Een (poes)kitten van 10 weken
2 poezen van 5 en 7
Een oudere kater van 15
Nu is mijn oudere kater erg oud aan het worden...hij valt in bij de flanken, loopt moeilijk en slaapt veel. Hij is als 3 jarige bij ons gekomen als blaasruis kater, maar heeft geen klachten meer gehad na goede voeding, en krijgt dus al jaren geen diervoeding meer.
Ik voerde Optimanova, maar nu is dit met 5,87 de kilo mij te duur, ik gebruikte ook de mature variant voor katten ouder als 7.
Ik heb een voeradvies gevraagd bij prins petfoods, deze raadde mij aan om bij mijn oudere kater een senior check te doen, de bloedwaarden laten checken en de tanden laten doen, dus dit laat ik sowieso doen het nieuwe jaar.
Verder vertelde ze mij dat een kitten echt geen senior voeding mag hebben, en de poezen van 5 en 7 liever ook niet de voeding voor katten vanaf 13 jaar. Prins heeft speciaal voer voor katten vanaf 13 jaar die de organen ontlast, en de brokken zijn zachter.
Nu staat hier alleen non stop kattenvoer, ze eten niet dom door maar steeds kleine beetjes. Prins raadde mij aan voor de oudere kater een voerbak met microchip te gebruiken, zodat alleen mijn oudere kat de senior voeding eet. Als hij af en toe wat snoept van de andere voeding is niet erg, maar de andere katten mogen geen senior voeding. De kitten mag gewoon adult brokken eten, dat is geen probleem.
Ze zijn allemaal gechipt, wie heeft er ervaring met een voerbak met microchip? Ze zijn aardig prijzig namelijk... werkt het goed? Ik doe geen halsbandjes om, het moet gewoon werken op de chip wat ze al hebben.