Kat met blaasgruis

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Chabby

Kat met blaasgruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-18 21:15

Om een lang verhaal kort te maken: Mijn oog is gevallen op een zeven jarige kater uit het asiel. Hij volgt een medisch dieet door zijn blaasgruis verleden. Ik heb hier zelf geen ervaring mee. Ik ben benieuwd naar de risico's en kosten welke deze aandoening met zich meebrengen. Wellicht zijn er Bokkers welke mij meer over deze aandoening kunnen vertellen, zodat ik een weloverwogen keuze kan maken.

Delaja

Re: Kat met blaasgruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:19

Ik heb een kat met blaasgruis. Met zijn speciale dieet heeft hij nergens last van. In hele stressvolle situaties kan het volgens de dierenarts weer erger worden maar de laatste verhuizing (waar hij normaal veel moeite mee heeft) is toch probleemloos verlopen.
Op één keer na (ik wist nog niet dat hij blaasgruis had en hij plaste bloed) geen extra dierenartskosten aan gehad. Het voer is iets duurder maar dat valt reuze mee qua extra kosten.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:26

Voer is duurder en waar je altijd heel alert op moet zijn is een verstopping van de plasbuis, ben je er niet op tijd bij dan gaan ze er dood aan. Dus je moet je kat zo goed mogelijk leren kennen zodat een lichte afwijking in gedrag al opvalt.

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 22:06

Ook hier een kater met snel last van gruis. Zit op speciaal voer, is duurder, maar geen ramp.