Toen onze monster ruim 1.5 jaar geleden als kitten bij ons in huis kwamen, wilde ik het allerbeste voor mijn katten. Na wat speurwerk ben ik uitgekomen op graanvrij voer van Purizon. Dit bevalt overigens prima! Toen ze nog klein waren ging dit prima, maar na een half jaar merkte ik dat de brokjes toch wat klein waren. Na de castratie mocht ik ze als volwassen katten gaan voeren, en toen ben ik T/D Dental Care van hills gaan bijvoeren. Gemixt met de purizon zodat er ook gekouwt moest worden.
Het gaat om 2 broertjes, beide katers van ruim 1.5 jaar oud. Sammie is onlangs door een hersenschudding nog bij de DA geweest en gewogen. Sammie weegt 4.8 kilo en is heel mooi op gewicht! Hij moest niet zwaarder worden, maar ook zeker niet lichter! Het zijn beide grote katers namelijk. Jessie is begin dit jaar geweest (mei) voor de jaarlijkse controle en de entingen. Jessie is toen ook gewogen en woog bijna 5.5 kilo. Laten we het zo zeggen dat Jessie genoeg reserves heeft. Helaas is Jessie geen active kat en liever lui dan moe dus van afvallen komt niet zo veel terecht.
Nu ben ik opzoek naar voer, maar ik ben denk ik te veeleisend want ik kan niet vinden wat ik zoek..

Eisen:
- Graanvrij
- Groot genoeg zodat de tandjes gezond blijven, en de heren moeten kouwen. Sammie wil nog wel eens schrokken namelijk
- Het voer moet Jessie laten afvallen en een kat met gezond gewicht op gewicht houden (eventueel kunnen we Sammie wel wat extra verwennen maar dat is natuurlijk niet eerlijk

Ik zie door de bomen het bos niet meer want de keuze is reuze, helaas kan ik niet vinden wat ik zoek.
Overigens word er gespaard voor bakjes die werken op chip zodat ik het voeren beter kan controleren.
Op dit moment krijgen ze dus purizon en hills gemixt met elkaar. (2/3 purizon, 1/3 hills) ze mogen 60 gram per dag (per kat) en krijgen dus 's ochtends 30 gram per bakje (2 bakjes) en in de avond, rond een uur of 22.00/23.00 nog eens 30 gram. Als wij gaan eten krijgen ze 1 zakje Felix over 2 bakjes verdeeld (of een ander merk, soms hoogwaardig voer, maar meestal is deze maaltijd simpel en goedkoop). Dit krijgen ze vooral omdat ik wel wil dat ze wat vlees binnen krijgen en het dusdanig weinig is dat dit geen kwaad kan imo.
Wie heeft de gouden tip? Wie weet wat ik zoek? Of misschien moet ik het toch compleet anders aanpakken..
Als ik er echt zelf niet uitkom, neem ik Jessie mee naar de DA om met hem samen te kunnen bespreken wat het beste plan van aanpak is. De gezondheid van mijn katten is erg belangrijk, en nu hij nog jong is kan ik nog ingrijpen voor hij echt te dik word..