Hondenpension gezocht: Hoogeveen +100km

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Hondenpension gezocht: Hoogeveen +100km

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 09:57

Hallo medeblokkers.

Mijn ouders hebben een hond en willen graag dit jaar op vakantie.
Voordat de vakantie gepland kan worden moeten we natuurlijk eerst iets regelen voor de hond.
Echter is het wat lastiger door zijn verleden.

Meet Dino:
Afbeelding

Dino is nu ongeveer 7 jaar en 6 jaar bij ons.
Hij komt uit Roemenië en heeft het daar niet makkelijk gehad. Hij is enorm angstig voor heel veel dingen.

We willen hem niet in een kennel omdat hij erg bang is voor andere honden en dan niet zijn rust kan pakken.
Dit is ook echt het grootste probleem.
De meeste hondenpensions met binnenkamers moeten die delen met andere honden.
Daarnaast heeft hij voernijd.
Je moet zijn bak neerzetten omdraaien en weggaan. Dan is er niks aan de hand.

Weet er hier iemand een goed en rustig pension zodat de hond vakantie heeft en het niet voelt voor hem alsof hij strafkamp heeft?

We zijn bereid om er een stuk voor te rijden. En mochten ze ook aan kattenopvang doen is dat een pré omdat we dan de hond en katten bij het zelfde adres achter kunnen laten.

Olga89

Re: Hondenpension gezocht: Hoogeveen +100km

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 10:20

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 10:27

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 10:28

Wel kennels maar goed met hands off beleid. En kan alleen op de speelwei en binnen als dat nodig is. De enige plek waar mijn twee heropvoed spoken het goed doen. Ook voor lange tijd (12weken ivm ongeluk) waar ik ze volstrekt hetzelfde ophaalde na die tijd. Ze laten ze gewoon doen. Vaste routine vaste speelwei waar ze zonder tussenkomst heen kunnen als ze naar buiten mogen. Deurtjes open en gaan. Alle stagiares krijgen ook duidelijk uitgelegd laat ze met rust. Niet aaien niet willen benaderen. Gevolg ze ontdooien en eigenlijk bij alle mensen gaat het ok. Kleine dame had ooit voedselnijd ook.inmiddels niet meer overigens

Asiel in Barneveld (voorheen voorthuizen) pension crumselaar.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 10:33

Kijk anders eens via petbnb of pawshake. Dan kan hij bij mensen thuis en kun je precies uitleggen hoe ze het beste met hem om kunnen gaan. Je kunt zoeken naar iemand zonder eigen honden

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:37

capopjekop schreef:
Kijk anders eens via petbnb of pawshake. Dan kan hij bij mensen thuis en kun je precies uitleggen hoe ze het beste met hem om kunnen gaan. Je kunt zoeken naar iemand zonder eigen honden

Je hond met vele heftige angsten bij onbekenden achter laten die mogelijk dat onderschatten lijkt mij vele malen erger dan in een pension brengen waar hij veilig in een kennel terecht komt op omheind terrein met mensen die veel kennis en kunde hebben.

Weet niet welke angsten TS bedoeld maar als de kans is op ontsnap pogingen en vluchten dan zou ik nooit aan particuliere oppas beginnen. Heb zelf jarenlang op de dierenambulance gereden en weet hoeveel honden en katten toch per ongeluk ontsnappen bij de oppas omdat een deur, raam of poort niet oke op slot was

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:43

De drentsche hoeve, weet niet hoe druk ze het heeft op het moment dat je ouders weg willen. Maar als het niet te vol zit kan hij misschien wel alleen. Anita is erg flexibel, dus zeker de moeite waard om even contact op te nemen.

Wij rijden er vanaf Haarlem naartoe omdat ons sensitieve oudjes van 13 nergens anders naar binnen wil als hij er slechte ervaringen heeft. Hier gaat het al jaren goed

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:54

Huisdierverzorging drenthe

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 19:56

Bedankt voor de tot nu toe gegeven tips.
Ik ga ze allemaal bij langs!

Mijn hond bij een particulier brengen durf ik inderdaad niet aan. We zijn nu zover gekomen met het vertrouwen naar de mens toe, maar er hoeft maar 1 ding te gebeuren of we zijn weer terug bij af.
Daarnaast ben ik inderdaad bang voor ontsnappen. Hij kan absoluut niet los.
Er hoeft maar een auto met een aanhanger die een keer klappert langs te rijden en hij vlucht.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:09

dierenfan schreef:
capopjekop schreef:

Je hond met vele heftige angsten bij onbekenden achter laten die mogelijk dat onderschatten lijkt mij vele malen erger dan in een pension brengen waar hij veilig in een kennel terecht komt op omheind terrein met mensen die veel kennis en kunde hebben.

Weet niet welke angsten TS bedoeld maar als de kans is op ontsnap pogingen en vluchten dan zou ik nooit aan particuliere oppas beginnen. Heb zelf jarenlang op de dierenambulance gereden en weet hoeveel honden en katten toch per ongeluk ontsnappen bij de oppas omdat een deur, raam of poort niet oke op slot was

Op die site staan ook gewoon mensen met ervaring hoor oa gedragsdeskundigen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 20:13

Dat geloof ik wel. Maar de kans dat een gedragskundige zelf geen hond heeft is wel erg klein.

Ik kom bij particulieren uit die zelf geen hond hebben maar het wel leuk vinden om af toe op te kunnen passen.

