Jonge poes steeds valser

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:42

Yanaa schreef:
A3a1 schreef:
Ze mist opvoeding van haar moeder en leeftijdsgenootjes, en ik vermoed zomaar dat het een schildpad poezenmeisje is.
Ik zou het met een plantenspuit gaan corrigeren, dus zodra ze gedrag vertoont waarvan je weet dat dit uitmond, spuit je met de plantenspuit en zegt NEE.

Consequent zijn en als ze niet meteen stopt nog eens spuiten.
Ook in haar nekvelletje pakken en even een kneepje geven kan helpen, tot ze stopt.

Ik heb haar, toen ze mij aanviel, dus wel even in haar nekvel vast gepakt. Ze raakt dan alleen helemaal in paniek en gaat helemaal van zich afslaan en bijten dan.


Dan moet je dat niet doen, het blijft maatwerk.
Maar de plantenspuit is een beproefd middel.

Felaway is een erg kostbaar middel, hier heeft het in geen enkele situatie geholpen, dus zou dat zelf niet meer kopen.

7ofhearts

Berichten: 2767
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:52

Doordat ze veel te vroeg haar moeder verloren heeft is dit kitten nog lang niet uitgeleerd, om mee te draaien in de grote (katten)wereld.
Ze krijgt veel te veel prikkels waar ze door het gemis van moeder en broers en zusjes geen raad mee weet.

Ik zou er voor kiezen om een veilig wereldje voor dit kitten samen te stellen.
Zo mogelijk een plekje in huis waar ze veilig afgesloten kan zitten.
Zorg voor leuke speel en verstop plekjes en maak het gezellig, door er regelmatig bij te gaan zitten om te knuffelen of te spellen.
Jou band met haar is erg belangrijk, dus geef het rust en tijd.
Wanneer het vertrouwen groeit kan je haar ook stap voor stap weer meer ruimte gaan geven, maar veiligheid is nu het aller belangrijkste.

Een ander stabiel kitten kan ook zeker helpen, maar als het moederloze kitten de verkeerde signalen afgeeft kan ook dat een dingetje worden als de kittens ouder worden.
Dan zit je straks misschien met twee katten waarvan er een de gezellige knuffel is en de ander de nukkige lastpak, die zich steeds meer gaat afzonderen.
Hoe vrijer en stabieler het kitten eerst wordt, des te groter is de kans dat ze straks erg blij gaat zijn met een leeftijdsgenootje.

Zelf heb ik ook een klein autistje als kat, waarvan niks bekend is over haar herkomst en eerste maanden.
Eerst draaide ze ook "gewoon "mee in de grote kattenwereld.
Ze had één grote kattenvriend ( me and my shadow ) die helaas is overleden, en sindsdien is het een rouwende weduwe.
En de zwakste schakel van de groep door de verkeerde signalen die ze uitzend.
Nu ik haar overdag alleen insluit in de slaapkamer als er niemand thuis is, komt ze weer tot rust......ook al zit ze "alleen "
Als we thuis zijn draait ze mee met de groep, waar wij alle kleine brandjes voor haar blussen, en gaande weg worden de brandjes ook steeds minder.
Maar het geeft haar de rust en het vertrouwen dat ze nodig heeft.
En de andere katten merken dat ook, dus het najagen en plagen komt steeds minder voor.

Ik heb wel eens geprobeerd om haar niet meer apart te zetten, maar je zag de spanning weer opbouwen.
Dus voor mij was dat wel het bewijs dat ik op de goede weg zit met haar.
En sávonds heeft ze het béste plekje van allemaal.........ónder de dekens en héél dicht langs mij ;-)

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 21:06

@ Raafsmits:
Ze heeft al een eigen kamer met daarin allerlei klim-, krab-, verstop- & speelatributen. Ze heeft daar haar luxe kattenmandje en kattenbak.
Dit is ook de plek waar ze verblijft als we werken, op pad zijn of gaan slapen. Ze heeft dus al echt haar eigen plekje.

