Klein kortharig en makkelijk hondenras gezocht..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Klein kortharig en makkelijk hondenras gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:54

Een Bodeguero? Hele sociale hondjes. Qua uiterlijk een Jack Russel op lange poten, maar qua karakter veel minder fel, eigenzinnig. Heel actief, sportief, kunnen makkelijk 10 km mee op wandeling, of naast de fiets i.p.v. op de fiets. Echte gezelligheidshondjes.

charmante

Berichten: 116
Geregistreerd: 22-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:58

Ik kan van harte een dwergpincher aanraden. Luisteren vrij goed, heel baasgericht, lief en loyaal.
Is wel vrij waaks maar als ze de bezoekers kent ligt ze ook daar graag op schoot.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:28

Ik heb dus een whippet en een Chihuahua/dwergpincher

De kleine is echt de grappenmaker in huis en voor de duvel niet bang :D
Oké, mensen voeten zijn wel dood eng want wie weet of deze wel op je gaan staan :')

Maar inderdaad wel waaks, ook gevoelig m.i.

Ik zie hier genoemd worden dat een whippet te gevoelig is, ik denk dat dit de uitzonderingen zijn. De mijne ken ik als zijnde troostend en tegen je aankruipen als je verdriet hebt.

Evenals die kleine, maar of dat echt rasstandaard is. Het is wel een echte schoothond. Het liefst bij iedereen en altijd en overal :D

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Klein kortharig en makkelijk hondenras gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:35

Je zegt in je startpost dat je(ze) een hond wil die een halve dag alleen moet kunnen zijn, post erna zeg je dat je(ze) een pup wil...Dat gaat niet samen natuurlijk... Dan moet je toch echt voor een volwassen hond gaan als die gelijk een halve dag alleen moet zijn.

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:53

Sonja_vR schreef:
Pocket Bully en alle verkleinde rassen in het algemeen zou ik ook afraden
Verkleinen brengt risico’s met zich mee zoals dwerggroei


Daarom naar een goed aangeschreven fokker gaan. Die verkopen geen pup die dwerggroei heeft. Als er onverhoopt toch iets mis blijkt met de pup dan nemen ze hem ook terug.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:41

SweetVanille schreef:
Je zegt in je startpost dat je(ze) een hond wil die een halve dag alleen moet kunnen zijn, post erna zeg je dat je(ze) een pup wil...Dat gaat niet samen natuurlijk... Dan moet je toch echt voor een volwassen hond gaan als die gelijk een halve dag alleen moet zijn.

het uiteindelijk doel kan zijn dat ene hond een halve dag alleen kan zijn , of een dagdeel, whatever
dat wil niet zeggen dat dat direct zo moet zijn he :)

hier moeten de de honden ook 6 uur alleen kunnen zijn , de puptijd telt daarin niet mee bij mij
en bij veel mensen is dat hetzelfde

kinderen moeten ook zichzelf een uurtje kunnen vermaken , maar dat geld niet voor babies van een week oud

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:44

Gecondoleerd, vrienden van ons hebben een klein windhondje maar die zijn heel hyperactief.
Ik dacht aan een tekkel, zijn klein, heel vriendelijk (uit mijn ervaring) en relatief rustig.
Wij hebben een keeshondje, super leuk beestje maar is niet kortharig en heeft echt nood aan veel wandelen en buiten zijn...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:46

capopjekop schreef:
Daarom naar een goed aangeschreven fokker gaan. Die verkopen geen pup die dwerggroei heeft. Als er onverhoopt toch iets mis blijkt met de pup dan nemen ze hem ook terug.

ik ben gewoon anti minifokkerij in de zin van verkleiningen fokken van bestaande rassen/types
je neemt namelijk gewoon een bewust risico op, ook als ouders correct getest zijn op whatever een rasvereniging voorschrijft
dwerggroei is iets wat ten alle tijden kan voorkomen bij in ieder geval verklein fok ,(er zijn meer situaties waarbij het voor kan komen, inteelt is er nog 1 van )

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Klein kortharig en makkelijk hondenras gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:50

Dat kan. Ieder zijn ding natuurlijk. Ik ben er zelf niet perse op tegen. Ik vind mini pony's bijvoorbeeld erg leuk. Alleen ben ik er wel op tegen dat bepaalde mensen nooit tevreden zijn en doorslaan daarin.

