ik ben op zoek naar succesverhalen met anti-sociale dramapoezels en de bijbehorende aanpak.
Ik heb nu ruim 10 jaar een geweldige poes, verschikkelijk lief, geen schootkat, maar zachtaardiger dan deze krijg je ze niet. Maar ik heb al die tijd alleen gewoond, hierdoor zijn we enorm op elkaar ingespeeld, wat als resultaat heeft dat, als ik op vakantie ga, de truttenbol stopt met eten en nu ze speciaal voer krijgt en medicijnen kan ik het niet riskeren dat ze stopt met eten. Daarnaast kas ik haar gedurende die periode ook niet naar buiten laten omdat ze dan 'wegloopt'.
Met weglopen bedoel ik het type weglopen wat kleine kindjes doen nadat mams ze heeft verteld dat ze hun kamer moeten opruimen

Anyways, ze is dus enorm afhankelijk van mij. Het scheelt dat ik de financiën niet echt heb om op vakantie te gaan, maar dit gaat binnenkort waarschijnlijk wel veranderen. Dus eigenlijk wil ik een maatje voor haar zodat ze niet helemaal alleen is als ik er een paar dagen niet ben.
Maar nu komt het... Zo lief als ze is voor mensen, zo'n k*tkat is het naar andere katten. Ze is verschrikkelijk agressief, gaat met haar 13 jaar zelfs het gevecht aan met zwerfkaters die 2x zo groot zijn dan haar en ik zie de dierenarts vaker dan dat ik de dierenwinkel zie

Maar ik merk nu toch, nu ze wat ouder wordt en haar voer echt moet eten om haar medicijnen binnen te krijgen (artrose) ik me al zorgen ga lopen maken als ik 2 nachtjes bij vrienden overnacht. Ik weet bij voorbaat gewoon dat er gedonder van komt. Ouders die lopen te zoeken naar een kat (of er simpelweg door genegeerd worden) omdat madame het niet zint dat ik er niet ben, en voerbakken die onaangeroerd blijven. Bovendien moet ik haar dus in huis opsluiten terwijl het wel een kat is die heel graag buiten komt. M.a.w. ik mishandel haar eigenlijk gewoon in haar ogen

Dus ik zit er serieus over na te denken een kat erbij te nemen. Zeker onderdanige katers die het vreten voor hun neus weg laten kapen lijkt ze wel mee te kunnen (ooit eens 1 een uurtje in huis gehad voordat ik die naar het asiel bracht). Maar ik wil gewoon een oplossing voor dit probleem en hoop dit te kunnen tackelen met een kat waar ze wèl mee kan.
Zijn er hier mensen die een dergelijke kat hebben die toch met succes een 2e kat hebben kunnen introduceren? En zo ja, hoe?
Ik begrijp dat kittens niet echt een optie zijn, dit hoeft van mij ook niet. Maar ik wil niet af en aan slepen met katten of met mijn kat om uit te vogelen wat nou wel of niet past. De 1e plaats is gewoon mijn huidige kat. Ze hoeft niet in 1 mandje te slapen met een andere kat, maar het moet wat prettige afleiding zijn voor haar zodat ze niet in hongerstaking gaat of zich ellendig voelt omdat ik een paar dagen weg ben.
Haar bij een ander in huis doen heb ik ook geprobeerd, maar dan wordt ze gewoon echt ziek. Dat is dus helaas geen optie. Ze hangt echt enorm aan mij (en haar thuis) voor een kat. Dus ik hoop dat mij wat verder kan helpen.