Als er bezoek is merk ik wel dat de spanning zich steeds meer opbouwd. Des te langer het bezoek er is des te agressiever ze wordt. Een half uur nadat het bezoek weg is, is ze weer het lieve poesje. Maar ondertussen is ze wel continu nieuwsgierig naar de mensen.
Zet haar nu eigenlijk meestal al in haar kamer als we bezoek hebben, zodat ze de spanning niet op hoeft te bouwen. Maar toch doet ze dit alsnog als ze al hoort of merkt dat er mensen zijn.

Ben idd ook bang dat als ik er een andere kat bijhaal het een grote oorlog gaat worden telkens. -O-


Ben me wat aan het verdiepen in gedrag en gedragsdeskundigen enzo. Lees eigenlijk overal wel dat kittens die met de hand opgevoed worden in veel gevallen agressief worden. :(

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Jonge poes steeds valser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:17

Wij hadden er ook zo een. Pakte ons ook tot bloedens toe uit het niets. Die heeft echt flinke klappen gehad maar nu is het de liefste kat van de wereld. Soms is ie wat hard met spelen en dan is een knip in m'n vingers al genoeg.

Ik ben niet pro dieren slaan maar ik weiger bang te zijn voor mn huisdieren.

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:25

Ts ik vind het jammer dat je niet inhoudelijk op mijn advies reageert. Harde hand (uiteraard gepast bij de actie, heb mijn kat echt wel eens flinke klappen gegeven nadat ze mij tot bloedens toe had open gekrabd. is soms de enige oplossing om een dier te corrigeren.... zeker met oog op bezoek als kinderen. Mijn katten zijn nu de meest betrouwbare katten... weliswaar niet meer bij mij maar het heeft wel echt zijn vruchten afgeworpen. Zoals hierboven, soms is het de enige oplossing.

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 21:37

lifaya schreef:
Ts ik vind het jammer dat je niet inhoudelijk op mijn advies reageert. Harde hand (uiteraard gepast bij de actie, heb mijn kat echt wel eens flinke klappen gegeven nadat ze mij tot bloedens toe had open gekrabd. is soms de enige oplossing om een dier te corrigeren.... zeker met oog op bezoek als kinderen. Mijn katten zijn nu de meest betrouwbare katten... weliswaar niet meer bij mij maar het heeft wel echt zijn vruchten afgeworpen. Zoals hierboven, soms is het de enige oplossing.

Sorry, ben ondertussen alle antwoorden en adviezen met mijn vriend aan het bespreken en er verdere informatie en diepgang over aan het opzoeken.

Ik denk dat het wel een goed idee is om harder op te treden tegen haar. Is het proberen in ieder geval waard. Heb altijd geleerd dat je een kat niet fysiek mocht straffen, maar is miss in zon geval wel nodig.

Begin inmiddels wel een steeds duidelijker beeld te krijgen. Mijn vriend vertelde dat als hij aangevallen wordt het eigenlijk telkens is als ze bijv in de gang ergens lekker is gaan liggen en hij dicht langs haar op loopt. Dan haalt ze dus uit als ze net lekker ontspannen ergens ligt.
Verder zijn de meeste aanvallen zodra er veranderingen hier in huis zijn, drukte in het huis is en wanneer je in haar ontspannen “ruimte” komt.
Alleen het uithalen naar mij toe is niet te plaatsen in verandering, drukte of haar ruimte verstoren.

7ofhearts

Berichten: 2767
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:45

Goed bezig!!
Ook dat je je echt aan het verdiepen bent in het kattengedrag.
Mijn sleutelwoord is tijd-tijd-tijd.

Wij hebben uitsluitend straatkatten, waarvan sommige als kansloos zijn weg geschreven.
En ja, soms ben je maanden bezig, maar soms ook gewoon een jaar of langer.
Maar dán........als het kwartje eenmaal valt, ach dat blijft zó mooi!!

