Acute alvleesklierontsteking kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Acute alvleesklierontsteking kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 08:08

Ik ben wegens bepaalde redenen heel lang niet meer op bokt geweest, maar nu ben ik wanhopig op zoek naar ervaringen.

Het begon oudejaarsdag (30/12), dat mijn kat bloed had geplast. Gelijk naar de DA en geconstateerd dat zij een blaasontsteking had als gevolg van de stress van het vuurwerk (kat heeft extreme angst hiervoor). Metacam meegekregen voor een week.

Ik heb braaf elke dag de Metacam gegeven totdat ik merkte dat ze zaterdag 5 januari ineens haar eten niet at. Ik heb haar nog geprobeerd te paaien met lekkere dingen, maar dat mocht niet baten.

Dus op naar de spoed DA, hij vermoedde nav mijn verhaal een alvleesklierontsteking. Hij heeft haar een injectie Cerenia gegeven in de hoop dat dit haar zou helpen. Dit hielp gedurende de zaterdag, ze at weer beetje bij beetje.

Zondag (6/1), toen de 24 uur voorbij waren, stagneerde het eten. Ze at wel, maar minder. Telefonisch contact gehad met de spoed DA. Die zei, omdat ze nog at, dat ik tot maandag kon wachten voor mij eigen DA.

Dus zo gezegd, zo gedaan. Maandagochtend (7/1) direct naar mijn eigen DA en ook zei concludeerde een alvleesklierontsteking. Bloed geprikt, injectie Cerenia en Cerenia tabletten mee naar huis (elke dag 1).

Dinsdag (8/1) zag ik s’ochtends dat ze niet at, ze trok haar buik samen en had duidelijk pijn. Dus wederom naar de DA. Zij gaf haar een injectie Buprecare en gaf mij Mirtazipine mee voor de eetlust op te wekken (1/8 per 3 dagen).

Woensdag (9/1) kwam de uitslag van het bloedonderzoek, waar het normaal ver onde 5 moet zitten, zit het bij mijn kat op 14,7. Overduidelijk een acute alvleesklierontsteking.

Sindsdien gaat met ups and downs. Afgelopen maandag (14/1) zat ik wederom bij de DA gezien ze toch wel pijn had. Dus een spuit buprecare erin, moest naar een 1/2 Cerenia en ik kreeg ampullen mee om de buprecare zelf in de mond te spuiten

Maandag en dinsdag heeft ze goed gegeten, maar woensdagochtend werd ze weer minder. Dus spuit buprecare erin en ze ging enigszins wat eten. Maar vanochtend at ze weer niet, dus ik ga zo weer de DA bellen. Heb een vermoeden dat we enerzijds de Cerenia te snel zijn gaan afbouwen en dat de buprecare thuis een lagere dosis is dan via de DA.

Ik zoek dan ook ervaringen met een alvleesklierontsteking qua medicijnen en qua eten.