Nu denk ik dat dat ook komt doordat hij graatmager op straat is gevonden voordat hij in het asiel kwam, dus dat hij dat doet: snap ik. Hoop dat ik niet meteen als een slechte eigenaar wordt afgeschilderd met deze vraag.
Ik las al wat op internet over onbeperkt voeren/voerverrijking. Onbeperkt voeren is voor hem geen optie (heeft asiel ook aangegeven), want dan zou hij net zo lang blijven eten tot hij letterlijk ontploft.
Nu heb ik al wat "spelletjes" gemaakt (sinds vandaag) van een aantal brokjes (naast zn gewone eten), denk aan; brokjes verstoppen op de plekken waar hij altijd ligt, brokjes in een lege wc rol verstoppen met propjes papier aan de zijkanten etc. Maar nu hoop ik dat jullie misschien nog meer ideeën hebben.
Hij pakt & kauwt dus ook dingen die helemaal niet eetbaar zijn (lees: sporttape uit dichtgeritste sporttas pakken en op een stukje tape gaan kauwen, toen was ik thuis en heb ik met mn vinger die tape uit zn mond gehaald zodra ik zag wat hij deed). Ik ben dan ook bang dat hij een keer iets te pakken krijgt wat niet goed gaat als hij dat opeet. Ik kan namelijk niet elke minuut van de dag bij hem blijven om dingen af te pakken, wanneer hij iets nieuws bedenkt om "te eten", waar hij eerst geen interesse in toonde (ook hoop ik hier dat me dit dan niet meteen een slechte eigenaar maakt, brood moet ook op de plank komen).
Tot nu toe is het nog altijd goed gegaan, maar hij maakt dus ook dichte tassen open. Chocolade (mocht ik dat in huis hebben) en andere giftige dingen bewaar ik al op plekken waar ik 100% zeker van ben dat hij er niet bij kan (kast met behoorlijk zware vergrendeling). Maar dat dacht ik eerst ook van een dichtgeritste tas, dus ik maak me een beetje zorgen om zijn eet/zoekgedrag en hoop dat er misschien een bokker is met de gouden tip. Wil namelijk niet dat mijn vriendje iets overkomt!
Edit;
Ohja, kwam vanochtend op werk erachter dat hij de muis van mn laptop, oplader en mn portomonee vanacht uit mn dichtgeritste werktas had geroofd. Die lagen bij thuiskomst heerlijk met bijtgaten (mn portomonee dan, snoeren heeft ie niets mee gedaan) onder het logeerbed