De Bullys die ik ken zijn overigens allemaal gezond. Ik vind het erg leuke honden.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:50

Sonja_vR schreef:
SweetVanille schreef:
Je zegt in je startpost dat je(ze) een hond wil die een halve dag alleen moet kunnen zijn, post erna zeg je dat je(ze) een pup wil...Dat gaat niet samen natuurlijk... Dan moet je toch echt voor een volwassen hond gaan als die gelijk een halve dag alleen moet zijn.

het uiteindelijk doel kan zijn dat ene hond een halve dag alleen kan zijn , of een dagdeel, whatever
dat wil niet zeggen dat dat direct zo moet zijn he :)



Zie laatste zin dan ook ;)

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Klein kortharig en makkelijk hondenras gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:35

Ik ben momenteel foster voor een stichting (pas de 2e hond), maar mijn eigen ervaring en wat ik van de anderen hoor, zijn ook deze hondjes makkelijk qua karakter. Geen ras en daarmee ook geen ras eigenschappen, maar doordat ze vaak in de opvang opgroeien (worden jong gedumpt/gevonden), zijn ze heel makkelijk om te vormen naar huishonden. In alle maten en kleuren aanwezig, dus geheel naar wens uit te zoeken ;-). Mocht je interesse hebben kan ik je uiteraard verder helpen.

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 12:47

Mijn zus is nu thuis, ze kan paar maanden zeker al niet gaan werken. Ideaal voor een pup op te voeden. Daarna zou ze halftijds terug gaan werken en kan de pup bij onze ouders terecht moest hij of zij te lang alleen moeten zijn. Maar het zou handig zijn moest het hondje als volwassen dier zelf wat alleen thuis kunnen zijn.

Terriërs zijn we niet zo'n fan van, ik ken ook veel jack russels en vind het erg nerveuze dieren. Een teckel hebben we gehad toen ik klein was, en toen had het diertje last van een hernia. We hebben een voorkeur voor een hondje dat qua proportie mooi in elkaar zit, en volgens mij het gezondst zijn. Dwergpincher of Duitse pincher zou ook nog kunnen, mijn ouders hebben zelf een dwergpinscher maar deze kan erg happerig en bezitterig zijn. Gelukkig is het een kleine hond, maar geadopteerd en vorige eigenares had een kindje die het diertje steeds pestte en dus het bijten zo heeft aangeleerd.

Italiaans windhondje heb ik opgezocht en blijkt inderdaad dat ze moeilijk zindelijk te maken zijn, mss niet zo goed als beginnershondje.

Qua gevoel, een hond die zelf gevoelig is, heeft een streepje voor. Dat is wat ze nodig heeft, een hond die haar steunt, steeds bij haar wil zijn en inspeelt op haar gevoelens. Ik heb zelf zo'n hond, en ik zie hoe ze geniet als mijn hond tegen haar aanleunt en haar troost. Mijn zus is absoluut geen bazig of dominant type en een consequente opvoeding zal moeilijk worden voor haar, vermoed ik zo, wat bij terriërs wel nodig is.

Viszla lijkt me ook ideaal van karakter maar te groot, heb zelf Duitse staande korthaar en ik denk dat ze ongeveer even groot zijn.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:49

Princesj schreef:
Ik ben momenteel foster voor een stichting (pas de 2e hond), maar mijn eigen ervaring en wat ik van de anderen hoor, zijn ook deze hondjes makkelijk qua karakter. Geen ras en daarmee ook geen ras eigenschappen, maar doordat ze vaak in de opvang opgroeien (worden jong gedumpt/gevonden), zijn ze heel makkelijk om te vormen naar huishonden. In alle maten en kleuren aanwezig, dus geheel naar wens uit te zoeken ;-). Mocht je interesse hebben kan ik je uiteraard verder helpen.

Idd ook eens naar '2dehandse' honden kijken. Van honden die in opvang zitten krijg je al een goed beeld qua karakter. Bij Spaanse honden zitten er vaak ook mix windhonden bij.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Klein kortharig en makkelijk hondenras gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:00

Dan zou ik echt voor een whippet gaan ts :D

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Re: Klein kortharig en makkelijk hondenras gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:02

Een chihuahua!! Zo'n lieve beestjes zijn dat <3

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:05

Afbeelding
Hier een Spaanse mix echt makkelijk en vreselijk lief.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:06

Lief maar vaak kefferig een chi.

