Angstfase pup, vuurwerk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:48

Als een hond zo onbereikbaar is, maakt het als baasje niet uit wat je doet, je hebt geen contact. Hond wil alleen maar weg, baas heeft op dat geen moment geen betekenis. Er is een verschil in angst en (blinde) paniek.

Daarnaast zijn de meningen over het geven van steun bij angst ook wisselend, ik zou daarin gewoon je eigen gevoel volgen.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:49

Bij mijn honden werkt het goed, als ik ze alleen 's ochtends gewoon hier uitlaat, dan zijn er nog geen knallen.
De rest van de dag, een paar keer met de auto naar het bos of andere rustige plek en daar uitlaten.
Ze zijn eigenlijk ook niet echt bang voor vuurwerk, maar wat onrustiger worden ze wel.
En om te voorkomen dat ze wel echt bang zouden worden, doen we het zo.
Het is eigenlijk 'maar' een week dat het zo moet, en op die manier hebben ze er het minst last van.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 15-12-18 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:49

Een huisje huren voor een nacht ergens in de middle of nowhere?

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 23:56

Gianti schreef:
dierenfan schreef:

Vrees ik ook voor. Het ondersteund genoeg om binnen zich prettig te voelen maar voor buiten niet. Ik ben druk aan het nadenken voor oplossingen. Ik denk er sterk over om op mijn werk maar extra uit te laten om 18.00 uur en dan s avonds 1x plassen op gras dichtsbij waar ik naar toe til en terug til en s nachts er uit om goed uit te laten zodra hij aan geeft dat hij moet. Deze 3 weken trek ik dat wel met dan gestoorde nachtrust


Maar trek je dat ook elk jaar weer?

Ik zou veel meer aan de slag gaan met buiten trainen dat aandacht op jou blijft. En niet pas als de knal er is maar ervoor al.
En ben ook geen voorstander van oppakken bij angst, want dan erken je dat er iets is om bang voor te zijn. En ik wil juist dat mijn hond het als niets bijzonders ziet.



Heb na deze maand een heel jaar om rustig te trainen en dat op moment dat angstfase er niet is ;)

Zonder vuurwerk is aandacht voor mij 0 probleem. Hij loopt waar veilig altijd los en luisterd meestal op 1 commando (is een pup he)

Jullie zouden dus een pup of volwassen hond die in paniek schiet in zijn sop laten gaar koken en dan leert zo'n hond daardoor dat de situatie kennelijk oke is en hij niet in paniek hoeft te schieten?

Ik til altijd op zo lang het qua kilo's kan als de hond iets eng vind. Verder doe ik niets dan gewoon rustig blijven en praten en vast houden. Ik dan rustig omdat betreffende hond niet kan ontsnappen en de hond rustiger door mijn rust en steun. Tenminste als de hond bereikbaar is. Echter onbereikbaar door angst dan leert hij sowieso niets want hij is onbereikbaar ;)

Maar zoveel honden, zoveel methodes natuurlijk. Heb nog nooit zoiets als dit genegeerd maar misschien is hij de eerste wel waarbij negeren wel werkt echter dat ga ik niet in de komende weken uit proberen. Zelfs niet in de komende maanden want ik geloof daar zelf niet in en sta niet achter die methode dus zal die niet vlot gebruiken.

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 00:00

amber15 schreef:
Een huisje huren voor een nacht ergens in de middle of nowhere?



De laatste nacht(en) ben ik altijd elders

Liannevh
Berichten: 1747
Geregistreerd: 24-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 01:10

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 01:29

Trainen ga je niet meer redden in 2 wkn zeker niet als hij nu steeds zi getriggerd is dat hij in paniek is, stapelt dan te snel op tot weer paniek.

Cd's werken soms, maar kosten veel tijd en hebben geen geur en geen dreun en geen licht, dus veel honden vinden CD geen probleem maar panisch voor echt vuurwerk. ( en zie post hierboven)

Je mag je hond best steunen, ouderwets om hem te moeten negeren. Als een dier angst heeft leett het niet of slecht, roepen we altijd, net zo met vuurwerk. En hem niet dteunen is in de steek laten, let op ik zeg niet dat je een goute reactie moet belonen, maar een hond steunen is prima.