En dat zie ik niet zitten, althans niet met deze hond.
Met onze vorige hond was dat geen enkel probleem.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:33

Logeerhuis het warme nest. Is in Wirdum. Ik weet niet of dat te ver is?
Zij hebben huiselijke opvang, 1 hond per keer tenzij meerdere honden van 1 eigenaar maar dat is dan nu niet van toepassing.
Of ze ook katten doen durf ik niet te zeggen.
Mochten ze zelf geen plek hebben zijn er meerdere plekken waar hij terecht zou kunnen, dus wellicht sowieso de moeite om even contact op te nemen, wie weet weten zij iemand bij je in de buurt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 00:34

Maaaarije schreef:
Logeerhuis het warme nest. Is in Wirdum. Ik weet niet of dat te ver is?
Zij hebben huiselijke opvang, 1 hond per keer tenzij meerdere honden van 1 eigenaar maar dat is dan nu niet van toepassing.
Of ze ook katten doen durf ik niet te zeggen.
Mochten ze zelf geen plek hebben zijn er meerdere plekken waar hij terecht zou kunnen, dus wellicht sowieso de moeite om even contact op te nemen, wie weet weten zij iemand bij je in de buurt.

Deze onthoud ik ook ff.

Ik had er trouwens eentje op het oog.maar wat mij dan tegenvalt is dat ze 10€ vragen voor knuffelen. Een arrangement boven op de 14€ per dag.
Knuffelen of een aai over de bol hoort vind ik bij de dagelijkse verzorging.
Dit hoeft ook geen uitgebreide sessie te zijn. Maar wel een aantal keer per dag ff een aai.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 00:36

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 00:44

Probeer eens te zoeken naar een particuliere vakantie adres.
Is vaak ook het fijnste voor de hond.

Ik heb nu al 5 jaar een vaste vakantie oppas teefje en toevallig is zij een halfzus van mijn hond.
Haar baasjes vinden het ideaal.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 01:08

daantjuhhh schreef:
Ik had er trouwens eentje op het oog.maar wat mij dan tegenvalt is dat ze 10€ vragen voor knuffelen. Een arrangement boven op de 14€ per dag.
Dit hoeft ook geen uitgebreide sessie te zijn. Maar wel een aantal keer per dag ff een aai.

Bizar!! Als je daar al geld voor vraagt.... Dan ben je ook geen dierenliefhebber.. ik aai al elke vriendelijk kijkende hond of kat die waar dan ook tegenkom!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 01:31

Olga89 schreef:
https://www.hondenresortdarling.com/

ik hoor hier goede verhalen over

Zij hebben het zeker goed voor elkaar :j een grote omheinde tuin met gaas en een aparte kennel met een soort schuur voor een hond die zich graag afzondert. Maar voor zover ik weet vangen zij honden op in huiselijke kring bij hun eigen honden. Maar wellicht dat je ze een berichtje kunt doen om ge vragen naar de mogelijkheden?

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 01:31

Dierenpension Nieuwe Dieren in Nooitgedacht, bij Rolde, hebben zelf ook regelmatig honden in opvang met gedragsproblemen, en honden uit het buitenland waar dan na heropvoeding, rust en therapie een nieuw huisje voor gezocht word, honden gaan echt pas weg als het goed met ze gaat en er aan toe zijn om herplaatst te worden.

Hebben ook grote speelweide en dergelijke, echt fijne opvang en fijne mensen die leven voor de dieren.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 02:25

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:32

daantjuhhh schreef:
Bedankt voor de tot nu toe gegeven tips.
Ik ga ze allemaal bij langs!

Mijn hond bij een particulier brengen durf ik inderdaad niet aan. We zijn nu zover gekomen met het vertrouwen naar de mens toe, maar er hoeft maar 1 ding te gebeuren of we zijn weer terug bij af.
Daarnaast ben ik inderdaad bang voor ontsnappen. Hij kan absoluut niet los.
Er hoeft maar een auto met een aanhanger die een keer klappert langs te rijden en hij vlucht.

is wel beter voor de hond.
goede oppas houdt daar wel rekening mee.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:36

zorro schreef:
daantjuhhh schreef:

Bizar!! Als je daar al geld voor vraagt.... Dan ben je ook geen dierenliefhebber.. ik aai al elke vriendelijk kijkende hond of kat die waar dan ook tegenkom!

ik ben ook een particulieren oppas (alleen teven ivm dat ik zelf reu heb)en ik vraag ook 10 euro per dag zonder eten.( dat is omdat de eigenaren zelf het eten mee neemt) . En hun honden hebben het goed. Ze leren ook nog iets. Ze worden niet opgesloten en ze mogen op de bank, er wordt mee gespeeld met ze en uiteraard veel geknuffeld.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 18:45

Ja maar dit is dus 14€ per dag. Plus nog eens 10€ voor het knuffelen erboven op.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:53

Ikzelf ben noodopvang voor een twee stichtingen en kan de gast honden heel makkelijk in een aparte kamer houden, weg van mijn eigen honden. Heb echt pittige hondjes in de vakantie opvang gehad en tot nu toe zijn ze met heel veel tips voor de eigenaar terug naar huis gegaan.

Ben zelf hondentrainer en ben opgegroeid met akita’s.

Er zitten dus toch verstandige oppassers op sites als petbnb. Maar ik geef toe, het is goed zoeken!

Verder qua pension geen tips. Misschien heeft de stichting tips voor een goede vakantie opvang?