Persoonlijk geloof ik niet in agressieve katten.
Zou me daar ook niet gek door laten maken, angst voor het onbekende lijkt me logischer.
Ik hoop zo maar dat je dit poesje de tijd wilt geven.........in elk geval voorlopig.
Door te doen waar je al volop mee bezig bent.
Hou haar ruimte klein, rust en regelmaat en vermijd stress door haar aan te veel prikkels bloot te stellen.

Het lijkt nú misschien hopeloos en ondankbaar, want je wilt duidelijk het beste voor je kat, maar geef het nog niet op!!
Je mag me altijd een berichtje sturen met voorbeelden en reacties van het kitten op jou en of de omgeving.
Want niet dat ik álles weet..........ik heb wel ervaring met de "geen doorsnee " katten.

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:46

Toch wel hé, zij had een ruimte waarin jij wou gaan poetsen en dus duwde je haar wat opzij uit haar ruimte. Jij benaderde dus haar persoonlijke ruimte.

7ofhearts

Berichten: 2767
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:06

ingedebruijn Wij hadden er ook zo een. Pakte ons ook tot bloedens toe uit het niets. Die heeft echt flinke klappen gehad maar nu is het de liefste kat van de wereld. Soms is ie wat hard met spelen en dan is een knip in m'n vingers al genoeg.

Ik ben niet pro dieren slaan maar ik weiger bang te zijn voor mn huisdieren.


RaafSmits Een kat slaan is niet mijn ding, maar ik ben het wél met je eens dat je nooit bang mag zijn voor je eigen huisdier.
Wat ik bij onze katten bijvoorbeeld wél gedaan heb als ze door het lint gingen, is de kat in het nekvel pakken, ze verstijven dan als het waren, en ik liet pas los als ze zich ontspande.
Want niet alleen wil ik niet bang zijn voor mijn dier, mijn dier mag ook niet bang zijn voor mij.

Ook voor die methode zijn de meningen verdeeld in de kattenopvang, maar in de natuur is de greep in de nek bij katten groot en klein niet vreemd.
Een leeuwenwelp kan nog zo mopperen tegen mama........als het er op aan komt pakt ze het bij het nekvel en sleept het daar waar mama wil naar toe.
En ze wéten het.........hoe eerder de ontspanning, hoe eerder weer los.
En ondertussen kriebel ik wat en klets er tegen aan, maar nooit boos of dreigend.....ook al heb ik een haal opgelopen.

Ik heb dit altijd in de praktijk toegepast en eigenlijk werkt het altijd, bij kittens en volwassen katten.
Ga maar eens met een kat naar de eerste de beste dierenarts........drie keer raden hoe die de kat in bedwang houden.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Jonge poes steeds valser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:22

Hmm bij mij was en is het nekvel pakken echt een reden voor paniek en agressie. Daar kies ik dus nooit meer voor maar iedere kat is anders natuurlijk.

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Jonge poes steeds valser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:50

Een kat die zomaar aanvalt heeft vaak gebrek aan opvoeding van grenzen. Ik zou het nooit accepteren dat als ik door de gang zou lopen waar mijn kat ligt en dat ik haar “stoor” ik gewoon aangevallen word :+ klinkt grof maar dat krijgt vliegles als dat meer dan 1 x zonder logische aanleiding gebeurt want zoals ik zei eerder in mijn berichten, je moet op je dier kunnen vertrouwen met kinderen bij wijze van spreken :+ je moet kunnen samenleven. Jullie kat heeft gewoon een volledig eigen kamer en dan nog toont ze territoriaal gedrag richting jullie...

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Jonge poes steeds valser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:01

Onze kitten viel op enig moment vanuit een klein kind aan dat aan de andere kant van de kamer zat te kleuren. Ze kon overal heen om die dreumes te ontwijken maar ze was absoluut van plan om dat kind te pakken. Had ze niet naar die stal gekund, had ik haar daarna laten inslapen. Haar aanvallen waren met veel geweld gepaard en ik heb er ruim een jaar mee gestoeid. Maar doelgericht aanvallen was echt een stap te ver.