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:07

CalipsoLover schreef:
Gecondoleerd, vrienden van ons hebben een klein windhondje maar die zijn heel hyperactief.
Ik dacht aan een tekkel, zijn klein, heel vriendelijk (uit mijn ervaring) en relatief rustig.
Wij hebben een keeshondje, super leuk beestje maar is niet kortharig en heeft echt nood aan veel wandelen en buiten zijn...


Windhonden zijn binnenshuis juist heel erg rustig, ze zijn zeker niet hyperactief.

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 13:10

Hoe groot van schoft is een whippet ongeveer? Sinds ze zelf met het idee van een whippet kwam, lijkt het me ideaal als dit hondje dan ook nog hetgene blijkt te zijn wat ze nodig heeft qua karakter.

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Klein kortharig en makkelijk hondenras gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:23

Als je dat karakter echt zoekt zou je ook naar een Spaanse waterhonden kunnen kijken. Niet kortharig maa krulharig en ruit niet. Een niet heel bekend ras maar door hun stabiele karakter en het aanvoelen van gevoelens worden ze ook enorm veel als therapiehondengebruikt.

Goof

Berichten: 28794
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Klein kortharig en makkelijk hondenras gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:26

Ik zou met deze wensen eens kijken in de asiels of op marktplaats. Er zijn zat hondjes die een 2e huisje zoeken en heel blij zouden zijn met een huisje zoals je zus kan bieden.

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:32

Wat vind ze van een schapendoes? Beetje in de middenmoot qua grootte. Wel langharig, maar ruien niet. Ze moeten wel gekamd worden natuurlijk, maar ze verliezen amper haar dus je hebt geen last van rondslingerende haren. Dat haaruitval vind ik altijd een groot nadeel van kortharige honden! Je zit altijd onder en kan niet fatsoenlijk met zwarte kleren van huis weg of gewoon haarloos op de bank zitten.
Verder zijn het echt super sociale honden. Ze willen graag met je mee op pad en zijn erg leergierig. In huis gewoon rustig. Geen adhd'ers die de hele tent afbreken :P
Echt fantastische gezinshonden en allemans vrienden. Altijd vrolijk en opgewekt. :D

Qua fokkerij ook erg gezonde honden. Wordt veel met buitenlandse reuen gewerkt om inteelt te voorkomen. Zijn ook strenge eisen om met een schapendoes te mogen fokken.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:35

hier ook opvanggezin en zelf een Spaanse schone.
opvanger momenteel is een galgo en te groot voor wat jullie willen, mijn eigen meid is een kruising Bodeguero met Spaanse waterhond en Catalaanse herder. waarschijnlijk ook nog ergens een drupje podenco bloed, hele lieve makkelijke meid die alleen is bang is voor onbekenden, maar super makkelijk te trainen en luistert geweldig.

ik vind buitenlanders een echte aanrader, maar, voor een 'makkelijk' hondje zou ik dan wel kijken voor 1 die of al in NL in opvang is of die als kleine pup is gevonden, niet in een dodingsstation of buitenlandse shelter dus, dat zijn toch vaker de honden met een (flinke) rugzak.

onze opvanger Cody komt uit een Spaans dodingsstation en heeft daar zeker een halfjaar gezeten. hij kent dus vrijwel niks. toch is hij niet echt schrikachtig maar meer nieuwsgierig. enige nadeel is dat hij niks dan beton kent en geen manieren heeft; geeft niks aan als hij moet maar gaat gewoon direct zitten om zijn behoefte te doen, ook binnen of op een stoel..

Afbeelding

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:38

whippet of italiaans windhondje zou fantastisch zijn voor haar. Dit zijn zeer trouwe honden en daar krijg je zoveel liefde van. Meestal rustig in huis en buitens huis even lekker laten rennen en ze zijn de rest van de dag weer content ;) Succes en sterkte!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:41

Laureas schreef:
Hoe groot van schoft is een whippet ongeveer? Sinds ze zelf met het idee van een whippet kwam, lijkt het me ideaal als dit hondje dan ook nog hetgene blijkt te zijn wat ze nodig heeft qua karakter.


schoft 32 tot 38 cm ongeacht geslacht, lees ik op de site van de nederlandse rasvereniging