Binnen enkele weken (exacte datum staat nog niet vast) gaan mn vriend en ik gaan samenwonen op een boerderijtje. We kijken er al helemaal naar uit, mijn paardjes eindelijk volledig aan huis!

Maar naast mijn paarden heb ik op mijn wei ook nog katten, en die verhuizen natuurlijk ook mee en promoveren tot huis, tuin, keuken en stalkat.
Maar nu vraag ik mij af hoe ik dit het beste aanpak? Alle drie de stalkatten zijn het niet gewoon om in huis te leven maar zijn wel enorm tam en aanhankelijk. Waardoor ik er wel zeker van ben dat ze hun leven als halve huiskatten wel erg leuk gaan vinden.
Maar daarbij komt nog dat ik naast de stalkatten ook nog een huiskat (gecastreerd en die ook buiten loopt) heb die ook meeverhuist maar de stalkatten nog niet kent.
De stalkatten zijn twee katers (worden voor de verhuis nog gecastreerd) en een kattin (gesteriliseerd). De jongste kater is de zoon van de kattin, geboren in het wild maar vanaf hij kon lopen heeft moeder ze op stal binnen gebracht. Allen enorm tam en knuffelaars voor stalkatten te zijn.
Ik verwacht dat mijn huiskat en de jonge kater perfect overeen zullen komen. Hun karakter lijkt zo op elkaar, beide zo'n clowns en speelvogels en als ze mot krijgen van een andere kat is het net of er niets gebeurt is. Mijn huiskat leeft momenteel samen met de 7 katten van mn ouders dus hij is andere katten gewoon. De oudere kater is niet zo voor vreemde katten/kleine honden en stelt hem direct. Hij ligt wel onder de sloef bij de kattin. Als de andere kat ferm terugvecht denk ik wel dat hij maar een klein hartje heeft.
En de kattin tsja, dat is nog altijd een kattin..

Ik heb dus vooral schrik voor het koppelen van mijn huiskat en de oudere stalkat. En omdat het voor allen een nieuwe omgeving is (wel goed voor de koppeling) moeten ze dus ook min 2 weken, liever langer, binnenblijven. Hoe pak ik dit aan met katten die gewoon zijn van buiten te leven?
Heb zo'n schrik dat de oudere kater oa door mijn huiskat in huis gaat beginnen sproeien.