Honden apart voor bezoek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Honden apart voor bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:06

Het ligt er denk ik toch ook wel aan hoe het gebracht word, en of er meegedacht kan worden.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:21

MariekeTV schreef:
Het ligt er denk ik toch ook wel aan hoe het gebracht word, en of er meegedacht kan worden.


Het is gewoon heel simpel, iemand die komt werken in jouw huis dient ook dusdanig gefaciliteerd te worden. Ik heb ook een hond, een hele blije vrolijke Beagle, maar op het moment dat bijvoorbeeld iemand hier zou komen om te werken en zij hebben last van haar dan sluit ik haar op, zeker voor iets wat twee uurtjes duurt. Kraamverzorging is wel anders, dan is er de hele dag iemand hier maar dan zou ik zelfs geen risico's nemen met een grommende hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:33

TinkerTreas schreef:
Even jullie mening nodig, want ik denk dat ik er nu niet juist naar kan kijken.
Ik heb 2x in de week iemand in huis die mij begeleid met een aantal dingen, vanwege mijn ass en de ass van mijn zoontje. Nu heeft mijn vorige begeleidster een nieuwe baan, dus er kwam een nieuwe.

Ik heb 2 honden, Marlin blaft altijd flink als er iemand binnenkomt, maar wordt al snel rustig en gaat dan gewoon rustig slapen.
Buusya blaft niet, komt even snuffelen en gaat dan ook slapen.
Toen mijn nieuwe begeleidster kwam, blafte Marlin flink liep van haar weg en ging op zijn vaste plekje op de bank liggen. Buusya bromde wat en liep gelijk naar haar mand.
Toen mn begeleidster ging zitten wilde Buusya even snuffelen, maar mn begeleidster vroeg of ik de honden apart wilde leggen omdat Buusya naar haar gromde. En ze vond Marlin erg angstig en vertrouwde hem niet.
Ik heb aangegeven dat ze niets doen en als je ze negeert dat ze dan ook niet naar haar toe komen. (Ik had Buusya weg gestuurd en die ging weer in haar mand liggen).
Maar ze bleef erbij dat ik de honden apart moest leggen, want ze voelde zich er niet goed bij.

Nu zijn mijn honden niet gewend om ergens opgesloten te zitten. En Marlin gaat erg blaffen als ik hem ergens opsluit en ik ben in huis bezig. Dit is ook nooit nodig want hij is rustig in huis en luistert goed.
Van Buusya weet ik niet hoe ze dit vindt, die is nog niet zo lang bij me maar tot nu toe maakt die zich nergens druk om. Een heerlijk relaxte hond.

Ik begrijp heel goed dat ze zich niet fijn voelt, als je niet van honden houdt en je komt in een huis met een blaffer en de ander gromt naar je (al vond ik het geen grommen, maar goed).
Maar ik heb er geen zin in om mijn onzekere hond over de zeik te helpen 2x in de week. Terwijl het net hartstikke goed gaat.

Ze is nu weg gegaan en ik zou er over nadenken hoe ik het oplos voor de volgende keer. Ik kon er nu ook niets mee.
Ik heb eigenlijk zoiets van stuur iemand die niet bang is voor honden, maar ik weet natuurlijk ook niet of dit mogelijk is met personeel.

Wat zouden jullie doen? Toch hond apart en maar laten blaffen (zullen de buren ook niet blij mee zijn denk).
Of vragen of er iemand anders kan komen, wat misschien niet mogelijk is.



Ik heb ook een tijd thuis begeleiding gehad en heel simpel ik ben er altijd heel kort in gelijk vanaf dag 1 richting een instantie, ik heb katten, ben je allergisch/bang whatever is dat mijn probleem maar ik hoef niemand in m'n huis te hebben die van mij verwacht dat ik mijn katten ergens anders zet/opsluit whatever.
Desondanks heb ik 1 begeleidster gehad die volgens mij bang was voor katten, maar mijn katten luisteren prima net als jou honden als ik het zo lees (ja ik begrijp dat een kat en hond niet het zelfde zijn) en laten haar dan verder ook met rust.
Ik zie niet zo goed wat jou hond verkeerd heeft gedaan dat hij nu gelijk apart gehouden moet worden en vind zo'n houding van een begeleidster eerlijk gezegd heel apart als je hond gewoon luistert en in zijn mand gaat wanneer je er om vraagt heeft zij er verder geen last van.
Ik zou er eerlijk gezegd niks mee doen en mensen zullen mij waarschijnlijk kort door de bocht vinden maar dan zou ik eerder in gesprek gaan met de instantie waar de begeleiding van komt dat er bekend is dat je honden hebt en dat als iemand daar al na een week moeilijk over doet diegene misschien niet geschikt is om bij jou thuis te komen :x
Ik wens je heel veel succes er mee in ieder geval, begrijp dat het lastig voor je is!

