Voer voor oude magere kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Voer voor oude magere kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 16:48

Mijn kat is nu een jaar of 13 en aan de magere kant. Hij eet graag en veel en is nog vrolijk, hij loopt niet meer heel soepel maar zit verder goed in zijn vel.

Ik ben op zoek naar goed voer wat wel betaalbaar is met de juiste voedingsstoffen zodat hij aan kan komen en misschien met iets ter ondersteuning van de gewrichten etc. Er wordt zoveel aangeboden dat ik niet zo goed weet wat ik moet kopen en wat eigenlijk écht goed is en helpt.

Ik hoor graag jullie tips!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Change3x op 03-01-19 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

BrittS

Re: Voer voor oude magere kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:54

Afvallen terwijl hij wel veel eet is reden om een bloedonderzoek te laten doen, sowieso is afvallen een reden om verder onderzoek te doen trouwens.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 16:57

Hij valt niet af maar is wel dun, met zijn huidige voer wordt hij niet dikker, zal het even veranderen in de OP!

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:00

13 is niet oud voor een kat. Ik zou zeker bloedonderzoek laten doen en nier- en schildklierwaarden laten checken. Grote kans dat hier wat aan mankeert en wanneer je dat aanpakt hij spontaan weer in conditie toe neemt.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:18

Ik ga er ook vanuit dat je dit post omdat de kat wel wat magerder geworden is. Of wil je hem met 13 jaar ineens vetmesten?

Als hij niet soepel loopt kan het zijn dat hij artrose heeft, maar als dit redelijk accuut is kan het ook nierfalen zijn bijvoorbeeld waar hij last van heeft.

Dus hop hop, even naar de DA.