Kan een kat op een schip?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kavama

Kan een kat op een schip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 18:27

Ik ben me aan het oriënteren wat betreft het houden van een kat aan boord.
Zou het mogelijk zijn om een kat aan boord van een vrachtschip te houden en welk ras zou hiervoor geschikt kunnen zijn?

Groetjes Kathleen

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:30

Vriendin van me heeft op een rijnaak gewoond en is diverse katten kwijtgeraakt door verdrinking. Ga je ermee varen of gebruik je hem als woonboot? Indien het laatste, dan zou je een constructie kunnen maken zodat de kat weer aan boord kan klimmen.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:33

Ja hoor, heb ik wel vaker gezien. Zou alleen bang zijn dat hij eraf springt als je aan de wal ligt en dat je het niet in de gaten hebt en weer weg vaart.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:34

Moet vast wel kunnen, vroeger gingen er ook altijd katten mee aan boord. Goed tegen de muizen/ratten :D

Zou idd bovendeks wel uitkijken dat ie niet te makkelijk overboord kan kukelen, maar verder zie ik eigenlijk geen probleem

Humans need fantasy to be human. To be the place where the falling angel meets the rising ape

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:36

Ik heb regelmatig katten aan boord gezien :j Maar ook inderdaad verhalen gehoord van katten die ineens verdwenen zijn.

Een paar jaar geleden kwamen we twee zeilers tegen die net terug waren van een wereldreis, en die hadden onderweg een zwerfkat gevonden die niet meer weg wilde. Prachtig en super lief grijs vuilnisbakkatje <3 En die ging van boord zodra ze aan land kwamen, lekker overal snuffelen en kopjes geven, en onderweg liep de kat gewoon over het dek.
Nu hebben die zeilboten wel meestal een net aan de zeereling. Dat scheelt ongelukjes.

Op zoek naar een (trouw)videograaf? ABCreatief Videoproducties Bokkers krijgen een leuke korting!

kavama

Re: Kan een kat op een schip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-19 20:42

We varen wel met het schip, we varen zand en grind.
Ik heb ooit een exotic shorthair gehad en die wilde ook zelf niet naar buiten, maar ik vind het inderdaad toch ook wel eng.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:06

Afbeelding
:D

Op zoek naar een (trouw)videograaf? ABCreatief Videoproducties Bokkers krijgen een leuke korting!

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:43

Mensen die ik ken zijn al 2 jaar op wereldreis met hun zeilschip en hun 2 katten. Dus het kan zeker. Het is alleen een heleboel geregel als je naar bepaalde landen wil met invoereisen enz.
Hun katten vinden het trouwens heerlijk op de boot. Al verhalen gehoord dat ze vliegende vissen hebben gevangen aan boord.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:58

Tuurlijk kan een kat op een schip.

Of het een goed idee is, weet ik niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:00

Mijn oma is ooit een kat kwijt geraakte omdat die liever op een schip zat dan bij ons in huis.

Ik denk wel dat je het ze moet leren. Maar het zal best kunnen.

Wellicht goed opletten als je ergens aan wal bent en niet de kat kwijt bent als je weg moet varen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....
Floris en Sunna

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:03

Ga je alleen in Nederland varen of ook door Europa? Dan zou ik even de regels nakijken mbt dieren meenemen. (of heb ik nou teveel Border Security gezien? :+ )

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-19 01:14

Wij varen voornamelijk Nederland en een klein stukje over de Duitse grens.
Zijn er ook katten die er bijvoorbeeld meer geschikt voor zijn door hun rustige karakter?

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 03:15

Dat kan zeker! Ik werk in een dierenasiel en 1 van onze oud asielkatten leeft als prins op een schip.

Persoonlijk zou ik gaan voor een dier waarvan je het karakter al weet (dus geen kitten, niet van een particulier die zegt dan zijn kat heel braaf oid is), maar een volwassen kat van een Fokker of asiel.

Denk ook goed aan de inentingen (rabiës is buitenland verplicht).

En maak met je dierenarts een plan / ehbo koffer met dingen als: pijnstiller/ontstekingremmer, oogzalf en dwangvoer+spuiten daarvoor. Persoonlijk zou ik ook een antibioticakuur/ontworming/ontvlooiing aan boord willen hebben. Stel er gebeurd wel iets en je kan pas na een paar uur bij een dierenarts zijn is het wel fijn als je al een pijnstiller gegeven kan hebben.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-19 14:24

Dankjewel, goeie tips inderdaad.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:30

Misschien kan je eerst even testen of hij niet zeeziek wordt :D

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

dees_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:15

Wij hebben een kat gehad die met de fles is groot gebracht. Hij ging als ukje al mee op vakantie op de boot.
Kat heeft wel altijd een tuigje om gehad zodat we hem uit het water konden halen en als we gingen varen zat hij even opgesloten tot we onderweg waren. Het is nooit fout gegaan en kat was heel relaxt als hij mee mocht.

There is no such thing as a problem breed. However, there is no shortage of 'problem owners'.
~ Cesar Millan

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:51

Bij ons gingen de katten altijd mee op vakantie op de boot. Buiten gingen ze wel aan een tuigje als we ergens lagen.
Behalve 1tje die liep altijd los, maar kwam dan 's nachts aan boord met muizen en kikkers etc.
Vooral de levende muizen waren niet heel fijn.
Mijn eigen kat werdt wel zeeziek als we hoge golven hadden.. ging dan scheel kijken en overgeven..

♥ MAGNIFIQUE, DAKOTA WARRIOR NORDFLEET, OKIES BH CHARLIE & LEOS DIPLOMAT ♥
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011 Love you for ever
Gezocht quarter Eternal gold badger (duitsland)http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=121&t=1695527

Lautje138

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:51

Jahoor kan prima. Wij hadden vroeger op de binnenvaart tanker ook een kat. Deze bleef wel over het algemeen binnen maar liep af en toe ook buiten.
Alleen is het wel belangrijk om bij bruggen of sluizen waar je moet melden hoeveel olvarendennje hebt, ook de kat te noemen. Een kat in angst maakt bijna het zelfde geluid als den baby. Als er wat gebeurd met het schip en er moet naar bemanning worden gezocht, dan kan een angstige kat wel verwarring veroorzaken.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:55

Mijn schoonmoeder heeft er 2 aan boord. Katten lopen ook op dek maar zijn liever binnen. Vroeger hadden ze een kat die ook wel eens aan de wal sprong, maar weer terug kwam als de motoren aan gingen. Dus als de kat zich er thuis voelt kan het prima. Het zijn allebei trouwens gewone kortharige katten.

[o]
"Great friends are hard to find, difficult to leave, and impossible to forget"
Highness B+10, L1+20, L2+12, M1+16, M2+11

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-19 23:25

Dankjewel voor jullie info.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 18:39

100% zeker kan het! Mijn ouders zijn/waren (gepensioneerd nu) schippers en hebben 13 jaar een kat aan boord gehad tot ik haar mee naar huis genomen heb. Geen enkel probleem gehad. Mijn kat ging daarna ook altijd met vakanties enz mee naar boord. Ze liepen onder het varen ook wel soms buiten rond.

Like nu snel de Facebok pagina

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie