Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonfish13
Berichten: 18230
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:59

Als je hond met wandelen zo positief reageerde zou ik het zeker doen.
En ik vind het lief, dat je ondanks dat je je zo vergist hebt je hond nog de weekenden ophaalt uit het asiel, je kunt je ook omdraaien en nooit meer omkijken.
Ik zou het proberen ts, wie weet heb je er een geweldig oppasadres aan en maak je die man én hond dolgelukkig.
Als je hond zich thuis weer probleemloos aanpast, is dat toch prima?
Ik heb met honden gewerkt, pension, en vaak waren de baasjes erger van slag dan de honden zelf hoor.
Meestal liet ik mensen ze een knuffel geven, leidde ik de hond vrolijk af met gebabbel of ze mee gingen, en hup vergeten waren ze de baas alweer.
Dan liepen ze mee en eenmaal bij de kennels was er zoveel te zien en te ruiken dat ze echt niet meer bezig waren met thuis.
Mensen waren ook altijd helemaal opgelucht als ze zagen dat hun trouwe maatje blij met me mee liep zonder compleet van slag te raken.
Wat dat betreft vermenselijken we ze teveel.

Zelf heb ik een grijze roodstaart papegaai, vreselijk aan mij gehecht, maar wij vinden het erger dan hijzelf als we hem naar pension brengen.
Ik geef ze altijd de vrijheid om hem te behandelen als eigen, dus hij heeft laatste keer strontverwend in de kantine gestaan met alle privileges.
Hij heeft nieuwe vrienden gemaakt, mocht bij ze zitten, en meneer was nog net niet zwaar beledigd mee terug te moeten naar huis. :+
Ze hebben gewoon genoten van hem zoals wij dat zelf ook doen, en dat vond mijn spook helemaal gezellig, en dan is dit daar een lastige diersoort voor.

Ik zou gewoon kijken hoe het gaat en wie weet heb je straks een geweldige oppas!
Hoe fijn zou het nou niet zijn als je eens een weekend krap zit in tijd, en je deze man bijvoorbeeld kunt vragen lekker te gaan wandelen met je hond?
Al wil je met je paard op wedstrijd en vraag je het daarom, als deze man het leuk vind om op te passen is dat toch juist ontzettend leuk?

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:07

Gewoon doen TS. Voor de hond fijn en voor jullie ook, want je kunt je geen lievere oppas wensen denk ik.
Voor de hond maakt het niks uit. De oud eigenaar zal je dankbaar zijn.
Ik heb hier ook ex- opvangers te logeren gehad als de adoptanten op vakantie gingen en de honden waren net zo blij om hun adoptanten weer te zien als ze terug kwamen, als dat ze blij waren om mij te zien toen ze gebracht werden.
Dieren denken niet zo moeilijk. Die leven in het nu en passen zich prima aan naar de situatie waar ze in zitten. Het is alleen maar positief als ze kunnen logeren bij een bekende (mits diegene goed voor ze is natuurlijk).

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:17

Het lijkt me lastig voor een hond, wij mensen kunnen het relativeren en er over praten en met tekst en uitleg kom je dan een eind, maar bij een hond werkt dat niet. Die ziet jullie nu als baasje, jullie huis is zijn thuis, dan ineens weg van andere hondenvriendje, baasje en thuis en weer terug naar oude baasje en huis om daar dan vervolgens na een paar dagen weer weg te worden gehaald.
Je hebt een mooie optie en daar zou ik dan liever gebruik van maken, honden lekker bij elkaar, is het geen mogelijkheid om je schoonouders bij jullie laten logeren zodat de honden in hun eigen huis kunnen blijven?

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 16:22

Zoolgangster schreef:
Noblesse_ schreef:
Toen ze in het asiel zat gingen ze haar voor de weekends ook soms ophalen en ging ze de maandag terug. Zoals ik al zei is dat geen probleem. Vrouw is ook een fijn mens. Misschien klinkt ze als een heks door mijn verhaal maar zo zit het niet. Daarover gaat de vraag dan ook niet.... ging er mij puur om hoe m’n hond het zou ervaren. Terug naar oude baasje, maar aan de andere kant ook wel logeren in een vertrouwde omgeving.


Dat is voor het eerst dat ik van zoiets hoor, dat een asiel de oude eigenaar een afstandsdier meerdere malen een weekend naar huis mee laat nemen. (klopt dat verhaal wel, ik zou navraag doen bij het asiel).

