Na een wandeling in het bos kwam ik er bij thuiskomst achter dat hij tussen zijn benen aan het bloeden was. Toen ik ging kijken zag ik een teelbal zitten en was het zakje gescheurd

Nu bleek toen hij eenmaal onder narcose was om te hechten dat zijn bal zijn urinelijder blokkeerde en moest zijn bal verwijderd moeten, ook omdat deze misvormd was en daardoor vroeg of laat toch er uit zou moeten.
Zijn andere bal is nog niet ingedaald en zit nog in de lies, maar die gaat niet meer indalen (wat nu ook niet meer kan).
Maar dat terzijde, nu zit ik dus op 2e kerstdag met een hond die een kraag om zijn nek heeft, en het daar niet helemaal mee eens is. Dus ik was ten eerste niet voorbereid op een operatie vandaag, en mijn hond ook niet.

Hij word dus helemaal gek van die kraag en probeert hem al de hele avond af te krijgen en loopt overal met zijn hoofd tegen aan. Hij slaapt normaal gesproken in de bench, maar die kraag is zo groot dat hij dan bijna niet meer kan draaien in zijn bench, dus ga ik hem vannacht in de mand in de keuken laten slapen.
Dus mijn vraag is: heeft iemand tips om de hond het zo aangenaam mogelijk te maken met zijn kraag om.?