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 23:07

@ Raafsmits:
Dankjewel!
Wil graag haar gedrag gaan begrijpen dus wat verdieping is wel fijn dan. Doel is nu toch wel om haar te begrijpen en haar gedrag aan te kunnen gaan pakken. Die kans krijgt ze zeker van me en wil het probleem niet naar anderen gaan verleggen. Krijgt ze de kans hier niet dan betekend het eigenlijk dat ze nergens anders een kans gaat krijgen. Moet er niet aan denken om haar te missen, want we hebben natuurlijk ook geweldig mooie momenten met haar.
Bedankt voor je aanbod, mocht ik vragen en tips nodig hebben in ons traject dan zal ik je zeker een pb doen :)

@ Little_Gift:
Ja nu je het zo zegt kwam ik idd in haar ruimte. Wil alleen wel het probleem aan gaan pakken dat ik toch in haar ruimte mag komen, waar het eigenlijk MIJN ruimte is.

@ ingedebruijn: Dat was bij haar toestraks idd ook, was paniek. Ze kent het eigenlijk ook niet zo denk ik, miss alleen van de eerste 3 weken toen ze nog bij haar moeder was.

@ lifaya:
Accepteren doe ik het ook zeker niet. Wil dit ook echt aan gaan pakken. Denk dat ik moet gaan proberen welke aanpak het beste bij haar uitwerkt. Haar ruimte is haar ruimte en territorium, prima. Mijn ruimte is mijn ruimte, ze mag daar best komen maar dan heeft ze zich wel te gedragen. Dat hebben we nu als doel gesteld om dat aan te gaan pakken.


Inmiddels samen met mijn vriend besloten om morgen een kleinere ruimte voor haar te gaan maken ipv een hele kamer voor haar. Een kleine ruimte waar zij het minste gestoord en geprikkeld kan gaan worden, het meest verre weg van alle drukte in huis en waar ze ver weg is van evt bezoek etc.
Laatst bijgewerkt door Yanaa op 04-01-19 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 23:11

Pauline schreef:
Onze kitten viel op enig moment vanuit een klein kind aan dat aan de andere kant van de kamer zat te kleuren. Ze kon overal heen om die dreumes te ontwijken maar ze was absoluut van plan om dat kind te pakken. Had ze niet naar die stal gekund, had ik haar daarna laten inslapen. Haar aanvallen waren met veel geweld gepaard en ik heb er ruim een jaar mee gestoeid. Maar doelgericht aanvallen was echt een stap te ver.

Wow.. jeetje dat is wel heftig. Gelukkig heeft ze nog wel een plekje gekregen!

Ik ga hier de uitdaging aan in de hoop dat we het kunnen veranderen.
Heb met mijn ouders net afgesproken dat als het niet gaat lukken na een lange tijd en evt verschillende manieren van aanpak.. dan willen we gaan kijken of ze samen kan leven met de stabiele volwassen kat van mijn ouders. Mocht ze niet met andere katten om kunnen gaan dan zal ze hier toch weer terug komen, maar dan als allerlaatste optie bij haar tante poes en oom kat op stal hier.

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Jonge poes steeds valser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 00:29

Deze kat heel de belangrijkste vaardigheden in een cruciale leeftijdsperiode gemist. Roep hulp in van een gediplomeerd gedragstherapeut en ga niet zomaar af op goedbedoelde adviezen. Iemand met verstand moet deze situatie zelf komen bekijken en vanuit daar jullie helpen.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 00:48