Dit heb ik inderdaad gecontroleerd bij het asiel en dit klopt. Dit omdat ze als BC helemaal gek werd in een kennel tussen alle andere honden en zo al helemaal geen kans maakte op een thuis. Dan kon ze tenminste in het weekend haar ‘ei’ nog kwijt.
Snap niet zo goed dat mensen me er hiervan willen overtuigen dat de man liegt of slechte bedoelingen heeft. Als ik zeg dat ik alles driedubbel gecontroleerd heb en dat het contact goed is, dan is dat ook zo en hoef ik er niet van overtuigd te worden dat dit anders is. Ik heb enkel het beste voor met mijn honden en zou deze nooit ergens laten logeren als ik de mensen niet vertrouw.
Beetje jammer dit...
Ik gun deze man nog eens een weekendje met zijn hond, die helaas niet meer paste in zijn gezinssituatie.
En zoals iemand anders al zei, ze is best te doen voor een paar dagen. Als ze een week geen uitdaging krijgt wordt ze inderdaad vervelend.

Mijn vraag was enkel hoe een hond dit zou kunnen ervaren.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 16:25

Verder logeren onze schoonouders niet in ons huis. Ze hebben zelf een hoop dieren om voor te zorgen. Nogmaals: mijn honden zijn het beide gewend om uit logeren te gaan, zowel alleen als samen en maken hier geen enkel probleem over.

De vraag die ik stelde ging puur over het feit of een hond het er moeilijk mee zou hebben om twee dagen bij zijn oude baas te zijn en dan terug.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 16:29

Ondertussen heb ik antwoord gekregen. Hij vind het een heel fijn aanbod en hoopt dat ze er zeker nog eens heen kan maar dit weekend hebben ze de kleinkinderen op bezoek en dan wordt het veel te druk voor haar, plus de kleinkinderen zijn bang van honden dus dan lukt het niet. Volgende keer beter :) hond gaat gewoon naar schoonouders nu! Zal ze ook fijn vinden :D

JesdaJinn

Berichten: 10447
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:31

Ik zou het gewoon doen. Aan je posts te lezen lijkt het allemaal goed.
Als je er zelf vertrouwen in hebt dan zie ik geen probleem.
Juist fijn voor de hond dat ie zich op zn gemak is.

Overigens gaan mijn beide honden ook apart weg als ik op vakantie ben.
Niet iedereen wil op een border Collie passen, wat ik wel snap dus die gaat naar een 'actief' gezin en mijn Herder ging eerder altijd naar een oudere man waar ze al jaren kwam maar vanaf volgend jaar niet meer. Reden wil ik best geven in PB.

Kortom: gewoon doen :)

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:32

Lekker opgelost zo toch TS.

Ook fijn dat de ex-baas dit dan ook zo aangeeft.

Wat betreft een weekendje terug naar een ex-baas zie ik geen problemen in. Ik deel mijn hond nog met iemand anders, dus dit betekent dat de hond doordeweeks vaak niet bij mij is. Ik heb nog nooit aan haar gemerkt dat zij hier last van heeft.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:43

Noblesse_ schreef:
Maar gezien ze nogal gevoelig is tov vreemden is het misschien wel fijn om bij een bekende te logeren ipv schoonouders. Die ziet ze wel eens maar heeft ze niet zo veel ‘contact’ mee.


Omdat je dit zegt + dat de vrouw een paar dagen wel prima vindt + dat de man nu met pensioen is + dat hij zich totaal niet vervelend opstelt enzo.... vind ik het super van je dat je die man en hond het gewoon gunt om lekker wat tijd samen door te brengen +:)+

Heerlijk toch als je zo'n fijne back-up voor je hond warm kan houden :j

En gezien hond daar toch weg moest en hij het erg leuk vindt dat ze het zo fijn heeft, klinkt het ook niet alsof je nu direct bang hoeft te zijn dat ze hem terug willen snaaien ofzo :P Ik zou ze inderdaad gewoon eens een weekendje gunnen en hierna zie je dan wel weer verder :j

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 17:36

Lief van jou ts!
En fijn dat hij ook aangeeft als het niet kan.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 17:39

Zo heb ik mijn hond van iemand overgenomen die door nieuw werk totaal geen tijd meer had voor hem. Maar hij bood ook aan op te passen als ik op vakantie zou gaan ofzo. Ik heb dit 1 keer gedaan en mijn hond was daarna een ruime week van slag toen ik hem terug ging halen. Heb het daarna ook nooit meer gedaan om hem niet weer in de war te brengen.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 17:50

Goed opgelost ts! Wie weet een volgende keer. Ik vind dat je het super oppakt allemaal en de vorige eigenaren gewoon normaal behandeld m tenslotte zijn het ook gewoon mensen!