Mijn ex schoonmoeder heeft 3 katten. Een htk kater van zo'n 10 a 11 jaar. Gecastreerd toen hij een maand of 6 was. Een echte buiten kat, vangt alles wat los en vast zit. En gaat een gevecht met andere katten niet uit de weg. Al is hij de laatste 2 jaar wel wat relaxter geworden met buurkatten.
Kat heeft al jaren onverklaarbare huidproblemen, onbekende allergie misschien. En het laatste half jaar een paar keer ontstekingen gehad in zijn kaak. De dierenarts wilde hem op aids testen.
Ik kan mij bij deze kat voorstellen dat hij wil testen, al is het maar om het uit te sluiten.
Kat nummer 2 is eigenlijk de kat van mijn ex en dus ook mijn kat geweest. Maar mijn ex mag geen huisdieren waar hij nu woont, dus de kat is bij zijn moeder gebleven (ex heeft eerst een jaar bij zijn moeder in gewoond na de scheiding).
Dit is een 7 jarige oosters korthaar kater. Ook met 6 maanden gecastreerd. Hij komt vrijwel niet buiten, alleen in de tuin want hij durft eigenlijk niet verder.
Een enorme lieve en tolerante kat naar de andere katten. Heeft volgens mij nog nooit gevochten.
Hij heeft als kitten niesziekte gehad. En af en toe krijgt hij wel eens een prut oogje, wat zo weer over is met even zalven/ druppelen.
Deze kat heeft een slecht gebit en snel ontstekingen aan zijn tandvlees. Iets wat veel voor komt bij het ras. En het niesziekte virus doet hier ook geen goed aan.
Kat nummer 3 is een htk kater van 3 jaar. Ook weer met 6 maanden gecastreerd. Deze kat komt uit Griekenland. Hij is met 15/16 weken naar Nederland gekomen. Komt ook niet verder dan de tuin (meestal). Geen vechtersbaas. Deze kat is nooit ziek geweest, behalve dat hij de laatste tijd ook wel eens prutoogjes heeft (misschien vanwege de oosters korthaar?)
Nu is mijn sm van de week met alle drie de katten naar de dierenarts geweest. De oudste had weer een ontsteking in zijn kaak. En de andere 2 prut oogjes.
De dierenarts wilde alle drie de katten testen op aids. Want als de een het had, was de kans groot dat de andere 2 het ook hadden.
Naar mijn mening is dit onzin. Er kunnen best aids katten en niet aids katten samen leven zonder besmetting. Onderling is er nooit ruzie en ook nooit ruzie geweest.
Maar goed, alle drie de katten zijn getest en ze hebben alle drie geen aids. Maar waar het mij om gaat is dat ik vind dat de dierenarts geen juiste informatie heeft gegeven.
Mijn sm kan bijna niet rondkomen door omstandigheden, dit is bij de dierenarts bekend. Ze heeft alles voor haar dieren over.
Maar ik vind dat de dierenarts nu onnodig onderzoek heeft gedaan en haar dus ook op onnodige kosten heeft gejaagd.
Hij had ook in eerste instantie alleen de oudste kat kunnen testen.
Wat is jullie mening?
Nogmaals, geen idee wat ik ermee wil hoor. Maar ik ben gewoon een beetje pissig op die dierenarts.