Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Utixo schreef:Ik snap sowieso nooit zo goed waarom de gemiddelde bokker hun paard wel achter stroom zet, maar o wee als een hond actie/reactie krijgt. Zolang een paard niet tegen het draad aanloopt krijgt hij geen schok, als een hond niet idioot doet krijgt hij geen schok.
Wij hebben er 1 van Petsafe, maar dat is echt een actie/reactie band. Geen piepjes van te voren. Die had mijn hond namelijk binnen no time uitgevogeld. Blaffen is een schok.
Palmera schreef:Utixo schreef:Ik snap sowieso nooit zo goed waarom de gemiddelde bokker hun paard wel achter stroom zet, maar o wee als een hond actie/reactie krijgt. Zolang een paard niet tegen het draad aanloopt krijgt hij geen schok, als een hond niet idioot doet krijgt hij geen schok.
Wij hebben er 1 van Petsafe, maar dat is echt een actie/reactie band. Geen piepjes van te voren. Die had mijn hond namelijk binnen no time uitgevogeld. Blaffen is een schok.
Ik mag toch hopen dat jij wel het verschil ziet tussen een paard dat in een wei áchter stroom staat en een hond die ermee om zijn nek loopt.
En verder hou ik mijn mond want ik vind het een zinloze trainingsmethode, uitermate geschikt voor het type baas dat het vertikt tijd te nemen voor de hond.
Utixo schreef:Ik vind het altijd knap hoe mensen van achter hun beeldscherm de conclusie kunnen trekken van wat voor een hond en welke traingsmethodes er zijn gebruikt.
Merel_Brit schreef:trainingshalsband.nl
Die verkopen verschillende systemen, ik heb een trainingsband (met afstandbediening dus) om veel beter en gerichter te kunnen corrigeren. Een blafband gaat pas na de 3e keer ofzo blaffen af, dan is de hond al veel te hoog in energie kunnen komen. Naast de band zul je ook gericht moeten trainen op het negeren van de omgeving, maar ik ga er vanuit dat je dit als hulpmiddel wilt gebruiken.
MariekeB schreef:Ik trek me terug uit dit topic. Krijg zelfs een nare pb over het feit dat ik dit gedaan heb.