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:44

Amandavd schreef:
MariekeTV schreef:
Het ligt er denk ik toch ook wel aan hoe het gebracht word, en of er meegedacht kan worden.


Het is gewoon heel simpel, iemand die komt werken in jouw huis dient ook dusdanig gefaciliteerd te worden. Ik heb ook een hond, een hele blije vrolijke Beagle, maar op het moment dat bijvoorbeeld iemand hier zou komen om te werken en zij hebben last van haar dan sluit ik haar op, zeker voor iets wat twee uurtjes duurt. Kraamverzorging is wel anders, dan is er de hele dag iemand hier maar dan zou ik zelfs geen risico's nemen met een grommende hond.



Ik vind het te kort door de bocht, sorry.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Honden apart voor bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:47

Lijkt mij niet meer dan normaal fatsoen.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:51

Mja ik denk dat de meningen die je op Bokt hierover krijgt ook wel enigszins gekleurd zijn. Het is natuurlijk een paarden forum, met veel dierenvrienden.

Er zijn echter ook genoeg mensen die helemaal niks met dieren hebben, of er bijvoorbeeld helemaal geen ervaring mee hebben. Wat jullie zien als gewoon honden gedrag kan op zo'n persoon heel anders overkomen. Vind ook niet dat je van zo iemand kan verwachten dat ze maar speciaal voor jou met je hond leren omgaan.

Ts, ik denk dat vastleggen of zo'n ren echt een prima oplossing is!

NoGo

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:56

Amandavd schreef:
Lijkt mij niet meer dan normaal fatsoen.

Waarom? Het is TS haar huis heeft niets met fatsoen te maken.
Als de begeleidster ipv bang, allergisch zou zijn moet ts dan ook maar gewoon haar honden wegdoen?

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:00

Amandavd schreef:
Lijkt mij niet meer dan normaal fatsoen.


Ik zeg ook niet dat er niet naar een oplossing gekeken kan worden.
Maar iemand die bij mij in huis komt (ook al is dat om mij te helpen) en eist dat de hond opgesloten word.....
Dat gaat er bij mij niet in.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Honden apart voor bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:02

wat is het probleem.. Hier gaan de honden bij bezoek die er niet van houd even in de bench of in een andere ruimte. Kleine moeite en moet een hond gewoon leren. Wat nu je krijgt een ongeluk in huis en ambulance personeel moet in jou huis. Niet iedereen is van honden gediend.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:05

Amandavd schreef:
Lijkt mij niet meer dan normaal fatsoen.

Dit inderdaad. Beetje rekening houden met iemand anders. En al zeker wanneer de hond grom-geluiden maakt :)
Bij ons gaan de honden altijd even apart wanneer er bezoekers zijn. Soms laten we hen na een tijdje erbij, maar ook niet altijd.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:07

NoGo schreef:
Amandavd schreef:
Lijkt mij niet meer dan normaal fatsoen.

Waarom? Het is TS haar huis heeft niets met fatsoen te maken.
Als de begeleidster ipv bang, allergisch zou zijn moet ts dan ook maar gewoon haar honden wegdoen?


Ts krijgt iemand over de vloer om te werken, niet zomaar bezoek. Het is graag of niet he, er zijn zat mensen die heel graag geholpen willen worden.

En die opmerking over die allergie is echt het domste wat ik vandaag gehoird heb.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:11

Myrthe3 schreef:
Ze even vast doen aan een touw oid op hun vaste plekje een optie? Zijn ze er toch bij, niet alleen, maar kunnen ze niet bij de begeleider komen.



Dat is wat ik zou doen.

Want als iemand bang is en dat merken de honden heel goed en dan kan het wel eens verkeerd gaan.

Als ik iets niet vertrouw wil ik het ook uit mijn buurt hebben en zo nee, dan ga ik toch gewoon weg en zoek het maar lekker verder uit.

Kabayo

Berichten: 14041
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:11

Als ik bezoek heb gaat mijn hond altijd in de mand. Niet iedereen zit te wachten op een vieze natte tong of al dat haar. En ik zit daarbij niet te wachten op een schooi hond als de visite die "arme" hond lekkers geeft.

Als iemand je hond niet vertrouwd of eng vind is het niet heel raar om ze in een andere ruimte te doen lijkt mij..

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Honden apart voor bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:12

Wij hebben ook altijd honden en er zijn weleens mensen die het eng vinden, dan deden we ze gewoon apart. Wel zo fijn voor iedereen, daar gaan de honden heus niet kapot aan.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:29

Leren om in een andere te zijn als er iemand komt, of ze dan gaan blaffen of niet. Als ze toch blaffen is het een kwestie van door zetten.

