Patt schreef:Ik ben bang dat je vissen een bacteriële infectie hebben. De een heeft dat een goed afweersysteem en heeft er, tot nu, geen last van en de ander met een verminderde weerstand is de sigaar.
Even heel naar om te zeggen maar de vis met de buikwaterzucht gaat het sowieso niet redden, zodra schubben uit gaan staan is dat een teken dat de nieren niet meer werken. De vis zal steeds meer opblazen en uiteindelijk sterven.
Voor de vis met het gat behandeling met medicatie (groen) voortzetten en hopen dat het verbeterd.
Voor je aquarium een grote waterverversing (helft inhoud) verversen en een goed filtermedium toevoegen (zelf goed ervaring met Easylife filtermedium).
Het in laten slapen van vissen kan eventueel door middel van kruidnagelolie.
Succes.
Oke dan zet ik die idd voort, en ik heb toevallig al idd de helft verschoont en toevallig ook een mooi nieuw aquarium gekocht denk nu 2 weken terug, dus die moet nog even verder indraaien en dan mogen de gezonde visjes daarin. Echter, is het nu wel nodig om het buikwaterzucht visje eruit te halen? Het ene forum zegt dat het besmettelijk is. En een andere weer niet..
Jolliegirl schreef:Heb er de ballen verstand van...
Maar mag ik je een compliment geven hoe jij met je vissen omgaat?
Bij deze!
Dankje!
ik geef ze nog net geen namen. Behalve de algeneter, dat is gewoon een typische Gordon haha. Maar een dier is een dier, of het nou vacht schubben of naakt is!
EDIT: Ik heb al een vermoeden hoe dit ineens allemaal komt.. ik heb vanwege alg mijn actieve kool uit het filter moeten halen. Het is al een tijdje terug maar het kan kloppen met de tijdlijn. Als ik het algenspul gebruik zit de actieve kool niet in het water, dat is voor zeker 4 weken. Volgens mij geeft dat overige bactieren vrij spel..