Dierenarts heeft angstremmers die je kan krijgen en niet de gewraakte acepromazine.

Er zijn diverse suplementen te koop, met soms meer of mindere werking bv adaptil achtige stoffen als pillen, halsbanden of verdampers. Verwacht geen wonderen, maar soms haalt het net de scherpe kantjes eraf. Kan je op googlen, meerdere aanbieders...

Een bandage of een thundershirt kan soms ook iets helpen ( zie internet over hoe bandage om te doen, paardenmensen hebben nog wel eens materiaal dat daarvoor geschikt is.)

Geluid radio/tv aan, lampen aan, thuisblijven bij hond, op tijdstippen uitlaten dat je zo kin mogelijk vuurwerk verwacht ( ja, weet het soort russisch roulette, je weet nooit wanneer ze knallen)

En ja, heel flauw steeds de politie bellen als er in je buurt vuurwerk ziet/hoort afsteken.

Hier ook doodsbange hond sinds ze een keer om 5 uur op oudjaarsdag vlak bij mijn huis tunneltje zo ongeveer opbliezen toen ik haar net uitliet.. en buurman achter haag net een weet ik veel hieveel gillende klapper afstak...
Buiten is ze ook in paniek en wil dan naar huis rennen ( dubbele lijn, 1 vast aan mij en antiontsnappingstuig en kokertje met telefoon nummes om en chip correct geregistreerd) in huis kruipt ze weg op haar favoriete plaatsen en dat mag of ze komt steun zoeken. Blij als het weer januari is....

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 08:25

Bij de hond van mijn dochter hielp helemaal niks! Bach niet en pilletjes van de DA ook niet, hij liep te rillen en te kwijlen en janken, als hij weg had kunnen lopen deed hij dat. Zij heeft hem naar een kennel in The middel of nowhere gebracht en dat was een verademing voor hem en ook voor haar.

Lente
Berichten: 27787
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Angstfase pup, vuurwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 10:40

Optillen doen wij pertinent niet. Je kan naar me toe komen, je mag bij me wegkruipen maar ik ga je niet optillen. In mijn ogen is dat een hele tegennatuurlijke situatie. Wanneer wordt een hond in een natuurlijke situatie ooit opgetild?

Onze hond hebben we vanaf het begin gestimuleerd tot "ontdekken" door overdreven enthousiast en met een hoog stemmetje te zeggen "wat is dat??" als er wat interessants was. Dat hebben we met vuurwerk ook gedaan en zij vindt vuurwerk dan ook echt interessant en leuk. Elk jaar onderhouden we dit wel weer.

Wanneer ze wel ergens van in de stress schiet blijf ik staan. Ik loop NOOIT verder als ze angstig is. Ik blijf staan, heel kalm, soms betekent dat lijn op spanning, en wacht tot ze stopt met wegtrekken. Zij heeft namelijk ook geen interesse in voer en hoort me niet als ze iets echt spannend vindt. Complete focus op dat wat eng is.

Ze moet echt de tijd nemen om zichzelf te overtuigen. Op een gegeven moment haakt ze dan wel aan op mijn "wat is dat?? Dat is moooi!" en als ze dan een stapje dichterbij durft (of stopt met trekken) beloon ik haar ook met stem.

Mijne is 30 kilo trouwens.

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:01

dierenfan schreef:
KarmaChansy schreef:
wat vervelend voor je zeg, de andere honden kunnen hem dus ook niet kalmeren?

Je zou een thundershirt kunnen proberen, ik heb er zelf goede ervaringen mee!


Neem bewust maar 1 andere hond mee ipv zijn paniek mijn handen al vol maar steunt hem totaal niet die andere hond. Helaas mijn aanwezigheid steunt hem ook niet en ik vind dat vooral doodeng. Hij blokkeerd volledig en wil WEG. Dat ken ik totaal niet. Hij is vreselijk voer gericht maar 0 interesse in voer, zelfs niet in vis op zo'n moment helaas

Thundershirt heb ik idd liggen dat kan ik proberen maar dan kan hij niet zijn behoefte doen dacht ik (al 3 jaar niet nodig gehad)


Ik zou zeggen neem contact op met anniek winters die kan jou helpen hoe je jouw energie omzet in de hond.
Want hoe jou energie nu is dat maakt zijn angst alleen maar erger.
Het is jou taak hem uit de paniek te krijgen maar als je zelf ook bang bent dan ben jij niet de juiste persoon op dit moment.
Neem contact op met anniek winters!
Dit adviseer ik iedereen

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 12:48

Lente schreef:
Optillen doen wij pertinent niet. Je kan naar me toe komen, je mag bij me wegkruipen maar ik ga je niet optillen. In mijn ogen is dat een hele tegennatuurlijke situatie. Wanneer wordt een hond in een natuurlijke situatie ooit opgetild?

