Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vendake schreef:Indien hond niet mag dekken of pups hebben , is het nogal wreed ze niet te laten helpen. Ze kunnen niks met hun natuurlijke behoeften. Het zal het onderdanige gedrag niet oplossen, maar wel beter zijn gevoelsmatig.
Freggle_Edge schreef:Gewoon flink aan de bak met serieus trainen. Zodra de hond zijn baas in alle situaties de leukste vindt, zal die jou verkiezen boven de andere honden.
Dit kun je alleen lastig alleen trainen, dus ik zou op zoek gaan naar een goede hondenschool die je kan helpen de touwtjes weer letterlijk en figuurlijk in handen te krijgen.
Lindsey_99 schreef:Wat doe je zelf als je een andere hond ziet? Je kunt je hond aan het werk zetten, afleiden met kleine opdrachten. En wat lekkers meenemen als beloning. Castreren bij dit gedrag zal niet helpen. Leiding geven en leuk actief bezig gaan met de hond wel.
vendake schreef:Indien hond niet mag dekken of pups hebben , is het nogal wreed ze niet te laten helpen. Ze kunnen niks met hun natuurlijke behoeften. Het zal het onderdanige gedrag niet oplossen, maar wel beter zijn gevoelsmatig.
WeCo schreef:vendake schreef:Indien hond niet mag dekken of pups hebben , is het nogal wreed ze niet te laten helpen. Ze kunnen niks met hun natuurlijke behoeften. Het zal het onderdanige gedrag niet oplossen, maar wel beter zijn gevoelsmatig.
Ts geeft aan dat sommige honden op hem rijden, nu al, en dat hij dat niet wil. De kans is groot dat er nog veel meer honden op hem gaan rijden als hij gecastreerd is. Dat wil je hem toch niet aan doen denk ik?!
verstijnen schreef:WeCo schreef:
Ts geeft aan dat sommige honden op hem rijden, nu al, en dat hij dat niet wil. De kans is groot dat er nog veel meer honden op hem gaan rijden als hij gecastreerd is. Dat wil je hem toch niet aan doen denk ik?!
Andere honden rijden niet op hem
verstijnen schreef:Geprobeerd. Maar dat geeft geen resultaat. Ik kijk nu verder voor mij uit. Zodra ik een andere hond zie wissel ik van weghelft... als ik op de andere stoep loop gaat het goed.
verstijnen schreef:Lindsey_99 schreef:Wat doe je zelf als je een andere hond ziet? Je kunt je hond aan het werk zetten, afleiden met kleine opdrachten. En wat lekkers meenemen als beloning. Castreren bij dit gedrag zal niet helpen. Leiding geven en leuk actief bezig gaan met de hond wel.
Geprobeerd. Maar dat geeft geen resultaat. Ik kijk nu verder voor mij uit. Zodra ik een andere hond zie wissel ik van weghelft... als ik op de andere stoep loop gaat het goed.
verstijnen schreef:Hallo,
Hopelijk staat het hier goed.
Ik zit een beetje met een dilemma. Misschien hebben jullie hier ervaringen mee of hebben jullie goede tips voor mij.
Mijn hond van bijna 3 jaar, gaat voor bijna elke hond die hij tegen komt plat op de buik liggen. Als de hond gepasseerd is, staat hij op en wil hij er toch graag naar toe om te snuffelen en spelen. Je begrijpt vast dat het soms vervelend kan zijn als je 5 honden tegen komt bij je wandeling en hij 20 meter voor elke hond gaaf liggen. We hebben van alles geprobeerd, tot het meenemen aan de riem en het negeren. Niets helpt. Dit gedrag heeft hij al als pup. Dit gedrag vertoont hij zowel aan de riem als los..
Helaas zijn er ook dominante reuen, die dit gedrag zien als een gemakkelijke ‘prooi’. En mijn hond willen aanvallen. Dit accepteert de mijne niet en laat duidelijk van zich horen wat dus al een aantal keren heeft geleid tot een worsteling. Tegenwoordig laat hij bij elke reu al uit voorzorg zien dat hij niet bang is. Dit resulteert in een beetje grommen en wat omhoog springen.
Dit allemaal vind ik zo ontzettend vervelend, dat ik mij nu aan het verdiepen ben, of ik mijn hond moet laten castreren.
Niet omdat ik het wil, maar misschien brengt hem dit een stukje rust in zijn hoofd..
Is het een duidelijk verhaal zo? Wat zouden jullie in dit geval doen?
verstijnen schreef:Freggle_Edge schreef:Gewoon flink aan de bak met serieus trainen. Zodra de hond zijn baas in alle situaties de leukste vindt, zal die jou verkiezen boven de andere honden.
Dit kun je alleen lastig alleen trainen, dus ik zou op zoek gaan naar een goede hondenschool die je kan helpen de touwtjes weer letterlijk en figuurlijk in handen te krijgen.
‘Gewoon flink..’ je praat er wel heel makkelijk over:)
Wat je hierboven beschrijft, heb ik geprobeerd. Mijn hond verstijft hij het tegemoet komen van een andere hond. Dit heeft hij al vanaf pup af aan, meerdere honden uit dit nest hebben dit gedrag. Het in handen krijgen van de touwtjes is niet het probleem, voor de rest is het een gehoorzame hond die goed luistert en graag wil werken voor de baas.