Hond in de auto en veiligheid

Moderators: MirandaT, Duhelo, Muiz, Essie73, NadjaNadja, Ods

fique

Re: Hond in de auto en veiligheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:44

Wij hebben de bench op de achterbank staan. Zo'n plastieke die ze ook in vliegtuigen gebruiken

♥ MAGNIFIQUE, DAKOTA WARRIOR NORDFLEET, OKIES BH CHARLIE & LEOS DIPLOMAT ♥
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011 Love you for ever
Gezocht quarter Eternal gold badger (duitsland)http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=121&t=1695527

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:55

Bravura schreef:
In de gordel werkt niet omdat de hond gordels binnen no time door bijt.

Ook als je de hond naast je op de bijrijdersstoel zet? Hond onder appèl zetten lijkt me dan toch afdoende?

koeien op de weg...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:03

Bravura schreef:
Nee gordels zijn in no time doorgeknaagd.

O die had van mij dan mooi een muilkorf of “ snuitje” kado gehad :+

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:18

Bravura schreef:
beatje schreef:
Ik heb op de achterbank een stoffen bench staan van zooplus,Die zit er goed tussen gepropt.Ik heb trouwens een vrij ernstig accident gehad met de auto en had die bench vol boodschappen zitten,al een geluk zeiden de agenten dat ze vast zaten(de boodschappen)
De auto heeft het ongeval niet overleeft de bench en de boodschappen wel.

Die boodschappen hadden je anders om de oren gevlogen #) poeh....niet niks zo'n ongeval. Vaak denk je bij jezelf dat het wel mee zal vallen maar een flinke aanrijding kan iedereen overkomen. Het hoeft niet jouw fout te zijn.

Jolien87, handig voor een hond die gaat liggen maar die van mij wil graag meesturen of knuffelen dus gaat daar echt over heen. :D

Niet zoveel leuke dingen met Cody doen, word hij vast minder enthousiast Hahah :')

Ik heb geen idee wat te doen, Elmo zit los.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:33

Wij hebben de hond bij de voeten van passagier. Ik weet niet of je dat veilig genoeg zou vinden? Hond kan dan iig niet door de ruit of auto geslingerd worden.

[LZP] Getrouwd dankzij bokt
''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak
[BB-HK] [VOLG] konijnenparadijs in de maak!

XFILE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:50

Die van ons zit tussen de benen bij de passagier zolang dat nog kan, of als we alleen met de hond op pad gaan dan zittie op de achterbank. We hebben zoon gordelinklikding maar laatst was meneer dus achter mijn stoel gegaan en zat klem met zijn achterpoot onder dat gordelinklikding. Dus die heb ik gauw open gemaakt en los gelaten. Hij gaat lekker liggen en geeft geen kik. Wij beseffen ons dat dit geen veilige manier is, maar helaas hebben wij nog geen geschikte auto waar een bench ingebouwd kan worden. Ook de gordels zijn allemaal niet veilig volgens mij.

Dream it | Wish it | Do it!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 06:22

Maartje1990 schreef:
Wij hebben de hond bij de voeten van passagier. Ik weet niet of je dat veilig genoeg zou vinden? Hond kan dan iig niet door de ruit of auto geslingerd worden.

Dat is leuk bedankt, maar de hond kan op zeker wél gaan vliegen en nee dat is voor de hond en voor de mensen in de auto niet erg veilig :)

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:03

Mijn pup van 8 maanden is gestoord in de auto, werd echt een gevaarlijk probleempje. Hij viel ieder lichtstraaltje wat de auto in scheen aan, waardoor hij van links naar rechts schoot in de kennel. Daarnaast begon hij overal aan te knagen, dus hij zit nu met een muilkorf in de kennel. Natuurlijk ben ik aan het werken met hem zodat hij straks gewoon zonder in de auto kan. Ik zou hem in de gordel zetten met een muilkorf om, je moet je aandacht op de weg kunnen houden veiligheid voorop lijkt me :)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:01

Ineke2 schreef:
Bravura schreef:
Nee gordels zijn in no time doorgeknaagd.

O die had van mij dan mooi een muilkorf of “ snuitje” kado gehad :+

Snuitjes zijn levensgevaarlijk dus wordt korf. Snuitjes zijn enkel geschikt voor zeer korte periodes ivm de bek niet open kan en hijgen en kotsen dus onmogelijk is. Mocht de hond moeten overgeven met snuitje om dan stikt deze gewoon.