medicatie in ieder geval nooit meer laten geven.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:40

Een van onze katten (ouder, jaar of 16 destijds) had een hartkwaal en daaruit volgde een heel zware epileptische aanval, waar ze niet uit kwam. We waren hals-over-kop onderweg naar een nooddierenarts met haar. Toen we daar eindelijk na drie kwartier aankwamen was ze er nog steeds niet uit. Prognose was slecht. Allerlei middeltjes gekregen en zelfs toen ging het niet over. We hebben haar weer mee naar huis genomen met een noodmiddel dat anaal kan worden toegediend.
Tegen alle verwachting in is ze ervan hersteld. Na ruim anderhalf jaar is ze alsnog overleden. Vermoedelijk aan haar hartkwaal.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 12:19

Heftig. Dat je dat zo lang moest zien.
Hier nog steeds geen nieuwe aanval geconstateerd