Allereerst, ik ga zometeen de dierenarts bellen, maar ik wil toch ook even kijken of er hier mensen tips/advies/ervaring hebben met dit probleem.
Ik heb thuis twee katten, een bijna 6 jarige Sibeer en een 2,5 jarige Pers-mix. Sinds 3 weken hebben we een nieuwe bank in huis en sinds die tijd heeft de Pers wat probleempjes. Hij begon ineens enorm veel haar te verliezen. Ik dacht gewoon aan rui, maar ik kon echt hele plukken van hem afhalen zonder moeite. Ik ben toen al bij de DA geweest, deze zei dat het geen kwaad kon totdat hij echt kaal zou worden. Maar hij had zoveel klitten dat ik veel weg heb moeten scheren, waardoor hij nu achter zijn oren, bij zijn keel en op zijn buik kaal is. Hij verliest nu geen haar meer en ik zie ook geen tekenen van jeuk of overmatig likken/wassen. Toen hij zoveel haar verloor had hij ook diarree en heeft toen 2x op de bank gepoept. Om de bank te beschermen heb ik fleecekleedjes erop gelegd, tot ik op een ochtend ook een natte plek vond en er dus op de bank was geplast. Dat was 's nachts, dus ik weet niet precies welke van de 2 katten dit gedaan heeft, maar omdat ernaast ook poep lag, denk ik dat het de Pers was. Dit is maar 1x voorgekomen, verder niet. Het poepen blijft hij echter soms doen op de bank, gister nog toen mijn vriend thuis kwam van werk lag er weer een drol. Nu was het gewoon weer een "mooie" drol, maar toch maak ik me een beetje zorgen. Ik heb ondertussen ook een Feliway opgehangen, omdat ik dacht, misschien heeft hij stress van de nieuwe bank? Hij is laatst nog ontwormd en ontvlooid. Hij heeft bij de DA ook zijn check en vaccinaties gehad. De kattenbak schep ik elke dag uit, nu ga ik dat al 2x per dag doen, omdat hij het misschien toch nog vies vindt. Qua voer kreeg hij altijd een zakje whiskas per dag als natvoer, dat krijgt hij nu sinds een week niet meer. Hij kan nu alleen nog brokjes eten van Applaws en Purina One, deze staan er onbeperkt. Hij eet niet te veel, drinkt ook goed. Dus ik vind dit gewoon nogal vreemd, hij deed nooit iets naast de bak en nu sinds de nieuwe bank er is heeft hij er al 5x op gepoept geloof ik.
Bedankt alvast voor het lezen van mijn lange verhaal