Mijn bejaarde geit loopt mank en heeft duidelijk pijn.Woensdag bel ik gelijk s' morgens de da.Maar zou ik haar de pijnstiller Loxicom van onze hond kunnen geven?
Dat zou ik overleggen met de dierenarts. Sommige medicijnen kan je echt niet aan een andere diersoort geven,
7ofhearts
Geplaatst: 31-12-18 18:08
Het lijkt me dat er altijd wel ergens een dienstdoende dierenarts is. Al is het maar voor een telefonisch advies. Ik zou niet zelf gaan experimenteren.
Britta31
Werkzame stof van Loxicom is meloxicam, jij hebt neem ik aan thuis orale suspensie voor je hond. Meloxicam is geregistreerd voor het gebruik bij geiten in injectie vorm. Je zult sowieso de DA nodig hebben voor de dosering en het (loxicam) is niet geregistreerd voor geiten dus mag officieel je geit niet in, aangezien het een consumptie dier is en er een geregistreerd alternatief is.
Britta31
Ik heb net gebeld.Ik wist niet dat dat kon vandaag.Maar ik mag het niet aan het geitje geven.Ze zit nu in de stal met een klein buitenstukje zodat ze zo min mogelijk hoeft te lopen.En een berg hooi.
7ofhearts
Geplaatst: 31-12-18 18:27
[quote="Britta31"]Kan ik nu dan nog bellen?Het is niet spoedeisend.[/quote
In 90% van de gevallen kan je altijd bellen. Of je krijgt antwoord óf je wordt doorverwezen naar een dienstdoende dierenarts.
Bovendien is dit voor alsnog alleen telefonisch advies. Zou héél raar zijn als een dierenarts hier negatief op zou reageren. En dan beter nu bellen dan over een paar uur.