Onze hond hebben we vanaf het begin gestimuleerd tot "ontdekken" door overdreven enthousiast en met een hoog stemmetje te zeggen "wat is dat??" als er wat interessants was. Dat hebben we met vuurwerk ook gedaan en zij vindt vuurwerk dan ook echt interessant en leuk. Elk jaar onderhouden we dit wel weer.

Wanneer ze wel ergens van in de stress schiet blijf ik staan. Ik loop NOOIT verder als ze angstig is. Ik blijf staan, heel kalm, soms betekent dat lijn op spanning, en wacht tot ze stopt met wegtrekken. Zij heeft namelijk ook geen interesse in voer en hoort me niet als ze iets echt spannend vindt. Complete focus op dat wat eng is.

Ze moet echt de tijd nemen om zichzelf te overtuigen. Op een gegeven moment haakt ze dan wel aan op mijn "wat is dat?? Dat is moooi!" en als ze dan een stapje dichterbij durft (of stopt met trekken) beloon ik haar ook met stem.

Mijne is 30 kilo trouwens.


In welke natuur leven er honden dan?

Ieder zijn manier en hoe jij beschrijft dat vind ik hond pesten dus zal ik nooit doen! Ieder zijn ding maar mijn doodsbange herplaatst husky's van toen al ongeveer 25 kg zijn inmiddels niet meer bang en gewoon getilt in hun toen doodsangsten.

Enkel mijn herders van 40 kg zou ik niet getilt krijgen maar hun nooit bang geweest en in pup tijd regelmatig getilt.

Mijn pup overtuigd zich helemaal nergens van in zijn doodsangst hoor die denkt niet meer dan.

Gelukkig vandaag helemaal oke tot nu toe

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 13:11

Pups hou ik de hele dag binnen. En op momenten dat normale mensen eten laat ik ze snel uit. En op oudejaars dag laat ik ze om kwart twaalf gauw uit want dan is het doorgaans dood stil.

Maja ik heb altijd poolhonden gehad die zijn(mits niet verpest) ontzettend nuchter. En mijn vorige twee wilde gewoon om twaalf uur in de tuin zitten om de lucht in te staren wat er gebeurde.

Mijn huidige hond kruising Siberische husky x Alaskan malamute die gaat gewoon op zijn dooie gemakje bij de bank liggen. lekker gedraait als een wokkel en snurkt er lekker doorheen.


Echter de wijlen hond van mijn ouders was wel een bangerik. Die kon de week voor oud en nieuw niet zonder medicatie de deur uit.

Ook heb ik wel een verhaal gehoord van een hond die hartproblemen had en vreselijke angst. Die brachten ze ieder jaar op oudejaars dag naar een bevriende dierenarts die hem dan mee naar huis nam en hem onder zeil hield tot 3 uur snachts. En dan liet hij m weer rustig wakker worden. Mensen in kwestie hadden het niet zo breed dat ze elk jaar op zo 'n vuurwerk vrij park konden gaan zitten met de hele familie.


Wat je nog zou kunnen proberen is een draadloze koptelefoon zo vermaken dat je 'm als een hoedje met een kin bandje op je hond zijn oren zet en dan muziek afspeelt. Maja dat is wel even knutselen.


