Chemische castratie werkt niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Chemische castratie werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:29

wij hebben die voor 6 maanden erin laten zetten en heeft bij onze hond voor een jaar gewerkt. De balletjes waren bij hem meer als de helft gekrompen.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:34

Goof schreef:
Die voor 6 maanden zit erin inderdaad.

Hij heeft hem nu 2 mnd toch? Wacht nog maar een maand voor ze wellicht krimpen en de implantaat dus werkt, is ook bij elke hond verschillend.
Zoals ik hier boven al zij werkt hij bij de reu van mijn ouders nu pas (3/4 mnd verder) terwijl die van mij met 1 mnd begon te werken

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:44

Hier deed chemische castratie ook niks. Laten doen omdat er ook een niet geholpen teef hier rond loopt, ik kwam thuis (had honden wel gescheiden) met volledige huis in ravage omdat meneer naar haar toe had willen komen.
Volgens mijn DA is het zeldzaam, maar zijn er honden die er niet voldoende op reageren. Ik heb onze reu naar pension gebracht voor 2dagen en daarna linea recta naar de dierenarts voor defintieve castratie.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Chemische castratie werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:19

Heeft hij problemen met zijn prostaat? En wellicht nu een simpel bloedtestje voor het testosteron gehalte?

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Chemische castratie werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:35

Wij hebben een husky reu welke ook chemisch is gecastreerd. Eerste implantaat is nu op. Hier ook voor het likken van plas maar ook het druppelen in huis.

Hier heeft het implantaat wel goed zijn werk gedaan. Ballen waren volledig gekrompen en het gedrag was ook weg. Enige nadeel was wel dat onze hond wel enorm onzeker werd.

Inmiddels is het implantaat op en is het gedrag weer terug. Dus het kan zeker wel werken als het gedrag voor het plaatsen van het implantaat aanwezig was :j

Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Chemische castratie werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 20:10

Ik ben zojuist nog even langs de DA geweest. Zij had de fabrikant gebeld en die had aangegeven dat dit implantaat enkel was voor het onvruchtbaar maken en verder niet.
Ik heb daar aangegeven dat ik het echt heel slordig vind dat zowel de assistente die ik om advies vroeg als de dierenarts die het implantaat heeft gezet me gezegd hebben dat het juist zeker wel dit gedrag moet verhelpen.
We hebben 4 weken geleden ons kleine reutje ook chemisch laten castreren, maar hebben in feite gewoon 160 euro weg gegooid door verkeerde voorlichting van hun kant.
Balen -O-

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Chemische castratie werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:52

Ik ben wel benieuwd welk merk en type chemische castaratie het is. Juist omdat hij bij ins juist wel goed werkt mbt het gedrag.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:59

Goof schreef:
Ik ben zojuist nog even langs de DA geweest. Zij had de fabrikant gebeld en die had aangegeven dat dit implantaat enkel was voor het onvruchtbaar maken en verder niet.
Ik heb daar aangegeven dat ik het echt heel slordig vind dat zowel de assistente die ik om advies vroeg als de dierenarts die het implantaat heeft gezet me gezegd hebben dat het juist zeker wel dit gedrag moet verhelpen.
We hebben 4 weken geleden ons kleine reutje ook chemisch laten castreren, maar hebben in feite gewoon 160 euro weg gegooid door verkeerde voorlichting van hun kant.
Balen -O-


En zij komen niet met een nette oplossing?

Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Chemische castratie werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 23:01

Nou, ik hoefde niet te betalen voor dit consult -O-
Maar het zit me wel dwars ja, en mijn man ook, dus ik denk dat we er nog wel achteraan gaan.

Ik ben vergeten te vragen welk merk het precies was, dus ook daar ga ik nog even voor bellen.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Chemische castratie werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:04

Ik zou daar inderdaad wel werk van maken. Je komt voor A. bij de DA en je wilt dat probleem opgelost hebben. Vervolgens word je continu van het hek naar de dam gestuurd met, 'Ja over een week ..', en nu ineens doet het product helemaal niet waar jij hem voor in je hond hebt laten plaatsen. Ja, hoe is t :')

Ik hoop dat ze vlot met een betere oplossing komen. Gebeurt zoiets onder narcose trouwens?

