Ik heb even een vraagje. Ik heb een 1-jarige border collie uit het asiel. Deze is daar gebracht door haar vorige baasje, omdat hij door de weeks werken was en zijn vrouw kon niet zo goed om met het drukke karakter van een BC. Man heeft haar met veel pijn in het hart achtergelaten. We hebben goed contact en volgt graag wat ‘zijn’ hond zoal uitspookt.
Nu had de beste man aangegeven wel eens een weekendje op de hond wou passen als we eens een uitstapje gingen maken zonder hond.
Nu gaan vriend en ik dit weekend twee dagen naar de Ardennen met de motor, dus honden kunnen niet mee.
Ze kan gerust bij mijn schoonouders logeren, zij hebben ook honden en kennen haar goed. Natuurlijk zou ik haar vorige baasje een groot plezier doen met de vraag of hij een weekendje op haar wil passen.
Echter vraag ik me af: wordt dit verwarrend voor de hond? Ik gun haar vorige baasje echt nog wat tijd met haar, maar ik wil niet dat dit ten koste van haar gaat. Die twee waren een hand en een poot op één buik zeg maar. Dus als het mentaal te moeilijk is voor haar gaat ze gewoon naar m’n schoonouders.
Iemand tips