Ik zit met een probleem.... Eigenlijks met een best wel pijnlijk groot probleem..
Ik weet niet meer wat ik kan doen nu...
Ik heb hier een 10 jarige gecastreerde rode kat die we vanaf kitten al hebben.
Ging allemaal prima, er is echt nog nooit een dierenarts bij hoeven komen in die jaren die voorbij zijn gegaan.
5/6 jaar geleden zijn we verhuist naar het huis waar we nu wonen, in de jaren tot aan nu zijn we er achter gekomen dat dit niet zo'n erg kat vriendelijke buurt is...
Zeker nu heb ik dat gemerkt, ik weet dat mijn kat wel eens gevoerd is door anderen. ( ik heb dit toen achterhalen en de mensen erop aangesproken.) Maar er zijn vele mensen meer..
Letterlijk gezegd een aso buurt... Want de gooien ook gewoon de vuilniszakken op straat, en alle katten vreten er van terwijl er glas en alles tussen zit..
Al maanden was mijn kat echt vreselijk humeurig, poepte door het hele huis heen terwijl we vloerbedekking hebben. Het was ook geen normale poep, echt gewoon zo blubberig.. terwijl dit nooit zo geweest is ( In het vorige huis, hij was ook gewoon zindelijk en ging altijd naar de kattenbak)
26 november zijn we voor het eerst naar de da gegaan omdat die begon te vermageren en ook bijna niet meer at en dronk.. We zagen echt gewoon een hopeloze kat voor ons met pijn? Want hij kon niet meer zitten, liggen ging met behoorlijk veel gemopper..
Wel met het in het hoofd gehouden dat die wel misschien niet meer mee naar huis zou gaan die avond.
Naja dierenarts vond hem nog te jong om hem te laten gaan. (Ja oke dat snap ik, maar ja als die pijn heeft?...)
Alles wat de da voorstelde hebben we maar laten doen, bloed onderzoeken, hij is er nog verbleven 1 week lang. Injectie's gehad etc..
Vele kosten in ieder geval, maar ik heb het er voor over! Het is nou eenmaal mijn vriendje en weetje, dan werk ik volgende maand maar wat harder weer..
Op advies hebben we speciaal voer gekocht voor hem, en toen die weer thuis kwam was het een tijdje weer rustig. Hij ad weer, zijn poep was al ietsjes harder dan eerst.
Af en toe nog een ongelukje. En dit hielt aan, hij begon weer vrolijk te worden, en zelf weer heel lief te spelen wat hij echt maanden niet gedaan heeft....
Maar helaas.... alle kosten voor niks....
Net voor 2019... we zijn weer terug bij af..
Hij gedraagt zich weer net als eerst.. En hij gaat op zijn hurken zitten en het giet er weer uit....
Ik vind dit gewoon zo sneu voor hem... Want ik wil heb niet naar buiten dringen nu...
Maar we hebben ook geen gelegenheid om hem op tegels op te sluiten. Vanwege de vloerbedekking overal ( Behalve douche en keuken..)
En naar mijn mening hoor je een kat gewoon nergens op te sluiten in huis... Of vast te houden in huis...
Een kat hoort ook gewoon buiten te kunnen lopen.. (Ook al is het lastig in deze omgeving dus..)
Ik kan hem ook niet dwingen om binnen te blijven wanneer die naar buiten wil... echt een binnen kat is en zal hij ook nooit worden.
Ik vind het 10 x niks nu, ik vind dit heel sneu maar ik vind het ook wat dat het hele huis eronder zit..
Ik weet niet wat ik nu nog kan doen..

Want hij is echt mijn vriendje en ik wil toch wel echt het beste voor hem..
Helaas was hij net gewoon zo niet te houden en wou en moest hij gewoon naar buiten.. elke seconden ging hij wel op zijn hurken en liep het.. Maar hoe ga ik dit de aankomende dagen doen?... Want vanaf een deze dagen mogen mijn katten echt niet meer naar buiten eigenlijks... rond deze tijd...
In dit bericht wil ik niet overkomen als een niet dierenvriend... ( Heb ook echt getwijfeld of ik dit moet plaatsen, maar wil het graag even kwijt, en bokt is zo groot met oplossingen want heb vaker katten topics gelezen..)
Eerder heb ik reacties gehad in het real life van 'doe je kat naar een asiel voor een nieuw thuis', als hij een plekje kan krijgen met een goede omgeving waar die gewoon ook normaal buiten kan lopen. ( een boerderij ofzo.) Is het oké... maar een asiel, nee.Opgesloten in een hok.. Wat kan de kat er nu aan doen dat hij zo is door een schuld van een ander? Bij de dierenarts toen ook, hij was zo blij dat we hem op kwamen halen, zo'n knuffelig dier toen.. Dan ga je hem toch niet naar een asiel brengen waar hij mensen ziet komen en gaan, wachtend tot een nieuw baasje.. En dan zie je hem wel nooit meer..
Ik weet niet wat ik moet nu.. Help