Succes iig! :)

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:49

AfricanLady schreef:
Ik zou zeggen neem contact op met anniek winters die kan jou helpen hoe je jouw energie omzet in de hond.
Want hoe jou energie nu is dat maakt zijn angst alleen maar erger.
Het is jou taak hem uit de paniek te krijgen maar als je zelf ook bang bent dan ben jij niet de juiste persoon op dit moment.
Neem contact op met anniek winters!
Dit adviseer ik iedereen


Wat een vreselijke kul... Hoe verklaar je dan dat TS haar andere honden niet of niet meer bang zijn? En bij mij? De oudste hond die ik het langst heb is doodsbang, daar 2 keer een pup bij gezet die beide niet bang zijn, maar dat de oudste hond bang is ligt aan mijn energie? En bij TS dus ook? Dat die andere niet bang zijn kan dus niet aan de energie liggen, dat is pure mazzel?

Een hond kan ook gewoon bang zijn uit zichzelf, het is een levend wezen. Bij echte angst letten ze totaal niet meer op anderen.

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:21

MyWishMax schreef:
AfricanLady schreef:
Ik zou zeggen neem contact op met anniek winters die kan jou helpen hoe je jouw energie omzet in de hond.
Want hoe jou energie nu is dat maakt zijn angst alleen maar erger.
Het is jou taak hem uit de paniek te krijgen maar als je zelf ook bang bent dan ben jij niet de juiste persoon op dit moment.
Neem contact op met anniek winters!
Dit adviseer ik iedereen


Wat een vreselijke kul... Hoe verklaar je dan dat TS haar andere honden niet of niet meer bang zijn? En bij mij? De oudste hond die ik het langst heb is doodsbang, daar 2 keer een pup bij gezet die beide niet bang zijn, maar dat de oudste hond bang is ligt aan mijn energie? En bij TS dus ook? Dat die andere niet bang zijn kan dus niet aan de energie liggen, dat is pure mazzel?

Een hond kan ook gewoon bang zijn uit zichzelf, het is een levend wezen. Bij echte angst letten ze totaal niet meer op anderen.


Niet iedere hond is hetzelfde...
De een heeft een andere aanpak nodig dan de andere maar heeft zeker wel met je energie te maken.
Als je zelf gespannen of bang bent dan geef je dat over op je hond.
Dus zeker geen kul mischien je meer verdiepen in gedrag ?

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Angstfase pup, vuurwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 23:00

Maar als de rest van de roedel inmiddels vrij is van vuurwerk angat dan toch vreemd iemand die dat gelukt is adviseren om een cursus te volgen (bij iemand waar ze ver vandaan blijft) omdat mijn energie kennelijk verkeerd is? Dit heeft niets met mijn energie te maken hoor. Ben niet in paniek en ben niet kwaad of gefrustreerd. Ik pak enkel mijn totaal in paniek pup op voor hem veiligheid te bieden en de kans op mogelijk toch ontsnappen door welke reden dan ook gewoon 0 te maken.

Vraag daar ook geen advies over, ik sta achter mijn methode en mijn jarenlange ervaring wat dat betreft.

Wel vraag ik advies betreffende andere kalmerende natuurlijke middelen dan bach bloesem omdat ik persoonlijk vrijwel alleen met bach werk als er ondersteuning nodig is en daar altijd erg tevreden over enkel nu niet genoeg. De vraag is enkel of er überhaupt iets is wat wel genoeg is daarom nu druk bezig vanalles te regelen om deze maand goed doir te komen samen en dan in juni ofzo maar eens kijken of training op dit gebied nodig is. Eerst maar eens laten opgroeien voordat ik mogelijk iets ga aan pakken wat zichzelf op lost met volwassen worden.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Angstfase pup, vuurwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:20

Dat was mijn idee dus ook dierenfan. Ik geloof echt in energie en de invloed op de hond, maar ik geloof er niet in dat dit probleem met energie te maken heeft. Ik heb me genoeg verdiept in gedrag en dierenfan ook. Natuurlijk is iedere hond anders, maar om dan te stellen dat bij deze hond (of bij mijn bange) de energie het probleem is, dat komt er niet in. Helemaal niet als er daarvoor al andere bange honden geweest zijn en daar de energie geen probleem was.