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:08

Hier merkte we ook niks van de chemische castratie. Ik vond het ook weggegooid geld.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Chemische castratie werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:49

Hier merkten we indertijd juist wel een flink verschil in gedrag en hevigheid daar van
Heeft het puberen een stuk relaxter gemaakt

nicole_floor

Berichten: 3263
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Chemische castratie werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 23:17

Ik hou dit topic even in de gaten. Zit te twijfelen om onze berner reu ook eerst chemisch te laten casteren als test.

Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 13:00

xDenies schreef:
Ik zou daar inderdaad wel werk van maken. Je komt voor A. bij de DA en je wilt dat probleem opgelost hebben. Vervolgens word je continu van het hek naar de dam gestuurd met, 'Ja over een week ..', en nu ineens doet het product helemaal niet waar jij hem voor in je hond hebt laten plaatsen. Ja, hoe is t :')

Ik hoop dat ze vlot met een betere oplossing komen. Gebeurt zoiets onder narcose trouwens?


Nee, het is een chipje, die wordt gewoon zo gezet.

Ik weet nog niet precies wat ik ermee wil. Heb het vandaag ook besproken bij de hondenschool en daar hoorde ik van mede-cursisten ook dat het gewoon hoort te werken en ook mijn trainster gaf dit aan.
Ik baal er echt van.

Edit; we hebben net ons chihuahua reutje even gecheckt en die heeft nu echt ieniemienie-balletjes, bij hem is er dus wel duidelijk verschil. Bij mij lab bungelen ze er nog lekker onder, ik ga maandag echt nog een keer bellen.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Chemische castratie werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:16

Ook ik heb de ervaring dat die chips prima werken, bij eigen hond vooral tegen de voorhuidontstekingen wat na implantaat gelijk over was als bij mijn uitlaathonden die een stuk beter te pruimen zijn, weet ook gelijk als er bij 1 van hen een implantaat uitgewerkt is, beginnen gelijk weer met het oude gedrag. Vaak kiezen de baasjes er dan voor om te laten castreren

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Chemische castratie werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:44

Die implantaten kunnen het gedrag veranderen. Maar daar kun je geen garantie op geven. Meestal werkt het prima. Daarnaast kan het gedrag de eerste 6 weken tot het implantaat werkt zelfs verergeren. Dit komt door de manier van werken van het implantaat. Tijdelijk gaat de hormoonspiegel eerst omhoog voordat het verlaagd.

Het is een optie om het te proberen met implantaat maar garanties hiermee zijn er niet.

Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Chemische castratie werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 16:59

Ik kom toch nog even terug op dit topic;
de dierenarts belde vandaag weer. Ze had gesproken met de dierenarts van de fabrikant en die gaf haar de indruk dat als het echt niet werkt het implantaat opnieuw geplaatst mag worden op hun kosten. Die 2e dierenarts verwacht dan wel dat mijn dierenarts heeft gekeken of de ballen echt kleiner zijn geworden (wat ze niet zijn). Mijn dierenarts vroeg me om 2x terug te komen met een tussenperiode van 2 weken om de ballen op te meten en te kijken of er verschil waarneembaar is. Dit op hun kosten. Ze denken netjes mee dus.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Chemische castratie werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:13

Da's fijn Goof!

Maar toen ik jouw OP las, kon ik het net zo goed zelf geschreven hebben. Ik loop tegen hetzelfde "probleem" aan met mijn reu. Wil hem niet echt laten castreren omdat het al zo'n vod is, en ik niet wil riskeren dat hij helemaal plat wordt.

Maar dat lekken, potlood showen en klapperen zou ik ook wel vanaf willen.

Wat moet ik nu als algemeen verstaan: helpt chemische castratie hier nu wel of niet tegen, of is een echte castratie dan beter?
En als het inderdaad ondertussen aangeleerd gedrag is, hoe kom ik hier dan vanaf?

Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Chemische castratie werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 17:17

Tja, lastig he. Daarom wilde ik eerst ook de chemische proberen, om te kijken wat het effect is.
Bij ons andere hondje merken we dus wel duidelijk verschil, ik hoop dat ik bij deze een nieuwe chip mag laten plaatsen en dat ik over een tijdje wel kan posten dat er verschil te merken is.

Volgens mijn dierenarts gaf de dierenarts van de fabrikant aan dat de chip inderdaad is voor het onvruchtbaar maken, maar dat als dit gedraag (dat schuimbekken, klappertanden, plasjes likken, achter de piemel aanlopen) veroorzaakt wordt door de hormonen het uiteraard zal verdwijnen.
Hoe je er vanaf komt als het aangeleerd gedrag is....? Geen idee. Lijkt me lastig.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:17

Ballen die kleiner worden?? Sorry maar dat vind ik grappig haha. Die van die van ons zijn nog steeds joekels. Tennisballen formaat terwijl de castratie heel mooi pakte. Hij likte niet continue meer plasjes op, zat veel minder aan zijn piemel en liet m mooi binnen en geen lekkage meer *\o/*

Ik merkte meteen dat het was uitgewerkt na 6 maanden. Hij mag na zijn antibiotica kuur weer opnieuw en dan voor een jaar. Ik vond het fantastisch.

Overigens was onze hond 2 jaar toen hij voor het eerst chemisch gecastreerd werd en bij hem is al dat gedrag dus wel opgehouden. Echt castreren doen wij niet. Hij gaat voor een chihuahua opzij terwijl het een Duitse Dog is. Een beetje pit heeft ie wel nodig.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:20

Ja daarom dat ik ook twijfelde over castreren, maar chemisch had ik nooit bij stil gestaan.

Ik wacht geduldig jouw bevindingen af en kaart het volgende keer als ik bij mijn dierenarts kom, ook zeker een keer aan om te horen wat zij ervan denkt.

Fijn dat het bij jou zo goed werkte, Selka! De mijne is 3, dus nog ouder dan die van jullie, dus ik word wel een beetje afgeschrikt.
Pit zit er in de mijne helemaal niet in, behalve bij het spelen, daarom dat ie niet nog platter moet worden.

Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 17:21

Selka schreef:
Echt castreren doen wij niet. Hij gaat voor een chihuahua opzij terwijl het een Duitse Dog is. Een beetje pit heeft ie wel nodig.


Tja, en echt castreren geeft (volgens mijn dierenarts dan) exact hetzelfde effect als een chemische castratie, dus dat maakt dan ook niet meer uit. Geen hormonen = geen hormonen, hoe je dat ook bewerkstelligt.

Even een aanvulling op mijn bericht;
na eerst 3 weken wachten, toen 6 en toen 8 kreeg ik vandaag te horen dat het wel 12 weken kan duren voordat de chip werkt. Ook heel bijzonder dat dat steeds verandert.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Chemische castratie werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:23

Ja da's bizar Goof, klinkt een beetje als je willen afschepen.

Er moet toch een wezenlijk verschil zijn tussen chemisch en echt castreren, of het onderscheid zou er toch niet zijn?

Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Chemische castratie werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 17:26

Het effect is hetzelfde; geen hormonen meer.
Verschil is dus dat chirurgische castratie definitief is (en heftiger ivm narcose) en de chemische niet.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:27

Mmm gek onze DA gaf aan dat dit juist een mooie tussenweg is omdat net zoals bij mensen anticonceptie er langzaam een stofje vrij wordt gegeven en de hormonen er dus nog wel zijn.. Het advies was dus ook chemisch en niet daadwerkelijk hakkie takkie.

Tja als jouw DA gelijk heeft dan is het bij die van jou dus gedrag.. Wij kregen te horen dat de chip na 4 weken zou werken. Dit moesten we weten omdat meneer naar het pension ging en dat alleen gecastreerd kon.