Ach ik heb ruim 21 jaar een kat gehad die zo was. Iedereen wist gewoon dat die niet voor de poes was en dat je dr moest negeren. Bij de da kwam hij met twee grote oven wantdingen aanzetten als ze behandeld moest worden. Nekvel pakken ging niet want dan draaide ze zich om en hing in je arm. Gelukkig had ze nooit iets. En was ze toch ons eigen draakje. Heb er een kitten bijgenomen, dat vond ze in het begin erg grappig, totdat hij groter en sterker was. Toen hij uiteindelijk eerder overleed werd ze daarna een stuk socialer (voor haar doen). Heeft even geduurd voordat ik een kat zomaar aaide zonder bedacht te zijn op een haal. En voor die 21 jaar geduld heeft het universum me nu met de drie liefste poezels beloond . Mijne kwam wel gewoon buiten, kan me voorstellen dat als ze altijd binnen is dat je er toch meer een maatje aan wil hebben, als gezelschap. Ik had die hoop al vrij snel opgegeven

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Jonge poes steeds valser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 09:35

Ik heb ook 2 kittens met de hand groot gebracht maar nadat ze zelfstandig kunnen eten daarna buiten in paardenstal gezet. Eerst paar weken in ren en af en toe eruit halen. Nu zitten ze al 4 jaar in de stal en lopen ze vrij rond. Zijn wel eerst verholpen.
Oppakken kan ik ze niet maar wel aaien en ze volgen me constant.

flavlip
Berichten: 1050
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:15

Het klinkt voor mij eerder als angst dan wat anders. Dat ze niet goed weet wat ze met de situatie aan moet en dan uithaalt.

Hier ook een poes met een verleden, wel met haar broers/zusjes opgegroeid, maar zonder mama. Als kleine kitten inderdaad dol op kroelen en bij je liggen, maar toen ze wat groter was mocht je alleen (behoedzaam) haar kopje aaien. Deed je dit zonder aandacht miste je signalen en greep ze je... Het enige wat ik heb gedaan is 'auww!!' roepen, want ze schrok zelf al genoeg (en ik ook haha).

Schrikt jouw poes ook van jou/zichzelf? Dat haal ik wel een beetje uit je verhaal namelijk. Dan zal echt afstraffen imo juist averechts werken, dat ze je niet meer vertrouwd.

En ik vind het niet territoriaal. Mijn poes kan ook juist uithalen als ze ontspannen is en van me schrikt en ze zal ook kiezen voor vechten ipv vluchten. Ligt ze op de trap kan ik haar beter de tijd geven om weg te gaan (kssst of nog beter met m'n vingers over elkaar wrijven bij de plek waar ik wil dat ze heengaat, dan krijgt ze een aaitje), doe ik dit niet, dan grijpt ze me.

Het is met de jaren langzaam beter gegaan. Ik kan haar nu helemaal aaien en ze komt ook op schoot liggen, maar er zijn soms nog kleine 'momentjes', maar vooral door mijn onoplettendheid.

Hoe is jouw poes met eten/lekkers? Je zegt dat ze we nieuwsgierig is naar visite. Misschien een idee ze wat lekkers te laten geven? Eten ontspant en zo zal ze misschien visite met wat fijns gaan associëren.

Ik heb een poes met gebruiksaanwijzing en dat denk ik van die van jou ook. Goed om te lezen hoe je ermee bezig bent. Geef het tijd en kijk wat voor haar werkt.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:30

Ik heb geen verstand van katten maar geen enkel dier komt er hier mee weg om uit halen. Onze jongste hond heeft ook zo'n fase gehad (pubertijd?). Niet heftig maar wel even grauwen als haar iets niet naar het zin was. Bijvoorbeeld als ze bij mij op schoot lag en ik teveel bewoog. Dikke doei zeg, dan kan je wieberen hoor :+ Met een schopje in je holletje erbij.
Nu is ze de liefste hond, ze moest even haar plek weten.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:39

Majabeestje schreef:
Ik heb geen verstand van katten maar geen enkel dier komt er hier mee weg om uit halen. Onze jongste hond heeft ook zo'n fase gehad (pubertijd?). Niet heftig maar wel even grauwen als haar iets niet naar het zin was. Bijvoorbeeld als ze bij mij op schoot lag en ik teveel bewoog. Dikke doei zeg, dan kan je wieberen hoor :+ Met een schopje in je holletje erbij.
Nu is ze de liefste hond, ze moest even haar plek weten.


