Graag zou ik jullie ervaringen/meningen over verschillende soorten hondenvoer horen. KVV vs brok discussies heb ik niets aan, dus gelieve die achterwege te laten

Het 'probleem':
Hond 1:
Is 7 en ontzettend actief. Ik sport actief met hem en hij heeft altijd energie om iets te gaan doen. Het lijkt weinig uit te maken wat ik hem voer, ontlasting en energielevel blijven hetzelfde. Hij houdt niet van KVV, alleen raw4dogs eet hij soms. Ik hem hem altijd krokant gevoerd (Dog lovers gold) en daar was hij actief en bespierd op en glom zijn vacht mooi. Hij is altijd net wat te dik. Sinds kort heb ik hem op de geperste brok van DLG gezet, omdat dit makkelijker te combineren is met KVV. Zijn vacht is doffer (komt het door het weer of de brok?) en zelfs met 2x zoveel voer blijft hij te dun.
Hond 2:
Is 10 maand en een actieve werklijn. Van de fokker RC meegerkregen, daar had hij altijd diarree van en poepte hij ontzettend veel. Hij scheette ook heel vies, zijn vacht was dof en hij had weinig energie. Overgezet op krokant DLG, hij kreeg meer energie en zijn vacht glom. De vieze scheten en de vele ontlasting bleven, ook had hij te zachte ontlasting. Nu overgezet op geperst van DLG, vacht is dof en ontlasting is harder, maar hij poept nog steeds zoveel. Ook is hij te dun en valt hier bijna niet tegenaan te voeren.
Zijn beide reuen.
Iemand ervaringen qua voer? Ideeën wat te voeren? Ik zoek het liefst een geperste brok met een hoog vers vlees gehalte, die me geen rib uit m'n lijf kost. Qua KVV geef ik ze een paar keer raw4dogs, wat ze lekker vinden en waar ze energiek van worden. Ik wil niet geheel over op KVV en ga hierover ook niet in discussie.