NoGo

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:31

Amandavd schreef:
Ts krijgt iemand over de vloer om te werken, niet zomaar bezoek. Het is graag of niet he, er zijn zat mensen die heel graag geholpen willen worden.

En die opmerking over die allergie is echt het domste wat ik vandaag gehoird heb.


ik geloof niet dat het nog de moeite waard is om hier serieus op te antwoorden :')
------
Ts ik hoop dat je met de tips uit het topic iets kunt en/of eruit komt met de instantie die je begeleiding verzorgt.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:45

Ik ken de situatie vanaf alle twee de kanten :)

Vanaf de kant van de hulpverlener; ik verleende zorg bij een mevrouw met een herder. Deze herder had al eens van zich af gegrepen. Bij een beweging was het al grommen. Ik moest net als mijn collega’s mevrouw helpen bij aan en uitkleden. Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen dat de hond in de woonkamer bleef en wij ons werk boven konden doen gaf ons allemaal een veiliger gevoel uiteraard ben je in het huis van iemand anders maar iemand moet wel met een veilig gevoel zijn werk kunnen doen.

Vanaf de kant van de zorgvrager; voor begeleiding, huishoudelijke hulp ga ik niet mijn twee labradors elders onderbrengen. Gelukkig wordt er bij aanvang van huishoudelijke hulp ook gevraagd of je huisdieren hebt. Ik hoef 1 iemand niet weer hier in huis te hebben. Geklaag over haren in een stofzuigerzak vind ik super overdreven. Daarvoor zijn immers stofzuigerzakken en heb niet voor niets voor huishoudelijke hulp een indicatie. Anderzijds is het bij binnenkomst dat knuffelen mag, onze huishoudelijke hulp, vind dat zelf ook leuk maar daarna moet het ook klaar zijn.
Begeleiding heb ik sinds een jaar een andere lieve aardige dame. Van te voren wordt idd niet geïnformeerd naar huisdieren. En nu een begeleidster die er niet bang voor is maar voor haar hoeft het ruiken etc gewoon niet. Prima, ik houd er dus ook rekening mee. Even meelopen bij binnenkomst is oké maar daarna is het klaar. Vonden mijn twee labrador dames eerst vreemd maar accepteren dit nu prima.
Opsluiten zal ik dus niet doen. Als iemand bij ze een onveilig gevoel heeft ligt het echt aan hun zelf gezien ze beide altijd blij zijn en super gemakkelijk (ze mogen niet voor niets 2 dagen in de Week mee naar dagbesteding waar ze zeer geliefd bij iedereen zijn). Maar ze hoeven er ook geen last van te hebben.

belle_boef

Berichten: 10745
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:52

Ik snap de begeleider wel. Je komt in een vreemd huis met een vreemde hond, je moet er maar op vertrouwen dat de hond zich gedraagd als de eigenaar dat zegt. Heb als zo vaak gehoord “doet hij anders nooit” gun je begeleider om op een voor haar fijne manier jouw hond te leren kennen en dan kunnen ze op termijn vast wel los in huis. Je kan niet van haar verwachten dat ze zich volledig op jouw kan focussen als ze een vreemde hond om zich heen heeft die ze niet vertrouwd en niet in kan schatten.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:54

Ik werk ook als begeleider bij verschillende gezinnen thuis.
Nu heb ik thuis twee honden en ben ik niet snel bang voor honden, dus tijdens de begeleiding vind ik een hond erbij meestal geen probleem.
Er zijn echter uitzonderingen geweest waarbij ik heb gevraagd of ze de hond in een andere kamer wilden doen als ik kwam.
Het ging dan om honden die echt niet opgevoed waren of zich zo gedroegen dat ik het niet vertrouwde.

Ik heb ook collega’s die niet van honden houden of er bang voor zijn. Die vragen bij ieder gezin met een hond of de hond in een andere kamer mag als zij op visite komen. Ik heb nog nooit mee gemaakt dat dit een probleem is.
Misschien kan je begeleider zelfs meedenken in hoe dit op te lossen. Het traphekje lijkt mij overigens een hele goede oplossing!

Als mensen bij mij thuis komen liever niet willen dat de honden erbij zijn doe ik ze ook in de voorkamer. Niet iedereen houdt van honden. Of zijn er bang voor door nare ervaringen uit het verleden.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:07

NoGo schreef:
Amandavd schreef:
Ts krijgt iemand over de vloer om te werken, niet zomaar bezoek. Het is graag of niet he, er zijn zat mensen die heel graag geholpen willen worden.

En die opmerking over die allergie is echt het domste wat ik vandaag gehoird heb.


ik geloof niet dat het nog de moeite waard is om hier serieus op te antwoorden :')
------
Ts ik hoop dat je met de tips uit het topic iets kunt en/of eruit komt met de instantie die je begeleiding verzorgt.


