Maar ik vraag me af of in mijn situatie het een geschikt huisdier is.
Sowieso zouden het er minstens 2 (een ram en voedster blijkt het makkelijkst, uiteraard beiden 'geholpen') worden maar zitten ze altijd binnen want geen tuin. Heb +- 60m2 woonoppervlakte en een terras van 3.5 op 4 (met muurtjes, veronderstel dat ze daar niet over kunnen?). Is dit genoeg ruimte?
Verder vraag ik mij af hoe het met konijnen gaat mbt alleen zitten. Op de dagen dat ik werk ben ik 9 tot 11u van huis (ook 's nachts). Kunnen ze dan gewoon vrij rondlopen? Of toch beter op een kamer/in een kooi en kan dit voor zo lange tijd? Is er kans dat de buren er op de 1 of andere manier last van hebben?
Hoe zit het met de aanschafkosten en de rassen? Las dat je konijnen voor 10 euro kan kopen, maar ben zelf helemaal weg van het ras Nederlandse hangoordwerg. Welke prijs moet ik daarvoor verwachten? En is het ras geschikt voor een beginner? Ga ook eens kijken of hier (België) konijnenopvang bestaat want een 2e kans geven is natuurlijk altijd leuk. Al zoek ik dan wel zindelijke konijnen of die nog zindelijk gemaakt kunnen worden (en dus wat jonger) en weet niet of dat zo simpel is.
Zijn er nog dingen die je echt moet weten voor je aan konijnen begint? Het is nog niet voor direct en misschien gebeurd het ook wel niet, maar ik informeer me graag over alles. Dus brand los zou ik zeggen