Dierenfan, ik heb een vriendin een bericht gestuurd, zij is DA assistente. Even kijk wat zij aandraagt qua opties. Ik hoop nog op tips hier qua middelen, want dan kan ik ze ook proberen ;)

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 23:34

MyWishMax schreef:
Dat was mijn idee dus ook dierenfan. Ik geloof echt in energie en de invloed op de hond, maar ik geloof er niet in dat dit probleem met energie te maken heeft. Ik heb me genoeg verdiept in gedrag en dierenfan ook. Natuurlijk is iedere hond anders, maar om dan te stellen dat bij deze hond (of bij mijn bange) de energie het probleem is, dat komt er niet in. Helemaal niet als er daarvoor al andere bange honden geweest zijn en daar de energie geen probleem was.

Dierenfan, ik heb een vriendin een bericht gestuurd, zij is DA assistente. Even kijk wat zij aandraagt qua opties. Ik hoop nog op tips hier qua middelen, want dan kan ik ze ook proberen ;)


Fijn en alvast bedankt! Overigens best wat mensen geven van merk puur de tranquil en in de laatste 2 weken er ook de nervo bij met zeer goede resultaten ;)
Tranquil kan ook langdurig gegeven worden. Op zich best een optie ook maar hoop op nog meer ideeën

Vanavond het vuurwerk net ontlopen dus was het goed uitlaten. Net fikse knallen maar eenmaal binnen dan amper reactie er op gelukkig.

Enne hahahaha knap wat je met je honden bereikt terwijl je kennelijk ook weinig weet van gedrag haha we hebben ook al jaren zulke makkelijke schoothondjes ;) daar kun je ook niets van leren

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 00:21

Mijn hond blijkt helaas ook erg bang voor vuurwerk te zijn. Ze komt uit het asiel en ik heb haar sinds maart, ik wist het dus niet. Anders was ik wel eerder begonnen met trainen. De mijne is helaas binnen ook bang, na een paar harde knallen komt ze een half uur haar bench niet meer uit. Ik denk dat natuurlijke middelen daar niet meer tegenop gewassen zijn. Nu is er hier nog niet zo veel vuurwerk, nog niet eens dagelijks dus het is nu nog zonder medicatie te doen. Maar in de dagen voor de jaarwisseling krijgt die van mij alprazolam, ik vrees dat ze anders überhaupt niet meer naar buiten durft. De dag zelf krijgt ze Sileo. Dat is een relatief nieuw middel dat erg goed angstremmend werkt. Zelf heb ik het dus nog niet geprobeerd, maar de assistente op m'n werk was er laaiend enthousiast over. Zij spoot haar eigen hond altijd om half 12 plat en om half 1 weer wakker. Dus echt volledig onder zeil. Met de Sileo was dat niet meer nodig en ging de hond gewoon zelf rustig liggen maffen.
Zowel alprazolam als dexmedetomidine, de werkzame stof in Sileo, worden ook humaan gebruikt. Ze hebben beide een goede angstremmende werking en geven geen spierverslapping. Het kan wat versuffend werken, maar bij de juiste dosering is de hond gewoon nog aanspreekbaar en alert. Ze kunnen ook gewoon nog uitgelaten worden en bovendien werken beide medicijnen niet zo lang, mocht het dus toch niet de gewenste reactie geven is het snel weer uitgewerkt. Vetranquil moet je inderdaad ver vandaan blijven, dat werkt sterk spierverslappend en remt de angst niet.

Wat betreft supplementen ben je nu helaas al te laat, daar moet je echt een maand van te voren al mee beginnen. Dat geldt dus ook voor Zylkène, dat is ook een supplement. En als een hond echt heel bang is, is dat vaak ook niet voldoende. Van Adaptil hoor ik eigenlijk alleen maar dat het voor vuurwerkangst nauwelijks wat doet.

Clomicalm is geen supplement maar echt medicatie, maar daar moet ook eerder mee gestart worden omdat het pas na een paar weken goed werkt. Dat wordt vooral gebruikt voor honden met langdurige angstklachten, niet bij specifiek vuurwerkangst. Al kan het daar ook voor gebruikt worden, maar dan moet je minstens zes weken van te voren starten.

De andere middelen die worden genoemd heb ik geen ervaring mee.

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Angstfase pup, vuurwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 01:40

Je geeft zelf verschillende signalen aan waarbij de hond vluchtgedrag toont en dichtslaat en je hem vervolgens optilt dat goed juist dat gedrag....
Je moet hem op dat moment met kalme energie eruit halen. Zelf rustig blijven en druk uitoefenen in de hersenen. Zodra hij gaat vluchten niet de lijn laten vieren maar vasthouden op een plek. Toont hij erna ontspanning in de lijn dan belonen en herhalen. Maar dan belonen met stem niet fysiek soms uit dit juist weer in vluchtgedrag als je het verkeerd geeft.