Niet als je van die rare vergelijkingen blijft maken nee.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Honden apart voor bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:35

Ik werk met honden,en heb er thuis ook 5.Maar als er mensen hier moeten zijn zet ik ze even weg.Wij hebben er een kinderhekje voor.Mijn honden zijn getraind en blijven best liggen als ik dat zeg en grommen ook niet.Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen van honden houd of zich er prettig bij voelt.
Je word er zelf niet slechter van als je wat empathie met een medemens hebt en je hond word er niet slechter van als hij weet dat hij niet overal bij hoeft te zijn dat je als baas prima in staat bent dingen te regelen.
Ik vind het trouwens wel knap dat de TS hier de vraag stelt en er over nadenkt.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:07

CharmingS schreef:
Daarnaast denk ik dat je zelf ook even aan het trainen mag als je hond agressief word als er mensen binnen komen, is niet echt normaal gedrag namelijk! En je hond in een bench proppen is niet trainen dus dat geld niet ;)


Klopt, is ook geen normaal gedrag, helaas krijg je sommige trauma's er zelfs na jaren trainen er niet uit. Ook honden hebben zo hun afwijkingen waar je helaas niet altijd wat aan kunt doen. Dus helaas, verkeerd gedacht.

Laatste klopt inderdaad, een hond in een bench proppen is wat anders dan training met een bench.

beert
Berichten: 2433
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:24

CharmingS schreef:
SweetVanille schreef:
Even heel cru. JIJ wil begeleiding.
Ze geeft zelfs aan jouw honden niet prettig te vinden. Dan is het een kleine moeite even je honden apart te zetten. JIJ wil toch geholpen worden?

Ik vind het best asociaal dat je geen rekening wilt houden met iemand die jou komt helpen.

En ja, ik heb ook een hond, die agressief wordt en gaat blaffen als er een onbekende komt. Dus ik heb mijn hond geleerd dat de bench een veilige plek is.
Dus aan het trainen met je honden ;)



Wauw wat een kort door de bocht reactie.. TS heeft ASS en haar zoontje ook, en daar heb je nu eenmaal begeleiding voor nodig. Ik denk dat de TS er ook niet om heeft gevraagd en dat ze liever had gehad dat haar kind geen begeleiding nodig zou hebben. Dus ik vind dit echt een belachelijke reactie -O- . Daarnaast denk ik dat je zelf ook even aan het trainen mag als je hond agressief word als er mensen binnen komen, is niet echt normaal gedrag namelijk! En je hond in een bench proppen is niet trainen dus dat geld niet ;)

@TS ik snap dat als je bang bent van honden dat het niet prettig is als er een onzekere hond bij je komt snuffelen, en dat je ze zich daar niet fijn bij voelt. Maar ik struikel een beetje over het feit dat ze eist dat jij je honden opsluit. Ze had het ook netjes kunnen vragen en je kunnen helpen zoeken naar een oplossing die voor jullie allemaal goed werkt.

Ik snap van uit je ASS dat veranderingen die opeens worden geëist daarmee niet goed gepaard gaan, dus snap haar dan ook niet zo goed dat ze dit zo brengt, mijn aanpak zou het niet zijn in ieder geval..

Maar goed dan zit je nog steeds met het feit dat zei zich niet op haar gemak voelt als de honden aanwezig zijn, en zei daardoor misschien haar werk niet zo goed zou kunnen doen als gewenst is. Dus dan denk dat je of je honden even 2 uurtjes per week apart moet doen, of moet vragen om andere begeleiding. En daarnaast doe ik mijn honden (8 maanden en 2 jaar) dagelijks even een uurtje apart(soms zelfs wat langer), ze moeten namelijk ook gewoon alleen kunnen zijn.
Als je dit geleidelijk aanpakt, dus eerst 10 minuten en dan iedere dag 10 minuten langer, en dan natuurlijk goed belonen als ze lief zijn geweest.

Hoop dat jullie er uit kunnen komen

Niet om het een of ander, maar ik heb geen idee wat ASS is en volgens jouw reactie is dat wel relevant? Want ik snap de reactie van Sweet vanille hier wel, ook al is het kort door de bocht.

Ik zet zelfs de kat apart als er bezoek komt (bij bepaalde mensen), snap niet zo goed waarom dat bij honden een probleem zou moeten zijn.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37269
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:25

Ass is wat voorheen autisme en asperger genoemd werd.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Honden apart voor bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:28

Ik vind het dan weer heel logisch dat je ervoor zorgt dat je hond niet ongevraagd naar het bezoek toegaat, al helemaal niet als de hond daarbij gromt/blaft.