Maar een hond is geen kat.


Ik lees dat ze alleen een kamer heeft maar heeft ze ook in de woonkamer een holletje waar ze zich terug kan trekken of juist iets om bovenop te aan zitten. Bv rijtje planken aan de muur zodat ze hoog kan zitten.
Katten zitten nl graag hoog

Ik zou juist niet 1 kamer maken maar juist verschillende plekjes in huis.

7ofhearts

Berichten: 2767
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:14

Cowgirl Ik zou juist niet 1 kamer maken maar juist verschillende plekjes in huis.

RaafSmits; Dat kan altijd nog.
Voor op dit moment en zo een overprikkeld poesje is een time-out zo belangrijk.
Zolang het maar een fijne vertrouwde en veilige ruimte is waar ze kan doorbrengen en niet in een of andere bouwvallige meterkast.
En zorg dat jij en je partner ook gezellig in die ruimte kunnen toeven, zodat het voor alle partijen gezellig is.
Net zoals bij kinderen is bij dieren ook het belangrijkste.......rust en regelmaat.
Helemaal als ze een slechte start hebben gehad zoals deze kleine na het verlies van de moeder.

TS jou poesje is niet agressief en zal dat ook niet worden, als je kleine veilige stapjes neemt.
En net als merrie's zijn poesjes vaker wat rilleriger dan katers, wat het nét even wat lastiger maakt.
Katers zijn vriendelijker, vergevingsgezinder en makkelijker over te halen met lekkere hapjes en kriebels.
Dat is misschien een béétje jullie pech nu, maar absoluut niet kansloos.

Ik vind je in elk geval een top mens dat je er voor wilt gaan.
Want echt zoals ik het lees is dit poesje niet agressief of dominant maar gewoon erg angstig en een beetje de weg kwijt door alles wat op haar pad komt wat heel logisch is.

Vind het ook een beetje jammer dat juist die "agressie " bij enkele tipgevers zo blijft hangen.
Een kat kán heel dreigend overkomen als hij of zij zichzelf denkt te moeten verdedigen, maar probeer daar toch een klein beetje door heen te prikken.

Zoolgangster

Berichten: 9597
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:52

ingedebruijn schreef:
Hmm bij mij was en is het nekvel pakken echt een reden voor paniek en agressie. Daar kies ik dus nooit meer voor maar iedere kat is anders natuurlijk.


Hier ook, ja.

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 13:11

@ annepardoes:
Ik ben me eerst aan het verdiepen in het hele gedrag en lichaamstaal en als we er dan niet uit komen dan gaan we idd een gedragsdeskundige in de arm nemen.

@ Talida:
Erg mooi dat je de kat en de bijkomende gedragingen geaccepteerd hebt en ze zo toch bij je heeft mogen wonen!
De dame hier zal ook nooit weg gebracht worden. Ik heb haar de kans tot leven gegeven en nu dus ook de kans om deze hier verder te mogen leven.

@ Dakario:
Dat is hier de laatste stap. Dan gaat ze de stalkatten vergezellen.

@ vlaflip:
Des te meer ik mij erin verdiep, des te meer ik idd ook op angst uit kom.
Vreemde en veranderende situaties kan ze niet handelen en dan komt de agressie naar boven toe.

Ze schrikt niet van zichzelf. Echt schrikken van mij niet, meer dat ik haar situatie en wil verander en ze dan dus even niet weet wat ze ermee moet.
Ze is wel heel gevoelig voor geluiden van buiten en onbekende geluiden, dan schiet ze gelijk in elkaar met de oren naar achter gericht en grote ogen en rent ze vaak naar haar kamer.
Straffen averechts bij haar kwam ik gisteren avond weer achter. Ze lag op de keuken stoel en die pakte ik vast om mijn schoenen aan te doen. Ze komt nieuwsgierig even kijken en begint wat te spelen met mijn hand.. wil mijn hand weg trekken en sloeg ze dus om en had ze me te pakken. Vingers tot bloedens toe open. Haar in nekvel gepakt tot ze ontspande en weg gezet. Rest vd avond moest ze niets van me weten, was ze bang voor me en was ze alleen maar in haar kamer te vinden.

