Ik overweeg de adoptie van een stel tamme ratjes (bij mijn zusje vandaan). Ik heb geen ervaring met ratjes, maar heb me reeds uitgebreid ingelezen.
Maar: we hebben 3 katten, waarvan ik specifiek van de jongste van het stel ervaar dat ze bijzonder hardleers is en bijzonder gericht is op spelen en donderjagen. Regelmatig duikt ze bovenop de andere twee om ze uit te dagen en correcties negeert ze, ook van ons. Gelukkig kunnen de anderen het goed hebben, dus onderling zijn er verder geen problemen.
Ik heb echter geen idee wat ze zou doen als we ratjes in huis halen. Ik zie allerlei scenario's van een poes die we constant van het hok moeten jagen, een poes die ze probeert te grijpen als we de ratjes uit het hok zouden hebben etc.
Maar, ik heb dan ook geen ervaring met de combibatie ratjes/knaagdieren in huis met katten.
Ik heb het steeds afgehouden ivm de katten, maar het kriebelt stiekem wel. Ze zijn zo leuk. Mijn zusje heeft zelf ook een kat en die maalt niet om de ratten, maar dat vind ik sowieso een hele rustige en makkelijke kat vergeleken met dat stel van ons.

Hoe is dat bij Bokkers gegaan? Is het haalbaar of niet aan beginnen?