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 04:48

AfricanLady schreef:
Je geeft zelf verschillende signalen aan waarbij de hond vluchtgedrag toont en dichtslaat en je hem vervolgens optilt dat goed juist dat gedrag....
Je moet hem op dat moment met kalme energie eruit halen. Zelf rustig blijven en druk uitoefenen in de hersenen. Zodra hij gaat vluchten niet de lijn laten vieren maar vasthouden op een plek. Toont hij erna ontspanning in de lijn dan belonen en herhalen. Maar dan belonen met stem niet fysiek soms uit dit juist weer in vluchtgedrag als je het verkeerd geeft.



Ik ben benieuwd, wat geef ik aan voor signalen? Kennelijk heb jij mij gezien haha echt volkomen onzin wat jij nu zegt over wat ik doe overigens en hoe het op te lossen.

Dus stel dat ik zo lang buiten blijf nadat hij zo geschrokken is dat hij weer relaxt is dan moet ik gaan schreeuwen naar???? Of ze aub hetzelfde vuurwerk nog eens gooien. Uiteraard voordien ook al want het mag niet gegooid worden voor hij hersteld is. Gezien meestal vuurwerk gegooid wordt buiten zicht denk ik er maar over een megafoon aan te schaffen...

Blijft nog net dat puntje dat ik druk in zijn hersenen moet uitvoeren over... Hoe bereik je een onbereikbare hond...

Zal vast goed bedoeld zijn hoor maar nogmaals heb geen trainingsadviezen nodig heb zo mijn eigen methodes en manieren en die werken goed. Ik weet echt wel wat ik doe. Er zijn meerdere wegen naar Rome ook qua traingen en nooit dat ik een hond in zo'n situatie laat stikken en het zelf uit laat zoeken. Hij gaat daar zelf niet uit komen namelijk

Lente
Berichten: 27787
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Angstfase pup, vuurwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 08:07

Even voor mijn duidelijkheid. Je bent dus specifiek níet op zoek naar tips hoe om te gaan met het gedrag maar alleen naar middelen die je hem kan geven om hem te kalmeren?

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 09:34

Lente schreef:
Even voor mijn duidelijkheid. Je bent dus specifiek níet op zoek naar tips hoe om te gaan met het gedrag maar alleen naar middelen die je hem kan geven om hem te kalmeren?



Jep, train al flink wat jaren dat lukt mij zonder tips. Ondersteuning doe ik vrijwel alleen met bach bloesem als het nodig is en ken vrij weinig andere middelen. Tenminste ik weet wat er is en hoe het heet maar geen idee of die middelen doen wat ze zeggen dat ze doen of dat ze eigenlijk niets doen. Dat is de vraag ook al vanaf eerste bericht ;)

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Angstfase pup, vuurwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 09:42

Thundershirt in combinatie met relax compositum van groene os. Heeft bij mijn golden fantastisch gewerkt afgelopen jaar.

Nu normale dosis geven en met oudjaarsdag mag je flink overdoseren (= gecheckt bij leverancier).

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 09:45

Rotsituatie, en helaas geen tips. Ik heb inmiddels de ervaring dat de ene hond wel bang is en de andere hond niet. Dat een bange hond geen steun ondervindt van meerdere niet bange honden en dat de enige manier is om er zo normaal mogelijk mee om te gaan en de knallen zoveel mogelijk te vermijden helaas.

Martinedd

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: In de rimboe in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:31

Bij mijn puppy lessen wordt er aandacht aan besteed dmv geluiden die op de achtergrond spelen.

Middelen die er zijn om te ondersteunen zijn:

- homeopathische druppels
- Thundershirt, verkrijgbaar bij je DA
- Je kunt ook zelf je hond wrappen met een sjaal oid
- Veilige plek creëren voor je pup dmv bench met deken erover.

Verder kun je oefenen met vuurwerkcd en stukje training. Zelf gebruik ook wel de techniek met de ballonnen.