Mijn vriend en ik hebben momenteel een puppy van ruim 4 maanden. Omdat het ons zo goed bevalt én omdat mijn vriend een voorliefde heeft voor grote honden zouden wij graag komend jaar voor een tweede puppy willen gaan. Nu zijn er eigenlijk 3 zaken waar we over twijfelen. En dat is één; wanneer neem je er het beste een tweede bij? Wij dachten aan april of juli, ons huidige hondje is dan 8 of 10 maanden. Zou dit niet te vroeg zijn?
Verder ben ik benieuwd naar de ervaringen met een grote en een kleine hond, aangezien groterds natuurlijk best wel lomp kunnen zijn. En wij hebben momenteel een reutje, mijn vriend denkt dat nog een reu wel samen kan aangezien die van ons erg sociaal is en het ras wat wij in ons hoofd hebben vrij zachtaardig is.
Ohja ik hoor ook graag over de ervaringen van een tweede hond erbij in het algemeen! Hoe bevalt dit praktisch gezien, is het veel lastiger met oppas en dagjes weg ed met 2 honden?
En het laatste wat ik me afvraag, heeft een grote hond aan zo'n kleintje wel voldoende als maatje, of is het net als wanneer je een grote hond tegenkomt met uitlaten, dat ze er niet zoveel om geven (Ik neem aan dat ze als ze van jongs af aan samen opgegroeid zijn dat dit wel anders is)?

Met de hond van mijn schoonouders is hij dikke vrienden!