Hond 2 jaar met regelmaat aan diarree

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

owens-mama

Hond 2 jaar met regelmaat aan diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 20:23

Na lang zoeken heb ik eindelijk een brok voor mijn beide honden gevonden. Mijn grote labradoodle krijgt zijn hele leven al geperste brok. De kleinste is een ongelooflijke kieskeurige gecastreerde reu. Hij staat nu sinds een aantal maanden op cavom. De laatste weken is hij elke keer wel een dag aan de diarree... Nou jat hij af en toe wel eens een eikel.. terwijl ik mijn best doen om dat te voorkomen.. zou het kunnen dat de cavom een probleem geeft.. hij is wel alert, speels en vooral ondeugend... Wie heeft er een goed advies

Stripe000

Re: Hond 2 jaar met regelmaat aan diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:32

Lastig ja!
Ik ben helemaal niet van de brokken, voer en voerde mijn honden altijd vers.

Eigenlijk nooit diaree gehad bij ze.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 20:38

Hij is zo kieskeurige eters dat hij gewoon je de brokken laat houden. Hij eet hij eindelijk de brokken goed. Krijg je dit... Maar vers vlees is diepvries toch.. en hoe werkt dat?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:39

Brokken of vers heeft niks te maken met diarree.
Hier krijgen ze brokken en af en toe vers, en juist met vers gaat de oudste hond aan de race.
Het is net per hond hoe ze erop reageren.
Soms kunnen honden gevoelig reageren op granen, zijn de brokken die je geeft graanvrij?

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 20:40

Cavom krijgen ze... Denk dat er wel graan in zit..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:58

Eikels kunnen giftig zijn. Vooral de groene zijn giftig. In elk geval door het eten van een eikel diarree krijgen lijkt mij best mogelijk.

Als je vermoed dat het door het voer komt dan gewoon eens 3 weken wat anders voeren. 1x per week diaree omdat er granen in het voer zitten dst geloof ik absoluut niet. Sowieso heel de hetze tegen graan in voer is zwaar overdreven

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:59

Welke variant voer je? Meeste varianten van Cavom zijn niet geheel graanvrij maar wel "De granen met oa mais, tarwe en rijst zijn grotendeels ontsloten". Cavom Compleet Diner bevat wel mais, tarwe en rijst en de Cavom Compleet Lam & rijst bevat uiteraard ook granen.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 21:16

Wij voeren de groene zak cavom. Dat is volgens mij de standaard zak.. eigenlijk wilde ik niet weer een ander soort vier proberen. Mijn grote hond heeft al genoeg moeten opeten omdat de kleine het gewoon niet meer at.. Renske heeft hij ook heel lang gegeten. Maar dan hadden we twee soorten voer.. dat vond ik wel onpraktisch

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:21

Mijn mechel van 2 jaar kan ook absouluut geen granen verdagen, uit zich ook direct in diarree. Ik heb na lang zoeken wolfsblut gevonden, en daavoor vanalles geprobeerd maar niets hielp. Sinds ik wolfsblut (zalmvariant) voer zie ze er super uit en in haar ontlasting goed.
Je zou ook graanvrij van prins kunnen proberen, die is iets goedkoper ;)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:43

Poep opvangen en naar de DA voor onderzoek. Mogelijk heeft ze wormen, giardia, etc.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:48

belle_boef schreef:
Poep opvangen en naar de DA voor onderzoek. Mogelijk heeft ze wormen, giardia, etc.

Dit idd eerst laten uitsluiten.. Je kan daarna eventueel een traject ingaan om voedselovergevoeligheid uit te sluiten. Honden kunnen helaas ook overgevoelig reageren op bepaalde eiwitbronnen. Als je hond al langere tijd regelmatig aan de diarree is kunnen er ook dingen spelen als een inbalans in de darmen waarbij probiotica helpen of een B12 tekort. Een combinatie van dit alles kan helpen 'm weer op de rit te krijgen, maar daarvoor moet je eens overleggen met je DA.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 17:53

Vandaag in overleg met de dierenarts op kvv overgegaan..

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:52

Welk merk en diersoort ga je voeren?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:56

Ik heb veel goede resultaten gezien met Psyllium(van Puur, speciaal voor Honden en Katten). Wellicht dit eerst proberen voor je weer op andere voeding over gaat?

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:01

De hond van mijn ouders ( inmiddels 9 jaar) heeft haar hele leven last gehad van diarree/buikpijn/ niet lekker zijn. De ene keer meer keren per week de andere keer een paar weken niet maar het bleef altijd terug komen. Ik voer mijn honden vanaf het begin ( 10 jaar ) versvlees en raadde dit steeds aan maar mijn ouders vonden het 'ingewikkeld'. Worsten eruit leggen, ontdooien, afwegen etc..
tot ze vorig jaar het toch maar eens gingen proberen want zo kon het niet langer.. de hond heeft in de 1e week nog 1 keer diarree gehad en daarna nooit meer!!

ik garandeer je niks maar net als mensen kunnen sommige honden ook niet tegen alle toegevoegde 'troep' die bij brokken hoort..

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 20:08

Ik ben begonnen met renske gestoomde maaltijden.. hij vind het geweldig... bakje gaat de hele keuken door en is echt leeg.. Dit op aanraden van de dierenarts. Misschien straks in de toekomst over naar een ander merk of samenstelling