Snoepjes en lekkers doet ze een moord voor. Heb idd al dat als mijn ouders er zijn, deze haar een snoepje geven. Het moment van snoepje krijgen is leuk tot het snoepje op is en de aandacht daarop dus weg is. Dan slaat ze gelijk om en moeten ze bij haar uit de buurt weg zijn.

@ cowgirl:
Ze heeft idd een eigen kamer waar ze zit als er bezoek komt of als wij weg/aan het werk zijn. Als wij thuis zijn kan ze het gehele huis door en leeft ze gewoon met/rondom ons. Ze heeft in elke ruimte wel een plekje waar ze zich terug kan trekken, verschillende hoogte niveaus, lage en hoge vensterbanken, speelgoed, ligkussens/mandjes. Het huis hier is meer ingericht op de beestjes dan op onszelf :Y)

@ Raafsmits:
Dankjewel!
Regelmaat is hier zoiezo aanwezig, bij alle dieren hier. We leven echt van tijd tot tijd in schema voor de dieren hier.

Geloof ook niet dat het pure agressie is. Ben nu echt bezig met haar lichaamstaal en zie daarin echt de angst agressie terug. Zelfs tijdens het spelen net zag ik dat terug komen. Mijn vriend kwam erbij en sloeg ze ineens om in haar speelgedrag tot ze het even verwerkt had dat er iemand bijgekomen is en dan ontspant ze zich weer en speelt ze pas weer normaal verder. Daarna was ze ineens ook weer aanhankelijk bij mijn vriend tot ze er genoeg van heeft. Dan begint ze laag met haar staart te zwiepen en moest mijn vriend van mij weglopen van haar. Ze liep toen naar haar kamer en trok zich daar even terug. Normaal zou dit uitgemond zijn in een uithaal van haar kant.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:52

Maar waarom word de kat opgesloten dan als jullie weg zijn?

Sloopt ze het huis, piest ze in de kamer, valt ze aan zodra jullie thuis komen?

Ik zou ook behoorlijk pissig worden als mensen mij op zouden sluiten als ze weggaan.
Met visite gewoon alles open laten, kattenkamer op een kier zodat ze zelf weg kan komen.

Ik kan mij heugen dat Jackson Galaxy een soort gelijk iets heeft gehad...eens kijken of ik zijn filmpje kan vinden. Overigens zijn zijn filmpjes heel leerzaam en vaak zijn de problemen ook heel simpel op te lossen.

youtube : My cat from hell

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 13:58

Cowgirl schreef:
Maar waarom word de kat opgesloten dan als jullie weg zijn?

Sloopt ze het huis, piest ze in de kamer, valt ze aan zodra jullie thuis komen?

Ik zou ook behoorlijk pissig worden als mensen mij op zouden sluiten als ze weggaan.
Met visite gewoon alles open laten, kattenkamer op een kier zodat ze zelf weg kan komen.

Ik kan mij heugen dat Jackson Galaxy een soort gelijk iets heeft gehad...eens kijken of ik zijn filmpje kan vinden. Overigens zijn zijn filmpjes heel leerzaam en vaak zijn de problemen ook heel simpel op te lossen.

youtube : My cat from hell

We hebben de poes en hond ieder in een eigen ruimte van het huis dan. Anders gaan ze continu met elkaar draken en hebben we vervolgens het hele huis op kop staan als we terug komen.

Met visite doen wij haar daar pas in als ze continu het bezoek op komt zoeken en aan probeert te vallen. Bezoek is eigenlijk allemaal wel bang van haar. De afgelopen weken is ze er wel telkens bij geweest. Dan ging ze rustig ver onder de kerstboom zitten en hadden we niets te doen met haar.

Zal vanmiddag eens de filmpjes gaan opzoeken en bekijken!