Al enkele maanden ben ik aan het orienteren en inlezen op het houden van chinchilla's. Na al die informatie werd ik wel heel enthousiast. Ooit heb ik ze weleens bij een vriendin gezien. En nu leek het me geweldig om ze zelf te gaan houden. Nu was het nog niet de planning dit direct te gaan doen en wist ik niet op wat voor termijn.
Maar afgelopen week is er ineens een hele erge versnelling geweest. Een goeie vriendin van me die ook chinchilla's had heeft 1 van haar chins verloren, dit was al de zoveelste in korte tijd. Waardoor ze niet verder wilden er mee, wat ik heel goed kan begrijpen. Toen zijn we tot de perfecte oplossing gekomen, ik heb aangeboden haar chin over te nemen en er een maatje bij te zoeken. Zo blijft hij toch erg in de buurt en kan ze hem opzoeken wanneer ze wil.
Afgelopen week hard op zoek geweest naar een maatje voor Donut. (de chin van die vriendin). Waarna we met behulp van een fokker een leuk maatje hebben gevonden bij een bevriende fokker. Gister was het zover, een kooi verhuisd naar mijn huis, heel veel spullen mee verhuisd. En savonds Donut naar de fokker gebracht waar hij ongveer 2 weken zal blijven voor de koppeling met zijn nieuwe maatje. Ben echt super verliefd op beide chins. Ze zijn zo leuk en lief! Komende 2 weken dus de tijd om de kooi in te richten en mijn kamer chinchilla proef te maken. Graag wil ik jullie in dit hele avontuur meenemen in een volgtopic, zodat de mensen die het leuk en interessant vinden dit avontuur kunnen volgen.
De afgelopen maanden dus gelukkig al heel veel ingelezen, als ik ergens niet uit kom kan ik altijd nog bij de vriendin aankloppen waar Donut vandaan komt. En anders heb ik een hele leuke behulpzame facebook groep waar ik in zit.
Maar goed, laat ik beginnen met het voorstellen van de Chins.

Dit is Donut, een bokje van 3 jaar. Komt dus bij een vriendin vandaan. Vrij rustig qua karakter, verkennend en soms ook lekker knuffelig.

Dit is Balou, een bokje van ongeveer een half jaar oud. Komt bij een goeie fokker vandaan. Erg druk, speels en enthousiast. Bij het openen van de kooi springt hij gelijk op je en is heel erg gericht op mensen. Erg leuk, ben benieuwd wat hij bij mij thuis allemaal uit gaat spoken! Deze foto heb ik doorgestuurd gehad van de fokker.
Gister zijn we dus langsgeweest bij de fokker om de koop definitief te maken en Donut langs te brengen. Chinchilla's zijn niet zomaar bij elkaar te zetten en moeten op een goeie manier gekoppeld worden. Anders heb je kans dat ze vechten tot de dood volgt. Komende 2 weken zullen beide chins bij de fokker verblijven, nadat ze gekoppeld zijn zullen ze naar mij komen. Tot die tijd heb ik mooi de tijd om het hok in te richten en klaar te maken en wat andere laatste zaken te regelen.
Gister tijdens het brengen zochten ze elkaar gelijk al even kort op. Dat was gelijk al een eerste goed teken.

Vanmorgen kregen we al een foto doorgestuurd dat ze lekker relaxt naast elkaar lagen te slapen in hun hokken. Dit is het resultaat dat de fokker als eerste wil zien. Het tweede goede teken is er dus ook. We hebben met zijn allen het idee dat de koppeling helemaal goed gaat komen!

Mocht je de moeite genomen hebben mijn hele topic te lezen, erg leuk! Dankjewel daarvoor. Laat gerust een reactie achter en als je komt volgen vind ik dat super leuk!
Mocht je vragen hebben, of eventueel opmerkingen laat dat dan gerust horen! Maar, houd het alsjeblieft wel leuk en gezellig!